『 16 | End of Journey? ❀ 』

50 6 131
                                    

[ ATLEAST 15 comment per person ]

*****
"Haih... For god sake, i hate this." Namjoon tidak dapat memberikan apa-apa reaksi kerana otaknya yang kosong tiba-tiba.

"No choice. Sapu je mereka." cadang Taehyung. Yoongi mengeluh apabila melihat bilangan Asesino yang seperti semut-semut yang mengerumuni gula.

"Mhm... Okay." Yoongi menarik brek dan menekan-nekan minyak sedikit-sedikit. Para Asesino sudah mengerumuni kenderaan mereka.

VROOM! VROOM!

Dengan kelajuan maksima, carvan itu memecut laju meninggalkan para Asesino di belakang. Para Asesino dengan semangat waja itu cuba juga mengejar tetapi berkat ketangkasan mr. Swag kita membawa carvan itu, Asesino tidak dapat mengejar mereka.

"Huh, leganya!" luah Seunghee. Dia akhirnya boleh bersandar kembali pada dinding carvan itu. Yang lain turut berasa lega.

Tetapi kelegaan mereka tidak lama apabila masing-masing terdengar bunyi pelik datangnya dari arah bumbung carvan tersebut.

"Madafaka, what's now?" Yoongi kembali ke bidang mencarutnya. Ahli lain kaku, hanya mahu melihat dahulu apa yang akan berlaku.

"BRAHHH!"

Masing-masing terkejut apabila seekor Asesino dapat memasuki carvan mereka melalui bumbung. Anehnya, bagaimana? Asesino adalah makhluk yang tak berotak. Meski di atas bumbung terdapat pintu masuk dari atas, takkanlah Asesino dapat membukanya secara sendiri?

"Ambil pistol tu cepat!" arah Namjoon sambil menahan Asesino tersebut menggunakan sekeping dulang. Tangan Asesino itu cuba mencapai Namjoon.

Haelyn dengan berani melintasi Asesino yang ditahan Namjoon lalu mencapai pistol. "Hoseok oppa! Catch this!" Haelyn mencampak pistol tersebut dan ditangkap oleh Hoseok.

Tanpa menunggu, Hoseok terus melepaskan tembakan. Tembakan itu tepat mengenai dahi Asesino tersebut. Perlahan tubuh Asesino itu rebah.

"Caiyyok Jung Hoseok!"

Hoseok menjadi kembang apabila mereka memuji-muji dirinya. Dia sendiri tidak percaya yang dirinya mempunyai kemahiran menembak. Haelyn juga tersengih melihat Hoseok.

"Lepas ni bagi aku senapang je." cakapnya dengan riak sekali. Mereka mula menyesal melemparkan pujian-pujian tersebut kepada kuda itu.

"Hey, ada sesiapa nak ganti memandu tak? Aku nak tidur lah." tutur Yoongi kemudian menguap sekali.

"Biar aku bawa." Jimin menawarkan diri. Yoongi dan Jimin bertukar tempat duduk. Jimin masuk ke tempat pemandu melalui palang besi itu manakala Yoongi menuju ke arah katil.

"Ha tulah kerja kau. Tengah kecoh Pakatan Harapan menang kau boleh pulak tidur." kata Seokjin tak puas hati dengan Yoongi si Bangtan's sleepyhead.

"Kau kena faham, untuk release tension yang BN kalah, aku kena tidur." balas Yoongi semasa dalam proses untuk lelap.

"Eleh. Aku setiap tahun PAS kalah lek je." sampuk Jimin sambil matanya fokus memandu melalui jalan yang diterangi lampu malam carvan itu.

"Aku lagi lah, DAP yang tak ada chance nak menang setiap tahun pun aku lek je sebab aku bukan penyokong dorang." Taehyung juga cuba menyelit, membuatkan masing-masing me-rolling eyes padanya.

"Chop chop, berhenti merepek boleh tak?" Eunmi menghentikan Bangtan dari berborak benda yang tidak ada kaitan langsung dalam mana-mana plot cerita ni. Author di tepi pun mengurut dahi sendiri melihat pelakonnya lari skrip.

"Okay berbalik pada topik sebenar. Ha Yoongi. Tengah kecoh Asesino masuk dalam ni baru tadi pun kau boleh lagi tidur." Seokjin pun menyambung semula skripnya yang terlari tadi.

Half Eclipse CenterWhere stories live. Discover now