09 + Missing You

5K 439 38
                                    

Sedang aku sibuk menyediakan coffee-coffee yang diorder oleh pelanggan. Tetiba, ada pelanggan yang nak order. Aku dengan segera terus pergi ke kaunter untuk ambil order.

"Ye, encik nak apa?", aku bertanya lembut kepada pelanggan lelaki tersebut.

"Americano satu. Creamer lebih, kopi lebih", aku menekan skrin yang memaparkan pilihan coffee yang diorder dan akhirnya, resit diprint keluar. Aku menarik dan memberikannya resit tersebut.

"You can check your number and I'll call you later for your coffee and payment", aku berkata kepada pelanggan itu dan terus bergegas ke tempat membuat coffee.

Tetiba, aku terhenti. Aku pandang orang tadi tapi, orang itu sudah x kelihatan. Mungkin ini hanya ilusi aku. Haush. Stop thinking about him, Yeora. Aku menggeleng laju dan menyambung kerja aku.

---

"Number 51. Come and take your coffee and then, make your payment at the counter", aku memanggil satu persatu number yang order tadi. Sampailah dekat orang tadi.

"Number 65", aku teringat birthday dia. Aku nak nangis berguling sekarang jugak. Dahlah ni coffee kesukaan dia. Aku rindu dia.

"Nak bayar", tetiba, ada orang datang entah dari mana nak bayar coffee yag diorder. Aku menyeka air mata yang hampir nak jatuh.

"45 won", aku berkata dan dengan sopan aku menghulurkan tangan. Dia memberikan duit yang diminta. Aku kira. Dan, duit tu lebih. Aku bagi balik duit lebih tu kat pelanggan itu. Tetapi, dia menolak tangan aku perlahan.

"Untuk kau", aku...terkejut. Aku pandang atas. Dan, orang yang berada di hadalan aku sekarang ialah dia. Iaitu, Byun Baekhyun yang sudah bertahun-tahun aku tidak jumpa.

"A-awak", aku sebak. Dia masih x tau rahsia aku. Aku harap dia x sakit hati.

"Yeo", dia panggil aku. Panggilan yang sudah lama aku nak dengar. Aku nak nangus sekarang jugak. Aku rasa nak peluk dia sekarang dan bawa dia lari dari sini.

"Errr, ni your coffee", aku dengan kekok menghulurkan americanonya. Dia hanya mengambil dengan senyuman. Kemudian, dia beredar. Please, kuatkan hati kau, Yeora.

Setelah selesai dengan semua order, aku duduk. Aku teringat Baekhyun. Kenaoa dia boleh ada kat sini? Bukan baru semalam dia ada kat Daegu. Ka, dia dah tahu yang aku dah bersuami? Jangan. Aku x sanggup.

Aku dengan pantas bangun dan pergi ke arah Mina yang sedang membersihkan meja. Dengan pantas, aku peluk dia dan menangis teresak-esak.

"Mina. Huargh!!", aku menjerit. Nasib x da orang time tu.

"Dah kenapa pula ni? Huh?", dia meletakkan kain lap meja dan terus balas pelukan aku.

"Aku...jumpa...dia", aku berkata satu persatu. Dia seakan-akan terkejut. Dia menolak badan aku perlahan dan memandang aku.

"Apa? Byun Baekhyun datang tadi? Kenapa aku x perasan?", dia seakan-akan marah. Mungkin masih teringat apa yang Baekhyun buat pada dia untuk jumpa aku. Dia ugut Mina yang dia akan bunuhnya dengan apa cara sekalipon kalau dia x beritahunya di mana aku tinggal sekarang. Cuma, dia tidak bagitau tentang status aku sekarang.

Mina dah cerita segala-galanya kat aku. Tadi pagi. Selepas sahaja dia, tenang. Mungkin sebab itu yang dia menangis teresak-esak.

"Hmm", aku hanya menggumam pada soalan yang ditanya olehnya. Aku masih rasa nak menangis.

"Dah dah. Tadi aku, sekarang kau. Apa ni?", dia ketawa kecil. Aku tersenyum nipis memandangnya.

"Jom. Tutup kedai", alu hanya mengangguk dan berjalan ke pintu lalu mengalihkan papa gantung kepada 'closed'. Lalu, keluhan kecil terlepas.

Aku pandang luar. Mata aku membuntang. A-apa dia buat lagi kat sini? Aku pandang dia yang sedang memanggil aku. Eh, creepy gila laki ni.

"Errr, Mina. Aku keluar jap. Nanti aku datang balik", aku berkata dan keluar apabila Mina mengnagguk faham.

"Nak apa?", aku dengan beraninya bertanyakan kepadanya soalan. Dia tersenyum manis. Sangat manis. Tiada kepalsuan di sebaliknya. Senyuman ikhlas.

"Saja. Nak tengok awak", aku menjeling sambil berpeluk tubuh. Menhalihakn pandangan aku ke arah lain.

"Nak tengok saya sampai awak berani ugut kawan baik saya? Apa yang ada dalam kepala awak hah sampai awak danggup buat macam tu kat kawan saya?", aku mula meninggikan suara kepadanya. Dia tidak lekang daripada senyuman. Ha, kan aku dah kata. Dia ni creepy.

"Oh, benda tu. Sebab, saya call dia, dia x angkat. Lepastu, saya message dia kata nak jumpa. Dah banyak kali saya call and message dia tapi satu pon dia x pernah balas. Saya geramlah. So, saya ugut dia kata kalau dia x bagitau awak tinggal kat mana, saya akan cari dia dan bunuh dia. That's all. Gurau je", dia tergelak kecil.

"Awak fikir bunuh-bunuh ni boleh bawak main? Huh?!", aku dah mula naik angin. Dia dengan serta-merta menarik aku masuk ke dalam dakapannya. Aku..terkedu. Aku x menolak malah aku membalas pelukannya. Erat.

Panas. Aku dapat rasa perasaan cintanya masuk ke dalam badan aku. Badan aku rasa selesa di dalam dakapannya. Aku...rindu. Rindu dengan bau badannya yang masih sama.

•••

Hi, hi, hi to all my lovely pishes❤. So, macam mana. Sorrylah. X da scene kejam Taehyung. Hahahhah😂. Tapi, nak ingatkan. Clue chap yang lepas bukan apa yang Mina bagitau. Memang itu salah satu apa yang dia nak bagitau. Tapi, ada satu lagi dan confirm korang akan benci Mina😈 Stay tune, pishes💞

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now