22+ Dilemma

4.5K 356 51
                                    

Aku duduk di birai katil aku. Kata-kata Yoongi masih terngiang-ngiang di kepala otak aku.

'Sebab kau dah curi hati aku'

'Sebab kau dah curi hati aku'

'Sebab kau...'

"Arghh!!", aku menutup muka aku dengan kedua-dua telapak tangan aku. Setiap bait perkataan Yoongi tadi masih berlegar di dalam minda aku.

---

Yoongi's

Aku meramas rambut aku. Kenapa au bertindak melulu. Argh! Aku frust. Kenapa aku perlu berkata demikian apabila aku juga x pasti dengan perasaan aku yang baru sahaja menunjukkan hint.

"Maafkan saya, awak. I used to love you but someone had came from the heaven from me to replace you in my heart. I'm truly sorry, baby"

---

Yeora's

"Mama! Nek ajak makan!", Tae menyedarkan aku yang baru terlelap itu. Kepala aku terasa sangatlah pening ketika ini. Maybe, sebab aku tidur di waktu petang?

"Ya, mama keluar!", aku menjerit. Aku bangun dan terus pergi ke bilik air untuk membasuh muka. Seusai membasuh muka, aku keluar dari bilik aku dan pada ketika itu, aku terlanggar badan orang.

Aku memandang si tuan empunya badan. Min Yoongi. Aigoo. Awkwardlah.

"Err, sorry", aku terus menundukkan kepala aku lalu berjalan laju ke arah dapur.

Sampai sahaj di dapur, aku menegur Mak Cik Suri.

"Mak Cik masak apa harini?", aku menjenguk kepala aku ke arah masakan Mak Cik Suri yang masuh berada di atas api.

"Bulgogi je", omg! My favourite.

"Wah! Sedapnya bau", Mak Cik Suri hanya menggeleng kepala apabila mendengar aku berkata demikian. Aku dengan pantas menghidangkan makanan di atas meja. Nasi dicedokkan ke dalam setiap mangkuk.

Apabila sampai sahaj mangkuk terkahir iitu mangkuk yang akan aku beri kepada Yoongi, aku memandangnya yang sedang memandang aku dengan muka bekunya.

'Sebab kau dah curi hati aku'

Kata-kata Yoongi tadi kemudian datang menerpa ingatan aku. Aigoo. Kenapa waktu ni jugak dia nak ingatkan aku pasal benda yang aku tak nak ingati?

"Nah", aku memberikannya mangkuk nasi itu dan dia mencapainya dengan muka bekunya itu.

Kemudian, kami semua mula memakan makanan yang dihidang oleh Mak Cik Suri seusai dia memasak bulgogi yang dimasaknya tadi.

Taeyong dan Yeon Tae nampaknya begitu lapar kerana mereka sempat lagi berebut makanan. Aku hanya mampu menggeleng kepala aku melihat gelagat comel mereka.

---

From: Ice Yoongi
Accept it or not?

Aku terkedu. Inilah message pertama yang aku dapat daripada mamat beku ini. Kenapa dia tetiba nak luahkan perasaan dan nak aku terima cintanya? Kenapa aku juga? Tiada orang lain yang lebih sesuai?

Aku hanyalah seorang...janda yang mempunyai anak.

Aku mletakkan kembali telefon pintar aku di atas meja sisi aku. Aku melihat pada Yeon Tae yang sedang nyenyek tidur di sebelah aku. Aku mengusap pipinya lembut.

Ya, aku mengaku. Aku rindu Kim Taehyung. Tapi, aku ego. Ego aku yang melambung membuatkan aku tidak mahu memaafkan dirinya yang sudah sedar dengan kesalahannya. Bagi aku, penderitaan yang aku lalui lebih teruk dan perit daripada penderitaan yang jatanya dia lalui tanoa adanya aku di sampingnya.

Kenapa sewaktu dulu, aku meluangkan masa bersamanya dan dia tidak menghargainya? Kenapa sewaktu aku bersabar dengan tindakan kejamnya hanya kerana cinta aku, dia tidak nampak dan cuba untuk belajar mencintai aku?

Kenapa dia curang? Kenapa kawan aku berani tikam belakang aku? Kawan baik aku.

Aku masih tidak mampu untuk menerima cinta lain selain kIm Taehyung. Walaupun dia tidak pernah mencintai aku dulu, tetapi, bagi aku. Dialah cinta pertama dan terakhir aku.

Tapi, in fact, aku ego.

Aku teringat message Yoongi tadi. Aku dilemma. Aku tak mencintainya. Tapi, aku kesian. Dia sudah mencibtai aku. Kenapa aku masih tidak nampak cintanya? Cintanya mungkin lebih ikhlas daripada cinta Kim Taehyung.

Cintanya mungkin lebih bahagia daripada keperitan cinta Kim Taehyung. Jadi, aku sudah bertekad untuk...

To: Ice Yoongi
If it's what you want, I accept it

Belajar mencintai orang yang mungkin boleh membahagiakan aku iaitu Min Yoongi.

•••

Agak mengejutkan tapi tulah hakikatnya. Yelah, dah lah pernah unpub ff ni, tetiab nak update bagi Yeora debgan Yoongi.

Yeay! Yeora dah terima Yoongi. So, maybe Yoongi pula hero ff ni?😂

Sapa sokong? YeoGi!


















Ke, masih ship YeoTae kita?

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWo Geschichten leben. Entdecke jetzt