23S2

1.7K 170 26
                                    

Uwuu. Cerita ni maybe dalam dua chapter lagi nak habis. Sorry guys sbb lama sangat tak update. Like literally lama gila. Haha.

So, now. Idae akan mengaktifkan kembali mood Idae menulis di wattpad setelah lama bercuti. Haha.

Buona Lettura♡

•••

Taehyung masih tercengang melihat anaknya yang sedang berdiri di hadapan semua hadirin dalam bilik mesyuarat itu. Kelihatan Yeon Tae sedang bercakap sesuatu pada pembantu peribadinya.

"Okay, everyone. As all you guys know, we already got someone from Korea to do some renovation for our hotel, right? So, today, I want us to discuss with our professional that we got from Korea about our internal design of our hotel. So, here I would like to call Mr Taehyung Kim to start the discussion."

Yeon Tae mengangkat kening kirinya memandang ke arah Taehyung dengan muka yang beku tidak beriak. Taehyung menelan kesat liurnya sebelum dia bangkit untuk ke hadapan bagi memulakan perbincangan mereka.

Walaupun sedikit janggal, dia cuba untuk membentangkan idea-idea yang dia sudah sediakan sebelum dia menjejakkan kaki ke bumi New York ini.

Selesai sahaja dia menghabiskan pembentangan tentang ideanya, tepukan gemuruh mula bergema di dalam bilik.mesyuarat itu.

Matanya sekejap dikerling ke arah anaknya sebelum ditumpukan kembali ke arah para hadirin.

"Marvelous. Mr Taehyung Kim. So, now guys, give your opinion and what's the design that caught your eyes just now during the presentation."

Undian dijalankan bagi memudahkan mereka memilih dekorasi dalaman yang paling mendapat perhatian ramai.

Akhirnya, perbincangan pun tamat lalu semua mula beredar dari bilik mesyuarat tersebut. Taehyung juga sudah bersiap-siap untuk leluar. Dia sudah tidak sanggup untuk terus berada dalam satu bilik bersama anaknya.

Taehyung baru sahaja ingin melangkah keluar tetapi hampa apabila jalannya dihalang oleh seserang yang tiba-tiba berdiri di hadapan. Hampir badannya terlanggarkan dengan si empunya tubuh sebelum wajahnya diangkat memandang seraut wajah beku milik Kim Yeon Tae.

Bungkam.

Lama juga mereka berpandangan sebelum Yeon Tae berdehem kecil. Taehyung menelan liurnya kesat, menanti ayat yang bakal keluar dari mulut anaknya itu.

"How's life? Better than before, I guess?"

Sarkastik sahaja ayat yang dilemparkan oleh Yeon Tae kepada Taehyung. Taehyung memandang ke lantai tempat mereka berpijak sebelum dia memberanikan diri untuk bersuara.

"As you can see." Balas Taehyung perlahan walaupun nak saja dia meluncurkan luahan hatinya dan tujuan sebenar dia ke bumi New York ini.

"Okay. Done with our awkward conversation." Yeon Tae berkata tegas sebelum dia menatap wajah Taehyung.

"I think you need help from me." Ujar Yeon Tae sambil menjungkitkan keningnya. Taehyung mengerutkan wajahnya. Dia meliarkan matanya ke tempat lain, tidak faham makna di sebalik pernyataan anaknya itu.

"Oh, papa. Like seriously? Kenapal papa ni slow sangat?" Yeon Tae menepuk dahinya sebelum dia bersuara kembali.

"Come. Follow me. We have a dinner appointment tonight." Ujar Yeon Tae sebelum dia memalingkan tubuhnya lalu diaturkan langkah menjauh, meninggalkan Taehyung yang terpinga-pinga. Taehyung juga mila menderapkan langkahnya mengikuti langkah anaknya yang semakin menjauh.

---

"Yeosoo! Taesoo! Cepatlah sikit siap tu! Nanti abang kamu dah sampai nak jemput kita." Panggil Yeora apabila dia masih tidak dapat melihat kelibat dua anak kembarnya itu.

Dia sudah melirikkan matanya ke jam tangannya sambil memandang tangga rumahnya.

"Jap, ma! Taesoo tak pandai pakai ni!" Jerit Taesoo berlari menuruni tangga sambil mengangkat tinggi-tinggi reben hitam. Yeora hanya menggelengkan kepala sebelum dia berjalan ke arah tangga rumahnya lalu mendapatkan anaknya.

"Mari sini mama tolong." Yera memakaikan reben hitam pada sut yang dipakai segak pada tubuh kecil Taesoo itu. Yeosoo pula masih berada di dalam biliknya.

"Mana kakak kamu?"

"Tadi dia kata dia dah nak siap. Dia tengah pakai benda merah kat bibir tu." Taesoo berkata dan mengundang ketawa besar Yeora.

Maksudnya, lipstick yang baru sahaja Yeon Tae hadiahkan pada Yeosoo semalam sebab nak dia pakai harini. Yeora membawa Taesoo ke muka pintu.

"Taesoo tunggu sini. Nanti abang kamu dah sampai, panggil mama dengan kakak kamu tu. Mama nak pergi ke kakak kamu jap." Ujat Yeora dan Taesoo hanya menganggukkan kepalanya.

"Eh, takpa, mama! Yeoso nak turun dah ni!" Dengan dress paras lutut berwarna merah jambu dan flower crown di kepalanya, Yeosoo turun dengan berhati+hati.

"Lawa anak mama. Cepat. Nanti abang kamu datang, kamu yang kena marah sebab biar dia tunggu." Tegas Yeora apabila Yeoso masih di anak tangga, masih tidak biasa dengan pemakaiannya.

"Japlah, ma. Yeo tengah-"

Pin! Pin!

Bunyi hon kereta di luar rumah mengejutkan mereka sebelum mata Yeora melirik ke luar rumahnya. Kelihatan kereta anaknya sudah tersadai di situ.

Yeora menyediakan senyuman pada anaknya yang baru ingin keluar dari perut kereta tetapi senyumannya pudar apabila orang yang keluar dari perut kereta anaknya itu bukanlah seperti yang dijangkakannya.

Terlepas genggamannya dari terus memegang dompet merahnya pemberian Yeon Tae itu jatuh ke lantai rumahnya. Matanya juga sudah bergetar menahan tangis.

"Wah! Papa!"

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHKde žijí příběhy. Začni objevovat