06 + Drunk

5.4K 463 39
                                    

Aku berada di dapur. X larat sangat nak naik. Aku kenangkan tiga hari aku berada di dalam rumah ni. Banyak perkara dah menimpa aku. Bila nak timbulnya kebahagiaan di antara rumah tangga aku?

Aku termenung sehingga aku x perasan yang sekarang dah pukul 4:30. Tadi dia minta makanan. So, better aku masak sebelum aku kena sepak lagi. Bagilah aku rehat sekejap. Ni x. Asyik nak sepak aku je.

Sedang aku sibuk memasak, bunyi telefon aku mengejutkan aku. Aku memandang telefon aku.

Incoming call from Ex

Apa dia nak lagi ni? Aku memang rindu dia. Dia x tahu ke yang aku ni isteri orang. Tapi, aku masih menjawab panggilannya.

"Yeora, errr ni aku. Free x?", dia memulakan perbualan dan aku diam. X tahu nak jawab apa. Cuma rindu akan suaranya.

"Yeora?"

"Eoh. Haha. S-sorry. A-awak nak apa?", aku jawab awkward.

"Oh, x dengar eh. Free x? Kalau free, jom teman saya pergi pekan. Saya cari awak kat rumah tapi awak x da", dia cari aku? Kat rumah lama?

"Err, ahaks. Awak. Err, saya x da kat Daegulah. S-saya ada kat Seoul", aku merendahkan suara aku pada ayat terakhir.

"Apa awak buat kat sana?", dia x tahu? Aku fikir dia dah tahu. Dah masuk hari ketiga aku jadi isteri orang.

"Saya ada hal. Ha, ada hal kat sini. Saya x tau bila saya akan balik Daegu", aku berkata dengan penuh yakin dan aku dapat mendengar keluhan di sebalik talian.

"X palah. Thanks, baby. Take care", dia terus meletakkan panggilan. Dia masih panggil aku dengan panggilan baby tu. Aku...rindu dia.

Aku menekup muka aku. Air mata mula turun. Tetapi, semua perasaan tu aku tepis. Aku seka air mata yang jatuh.

"Aku kena kiat. Sekarang kau isteri orang, Yeora. Ingat tu", aku menepuk dada aku memberi semangat kepada diri sendiri. Aku meneruskan aktiviti aku memasak makan malam.

---

"Aku x nak makan. Aku nak minum", Taehyung yang dah berapa lama memandang aku di meja makan berkata. Aku mengeluh. Dia x nak makan, Yeora.

"Ok", aku menjawab ringkas sebelum langkahku bergerak ke rak yang terdapat pelbagai jenis bir and wain. Aku memilih kegemarannya. Eheh. Mama yang bagitau yang dia suka wain 1977. So, aku amik yang tu.

Aku tuang kat dalam cawannya yang berisi ais.

"Kau minum sekali", dia mengarahkan aku. Aku terkedu. What? Aku minum sekali? Aku x pandai minum.

"S-saya x pandai minum", aku menundukkan pandangan aku ke permukaan meja.

"Minum jelah kalau aku suruh tu", dia berkata perlahan. Ok. Dia x menakitkan hari ni. So, better aku dengar cakap dia sebelum aku disepak nanti.

"Ok", aku mengambil cawan dan isikan ais. Kemudian, wain tersebut dituang ke dalam cawan aku. Aku duduk menghadap dia semula.

Dia mengangkat cawannya tanda ingin melagakannya dengan cawan aku. Aku teragak-agak mengangkat dan melagakan mereka.

"Minum", dia terus minum seteguk. Aku minum perlahan-lahan. Dia menuangnya di dalam cawannya dan juga cawan aku semula. Dan, dia teguk lagi. Aku teragak-agak untuk minum. Rasanya...masam, pahit dan segala-gala jenis rasa yang x sedap. Kepala aku mula berpusing.

"Esok mama datang en?", dia bertanya selepas cawannya yang keberapa pon aku x tahu kerana dia minum terlalu cepat. Kepala aku pening lagi. Tapi, aku masih jelas mendengar soalannya. Jadi, aku angguk mengiyakannya.

"Jangan bagi mama masuk bilik. Dan, barang kau kena ada sikit dalam bilik aku. Tunjuk yang kita duduk sebilik", dia berkata lagi selepas seteguk kemudian. Aku mengangguk faham. Yelah, nanti kami yang dimarahi kerana tidak tidur sebilik.

"And, kau jangan memandai nak bagitau mama pasal apa layanan yang au bagi kat kau", dia memberi amaran keras. Aku mengangguk. Dia x henti-henti minum. Begitu juga aku, kerana dia asyik menuangkan wain tersebut di dalam cawan aku. Dan, aku x boleh bantah kerana aku takut.

Akhirnya, dia bangun. Aku dah khayal teruk. Begitu juga dia. Taehyung melihat aku yang sudah tertido kerana terlalu mabuk. Taehyung tidak sedar apa yang sedang dia lakukan.

Dia mengangkat Yeora dan membawanya naik ke tingkat atas.

---

"Erghh!! Panasnya", Taehyung membuka bajunya dan juga seluarnya.

"Sayang x panas ke?", Taehyung mencium leher Yeora yang masih tidak sedarkan diri.

"Meh saya tolong ya? Jangan marah. Saya suami awak. Hehe", Taehyung dengan pantas membuka baju dan skirt yang dipakai oleh Yeora.

Akhirnya, malam itu, malam yang tidak disedari oleh seorang pon antara mereka. Mereka terlanjur.

•••

Nilah part syiok dia😂😂. Lol. Weyh!! Aku posa. Apa ni?! *sepak badan Taehyung*

K, tamat dah cerita ni.























X dalah. Stay tune, babies. Kita tengok reaksi diorang lepas bangun😂😂

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now