1.1

16.6K 638 49
                                    

Dato Ahmad Danial tergamam dan terkaku mendengar semua cerita Merissa tadi. Betul ke itu perangainya dulu? Atau Merissa hanya sengaja buat buat cerita?

"Saya dah ceritakan semua pada awak. So please, give me back my son. Saya tak mintak pun awak bertanggungjawab atau apa apa pun . I just want my son and saya janji saya tak akan muncul depan awak lagi" Merissa menyatukan kedua tapak tangannya seperti memohon kepada Dato Ahmad Danial.

Setelah lama Dato Ahmad Danial berfikir, dia mengangguk perlahan.

Merissa mengalirkan air mata bila Danial setuju . Terima kasih Ya Allah .

"Mak tom, boleh bawa Danny turun ke bawah?" Jerit Dato Ahmad Danial memanggil Mak tom.

Tak sampai dua minit, Mak tok pun turun ke ruang tamu . Di dukungannya terdapat Danny yang sedang menghisap gengaman tangannya .

"Kenapa Danial?" tanya Mak tom . Dia hairan melihat wajah Dato Ahmad Danial yang sudah berlainan itu .

"Mak tom boleh siapkan pakaian Danny semua? Lepas tu Mak tom bawa turun ke bawah . Danny itu bak sini dekat Danial" Dato Ahmad Danial menghulurkan tangannya untuk mengambil Danny.

Mak tom mengangguk. Dan dia kembali ke ruang atas untuk kemas barang barang Danny .

Dato Ahmad Danial menantap wajah Danny buat kali terakhir mungkin . Seluruh wajah danny di kucup berkali kali . Rasa airmatanya mahu mengalir tapi di tahan .

"Lepas ni mungkin daddy tak boleh jumpa dan bermanja dengan Danny. Dan nanti mesti daddy akan rindukan Danny. Rindu nak main lawan ps4 sama sama . Rindu nak mandi sama sama . Rindu nak main bogel sama sama . Danny jaga diri baik baik eh . I love you so much sayang" Bisik Dato Ahmad Danial di telinga Danny. Danny dari tadi hanya diam tak bergerak semasa daddy nya bisik . Macam faham apa yang cuba Daddy nya sampaikan .

Mak tok turun dan di tangannya terdapat beg pakaian Danny . Dato Ahmad Danial bangun dari duduknya . Kemudian dia ke arah Merissa . Danny di hulurkan.

Merissa menyambut Danny. Wajah Danny di kucup. Rindunya anak mummy !!

"Ni beg Danny, pakaian dan barang Danny semuanya ada dalam ni" ujar Dato Ahmad Danial dengan nada yang perlahan dan serak serak basah . Beg Danny di hulurkan kepada Merissa .

Merissa menyambutnya . Badannya di tundukkan sedikit . Tanda terima kasih.

"Terima kasih sebab jagakan Danny. Saya mintak diri dulu" Merissa terus berlalu dari rumah agam Dato Ahmad Danial.

Dato Ahmad Danial terduduk bila Merissa sudah pergi. Mukanya di tekup dengan ke dua belah tangan . Terhinjut hinjut bahunya menahan sebak di dada .

Mak tom pelik melihat keadaan sekarang . Merissa sudah pergi dan bawa sekali dengan Danny. Tapi kenapa Dato Ahmad Danial menangis? Apa yang berlaku? Apa hubungan Merissa dengan Danny? Anak dia kah?

"Danial, kenapa Merissa bawa Danny pergi? Apa yang terjadi sekarang?" tanya Mak tom dan bahu Danial di sentuh .

Danial mengangkat wajahnya melihat Mak tom . Mukanya sudah ke merahan menahan tangisan .

"Mak tom, Danny dah pergi" kata Dato Ahmad Danial dengan sendunya .

Mak tom mengusap perlahan bahu sasa Dato Ahmad Danial. Ni pertama kali dia melihat Danial menangis .

"Kenapa Merissa bawa danny pergi?"

Dato Ahmad Danial diam seketika.

"Danial nak naik dulu"

My Super Daddy ✔Where stories live. Discover now