16+ Bad Dreams?

4.8K 394 21
                                    

Mata aku dibuka perlahan-lahan. Aku memegang kepala aku yang sedikit berpinar. Aku melihat sekeliling. Huh. Aku berada dalam bilik.

Aku teringat kata-kata mak cik tu tadi. Ya Tuhan. Macam mana aku nak tuntut cerai. Penceraian akan terbatal kalau si isteri mengandungkan anak kepada si suami. Apa aku nak buat ni?

Aku menekup muka aku dengan kedua-dua tapak tangan aku. Aku nak nangis. Aku nak jerit. Aku nak...mati. Aku meraup muka aku perlahan dan turunkan kepala aku ke arah perut aku. Aku mengusap perut aku perlahan.

"Maafkan mama tau. Mama terpaksa. Mama tahu kamu boleh hidup tanpa papa. Papa x sayang kita. X pernah sayang kita. So, nanti kita hidup bahagia tanpa dia ye?", aku menitiskan air mata apabila teringat apa yang diperlakukan oleh sahabat yang aku percaya dan suami yang aku cintai.

---

Taeyong mendengar semua kata-kata Yeora. Dia sebak. Kenapa hidup seorang perempuan yang baik perlu dipenuhi oleh orang yang jahat dan orang itu adalah orang yang disayangi? Dia tertanya-tanya, apakah yang telah dilakukan oleh suami Yeora sehingga dia sanggup berkata sedemikian?

Taeyong berlari ke dapur mencari ommanya apabila namanya diseru.

---

Setelah aku rasa aku dah x boleh tidur, aku pon bangun dari perbaringan dan keluar dari bilik itu. Aku x nak fikir pasal kandungan aku. Aku x nak nampak terkejut. Dan, yang pasti. Bila tiba masanya, aku akan tuntut cerai daripada jantan x guna tu.

---

Situasi Taehyung

Taehyung masuk ke dalam rumahnya dengan keadaan yang tidak terurus. Dia melihat sekeliling rumahnya. Bersepah. Setiap hari, Yeori yang akan kemaskan rumah.

Dia masuk ke dalam biliknya lalu terus menghempaskan badannya di atas katil yang empuk.

Taehyung berjalan menerusi taman di hadapan rumahnya. Dia ternampak satu figura yang amat dikenalinya. Sudah lama orang itu tidak memunculkan diri di hadapannya.

Lalu, tanpa dia sedari, dia sedang memeluk figura tersebut. Air mata keluar dari tubir matanya dan dia menangis teresak-esak. Dia x tahu apa yang sedang berlaku tapi, dia memang rasa dirinya yang bebetul inginkan perkara ni berlaku.

"Yeora-", dia menyebut nama isterinya. Dia benci akan nama itu tapi, di dalam hatinya berkata yang dia amat merindui perempuan yang pernah menjadi mangsa sepak terajangnya itu. Apa yang difikirkan olehnya ketika itu pon x tahu lah.

"Papa", suara kecil seorang budak berbunyi. Memenuhi ruang yang rasanya teramat kecil kerana suaranya itu bergema. Taehyung memandang budak tersebut sambil dirinya melepaskan tubuh Yeora yang didakap sebentar tadi.

Badan itu kemudian terkulai di atas jalan. Dia ingin memandang Yeora tapi perhatiannya ditarik dengan kehadiran budak kecil itu.

"Hi, adik. Adik buat apa kat sini?", Taehyung melutut di hadapan budak itu. Dengan sekelip mata, budak itu menangus teresak-esak. Taehyung jadi x keruan.

"Kenapa ni, dik? Adik takut abang culik adik ye?", dia bertanya kerana dia keliru dengan situasi sekarang. Dengan Yeora yang terbaring di atas jalan bersama seorang budak yang tetiba menangis.

"Papa jahat!!! Papa bunuh mama!!! Papa bunuh mama!!! Mama menderita sebab papa!!!", budak itu menjerit.

Taehyung lebih keliru dengan ayat yang dilemparkan oleh budak itu. Dia memeluk budak itu untuk menenangkannya.

"Adik jangan risau. Abang x buat apa-apa pon. Nanti kita cari papa ngan mama adik ye?", budak itu secara tetiba menolak badan Taehyung dari memeluk badannya.

"Jangan sentuh! Papa jijik! Hati busuk!", dia terus berlari dan kemudiannya hilang dari pandangan.

Taehyung terjaga dari mimpi ngerinya itu. Ngerikah? Tetapi, baginya, mimpi itulah mimpi paling ngeri yang pernah dialaminya. Kenapa dia perlu bermimpi akan perempuan yang memang dia berdoa agar mati dari muka bumi ini supaya dia dapat bebas bersama perempuan yang disayangi iaitu Mina?

"Jangan sentuh! Papa jijik! Hati busuk!", kata-kata budak tadi masih terngiang-ngiang di dalam kepala otaknya. Dia keliru. Adakah mimpi itu hanya mainan syaitan atau petunjuk sebelum perkara tersebut betul-betul berlaku?

•••

Someone suruh author promotekan buku dia. So, there you are. Sorry lambat update😭😭

 Sorry lambat update😭😭

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Devil Or EvilWritten By: Miss_Kookiey

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Devil Or Evil
Written By: Miss_Kookiey

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now