31+ Unexpected Incident

3.3K 339 5
                                    

Aku menunggu di perhentian bas yang ada berdekatan dengan rumah Mak Cik Suri. Haih. Mana bas ni? Lamanya nak datang.

"Hei, adik manis", aku pandang pada dua orang lelaki yang kelihatan sedang mabuk teruk di sebelah aku. Aku yang mula menggigil ketakutan itu memeluk Yeon Tae yang sedang aku ribakan itu erat. Takut sangat.

"K-korang nak apa?!"

"Aww, garangnya adik kita ni. Janganlah garang sangat. Buat kita lagi nakkan awak", mereka dah mula memegang-megang paha aku. Aku cuba untuk menendang kaki mereka.

"Jangan kacau akulah!", selepas sahaja aku menjerit, mereka menampar aku. Aku cuba untuk melarikan diri tetapi ketika itu mereka sudah menarik tangan aku supaya duduk dan berbaring di atas kerusi perhentian bas itu.

Yeon Tae sydah menangis terus manakala aku masih bergelut dengan pelukan yang dieratkan pada tubuh Yeon Tae yang masih menangis.

"Ish, budak ni aku lempar kang! Bisinglah!", mereka berdua menjerit dan ingin mengambil tubuh Yeon Tae daripada pelukan aku.

"Jangan! Jangan ganggu anak aku!", aku menjerit dengan lebih kuat dan kali ni, pipi aku ditampar dengan lebih kuat.

"Kau diam sebelum aku apa-apakan kau!", lelaki yang disebelah lelaki yang cuba merampas tubuh Yeon Tae menengking aku. Aku sudah menitiskan air mata.

Dush!

Satu tumbukan dihadiahkan buat lelaki yang sedang meraba aku itu. Aku bangun lalu badan Yeon Tae peluk erat. Badan Yeon Tae masih terhinjut-hinjut akibat menangis teruk.

"Sayang. Dah jangan nangis dah. Mama ada ni dekat dengan Tae. Dah dah", aku mengusap belakang Ueon Tae sambil memujuknya. Aku takut malam ji dia tak leh tidur sebab selesema.

"Y-yeon T-tae...t-takut", dia berkata sambil tersedu-sedu.

"Argh!", pandangan aku kemudiannya terpaku pada tubuh yang sedang lemah berada di atas jalan itu. Dengan darah yang mengalir deras dari kepalanya dan juga bajunya yang sedikit terkoyak akibat ditarik dan dipukul habis-habisan oleh dua orang lelaki mabuk itu.

"Kacau line je", salah seorang lelaki ituengusap darah yang menagalir daripada bibirnya dan berjalan pergi membontoti lelaki lagi satu dengan jalan yang agak terhuyung-hayang.

Aku pandang tubuh yang lemah di atas jalan itu kembali.

"Tae...", aku melutut di sebelah badannya lalu air mata jatuh. Makin lama makin laju. Ya, dialah yang selamatkan aku daripada dua lelaki mabuk itu. Tetapi, sekarang dia yang parah.

I'm sorry, Kim Taehyung. I'm just being a burden to you.

---

Aku menanti si doktor selesai memeriksa keadaan Taehyung yang masih berada di bilik bedah kecemasan. Yeon Tae sudah tidur tetapi tidak begitu nyenyak kerana nafasnya yang tersekat-sekat akibat menangis terlalu teruk tadi.

Aku pula masih menangis sambil melirikkan mata aku pada jam dinding di sebelah pintu kecemasan itu.

"Tae. Please jangan pergi. I'm truly sorry for everything. I didn't see your sincere among the love you gave to me even saya dah banyak palau dan lukakan hati awak dengan menggunakan Yoongi. Saya...kinta maaf"

---

Aku memasuki bilik Taehyung di mana ianya sebuah bilik VVIP. Aku menutup kembali sliding door itu dan terus meletakkan Yeon Tae di sofa berhadapan dengan katil Taehyung.

Kemudiannya, aku pergi ke arah Taehyung dan duduk di birai katil berdekatan dengan tubuh yang terbating tanpa sedar itu.

Aku melihatnya yang dikelilingi dan dipadang dengan berpuluh wayar dan saluran itu penuh sayu. Ini semua salah aku.

Aju meraup muka aku kasar. Kemudian, aku gapai tangan Taehyung yang pucat iti lalu menciumnya.

"Saya minta maaf, Tae. Ini semua salah saya. Saya yang bersalah telah buat awak macam ni. Kalau bukan sebab saya, hidup awak takkan jadi macam ni. Kewujudan saya dalam hidup awak cuma membawa sial", aku kemudiannya menangis dengan teruk.

Akhirnya, aku terbaring di sebelahnya dengan pegangan tangannya pada tanganku tidak dileraikan.

"Biarlah masa lalu berlalu pergi. Terimala masa hadapna yang mendatang dengan hati yang terbuka. Jangan dikenang kisah lalu cause today is much better than yesterday and tomorrow will be better than today"

•••

Sorry lambat update harini😂

N, sorry gak chapter ni agak lame dan membosankan bagi korang.

Maybe konflik baru akan bermula next chapter. Maybe ok. Haha.

Wait for it ya!!💜

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now