03S2

1.9K 191 60
                                    

Triple update for today. Esok pulak ye? Hehe😚

Buona Lettura♡

•••

"Ingat. Jangan tunggu abang balik. Abang tak nak abang balik malam ni tengok sayang tidur atas sofa. Abang nak sayang tidur kat dalam bilik. Faham?", Taehyung berkata pada Yeora dan Yeora hanya mengangguk perlahan.

Seusai melihat kereta Taehyung menghilang dari pandangan matanya, hatinya tiba-tiba diserang rasa tidak sedap hati.

Dia menggelengkan kepalanya laju, cuba untuk menghilang perasaan negatif yang mula menyerang lubuk hatinya.

---

"Mama. Mana papa? Lama tak main dengan papa", Yeosoo yang sedang bermain bersama Yeon Tae itu tiba-tiba bertanya pada Yeora yang membuat Yeora terpempan.

"Papa kerjalah sayang. Nanti malam papa balik ye?", Yeora menjawab dengan senyuman nipis dihadiahkan pada Yeosoo.

"Papa asyik kerja je. Bila kita nak bercuti? Yeosoo cemburu dengan kawan-kawan Yeosoo yang selalu cerita pasal percutian diorang", Yeosoo berkata sambil tangannya masih sibuk membelek mainannya.

"Kim Yeosoo. Behave", Yeon Tae berkata pada Yeosoo lalu Yeosoo menekup mulutnya tanda dia tidak akan berkata lagi.

Yeora hanya diam. Tak tahu nak cakap apa lagi. Dia terus bangun lalu naik ke biliknya. Dia tahu ada kebenaran terselit pada penyataan Yeosoo tadi.

Dia membuka pintu dan melihat Taesoo sedang nyenyak tidur di atas katil. Dia hanya tersenyum lalu terus menuju ke arah katilnya.

Diusap lembut rambut anaknya itu. Fikirannya sudah melayang ke tempat lain.

"Mama harap papa memang bekerja setiap kali dia pulang lewat"

---

"You", terasa seperti tersangkut suaranya apabila Taehyung mengamuk di hadapannya.

Taehyung memandang tajam ke arah Reena dengan nafasnya yang tidak stabil. Peluh menitik di dahinya.

"Aku penat! Kau kerja nak semak! Aku tolong kau sebelum ni, dah selesai, berambuslah! Yang kau nak berkepit kat laki orang dah kenapa?!", Taehyung menjerit. Tiada siapa yang berani masuk ke dalam pejabatnya.

Jarang melihat Taehyung begini. Sekali dia bertukar rupa, sisinya yang disembunyikan akan dizahirkan juga. Dan, sekarang ialah buktinya.

Reena terdiam. Matanya terkebil-kebil melihat Taehyung yang sudah menyelerakkan meja pejabatnya. Reena dengan beraninya berjalan menuju ke arah Taehyung.

"Jangan datang dekat!", jerit Taehyung lagi. Reena masih berjalan perlahan-lahan ke arah Taehyung.

"You ni kenapa nak marah-marah I? Apa yang you dapat daripada kemarahan you tu? Kalau you layan I baik-baik, I pun akan selalu dengar cakap you. Tak adalah I asyik melawan je. Lagipun, sejak you tolong I, I dapat rasa yang kita dah ditakdirkan bersama", Reena mula berkata-kata.

Dia telah menaruh cintanya sejak Taehyung membantunya dulu. Di saat dia susah itulah, dia rasa Taehyung satu-satunya pengubat segala kepayahannya.

Hampir tangan Taehyung ingin mendarat pada pipi kiri Reena, tangannya ditahan oleh Reena. Reena dengan pantas mencium bibir Taehyung.

Taehyung terus menolak tubuh Reena lalu ditampar kuat pada pipi yang ingin ditamparnya tadi.

"Kau sedar tak yang aku ni suami orang?! Kau bodoh ke apa?!", Taehyung menjerit lalu disapu bibirnya dengan tisu yang tersedia di atas meja pejabatnya.

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now