Part 46 - Selesai

41.7K 1K 3
                                    

Radhwan merenung langit bersendirian di balkoni biliknya. Sungguh dia berterima kasih kepada arwah Husna dengan wasiat yang diberikan. Jika tidak, pasti dia tidak dapat merasai kebahagiaan ini bersama Airen. Kini, dia boleh tersenyum lega dengan segala rintangan dan dugaan yang telah dia hadapi. Kematian Husna akhirnya terbela dengan penangkapan Hana pada malam semalam. Sekarang, dia bersyukur dengan hikmah yang terjadi.

Tubuhnya yang tidak berbaju digosok perlahan bagi menghasilkan haba dek kerana angin malam yang datang menyapa kulitnya. Dah tahu sejuk, kenapa tak pakai baju. Nak suruh Airen peluk la tu. Cehh !

Airen belum naik ke bilik kerana menolong Puan Sri Rahayu membuat puding kismis. Buat apa la puding malam- malam. Orang nak tidur dengan bini pon tak boleh. Kacau line la mama ni. Radhwan mengomel sendirian.

"Abang.. Buat apa kat luar malam ni? Tak sejuk ker?" soal Airen. Di sini rupanya suaminya berada. Patut la cari kat dalam bilik tak ada. Siap tutup lampu lagi. Ingatkan hilang kena culik tadi.

Radhwan tersenyum mendengar kata- kata Airen. Soalan Airen tidak dibalas sebaliknya dia menarik tubuh Airen dalam pelukan. Tangan sasanya melingkari pinggang Airen manakala kepalanya diletakkan di bahu isterinya itu.

 Tangan sasanya melingkari pinggang Airen manakala kepalanya diletakkan di bahu isterinya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sekarang dah panas sebab abang peluk sayang" jawab Radhwan sambil tersenyum. Rambut Airen yang panjang melepasi bahu dicium perlahan. Wangian rambut isterinya menerobos masuk ke dalam rongga hidung. Sungguh dia rindu dengan bauan itu.

Airen sedikit pun tidak menolak. Dia membiarkan dakapan Radhwan. Sungguh dia selesa berada dalam pelukan itu. Seolah- olah dia selamat dari sebarang ancaman.

"Airen Rafeqah.. Terima kasih sebab sudi terima abang" bisik Radhwan perlahan di telinga isterinya. Telinga Airen digigit perlahan bagi menghasilkan rangsangan yang baik.

"Airez Radhwan.. Terima kasih jugak sebab sudi terima sayang" jawab Airen sambil tergelak kecil. Dia menolak lembut bibir Radhwan yang menggigit telinganya.

"Eii... Mana aci tiru. Buat la ayat sendiri" bentak Radhwan.

"Aci kat India la Abang. Kat sini tak ada aci. Kat sini ada gadis yang bernama Airen jer" jawab Airen bersama senyuman kemenangan. Tiada suara yang keluar dari mulut Radhwan membuatkan Airen memusingkan wajahnya memandang ke belakang. Hampir terhambur ketawanya melihat muncung panjang suaminya. Aduhai, dah boleh gantung baju kat mulut tu.

"Panjangnya muncung dia. Kalah Donald Trump, eih Donald duck" Airen cuba melawak. Ketawa halus meniti di bibirnya. Tapi melihat reaksi Radhwan, dia terdiam.

Suasana kemudiannya bertukar menjadi hening seketika. Masing- masing melayan fikiran yang entah menerawang ke mana.

"Sayang...." Panggil Radhwan meleret.

"Eh ingatkan merajuk tadi" gurau Airen selamba.

Hidung Radhwan bermain di leher jinjang milik Airen. Sesekali diciumnya leher itu hingga meninggalkan kesan.

Kasih Yang HilangWhere stories live. Discover now