『 17 | Trouble Again ✿ 』

54 5 127
                                    

[ COMMENT ATLEAST 15 ]

*****
"Tapi saya dengar pusat Eclipse di Bangkok masih dibuka, buat kali terakhir di markas rahsia kami dulu."

"Wah, Solji. Saya hampir-hampir hempuk anda sebab buat saya putus asa." kata Jaeah membuatkan Solji ketawa kecil.

"Ceh, relax lah. Saya cuma nak tengok awak semua bersemangat tak. Tapi, hm kurang nampaknya." balas Solji sambil tersengih-sengih.

"Solji. Heo Solji. Jadi markas rahsia kau tu under Jung Hyowoon? Bekas ahli Eclipse?" soal Seoyun tiba-tiba membuatkan Solji mengangkat kening.

"Ya, macam mana tahu?"

"Saya ingat.. Saya ingat Jung Hyowoon. Semasa saya masih berumur antara 13 hingga 15, Jung Hyowoon itu adalah jiran saya. Saya selalu dapat tahu tentang Hyowoon dari omma. Pernah satu hari, saya dengar Hyowoon bergaduh dari salah seorang ahli pusat Eclipse. Kali terakhir khabar dari Hyowoon, dia membina markas rahsia sendiri dan hilang macam tu sahaja." terang Seoyun panjang lebar. Mereka tidak dapat mentafsir lebih melalui cakap-cakap Seoyun selain mengetahui yang Seoyun mungkin tahu tentang 'markas rahsia' itu. Hyeki pula seperti ingat-ingat lupa tentang perkara yang diceritakan Seoyun. Mereka jiran kah?

"Oh." balas Solji ringkas.

"Sekurangnya dengan ada Solji, kita akan ada lebih maklumat. Tak begitu?" soal Hoseok lalu wink kepada Solji. Solji senyum sahaja.

'Urgh.. Tak cukup dengan Seoyun.' Haelyn menjeling kecil sebelum menurunkan pandangannya ke lantai.

°•°•°

"Very well. Thanks Hyunmi." ucap Mingyu lalu mengenyitkan matanya pada Hyunmi yang berlalu pergi.

Baekhyun duduk mejanya yang bersebelahan dengan Chanyeol. Mata mereka bertentangan sekejap sebelum Chanyeol kembali fokus menikmati makanannya. Baekhyun menghirup ice blended yang dibeli di kantin.

"So Baek, kau—"

"Baekhyun."

"Huh?"

"Baekhyun is better." Mingyu tergelak kecil. Sengihannya tidak lama sebelum wajahnya bertukar serious semula.

"So Baekhyun, ada apa-apa nak kongsi pada aku tentang maklumat tujuh orang gadis yang dicari?" Mingyu bertanya sambil berhenti menaip sesuatu di komputernya.

"Kenapa aku perlu kongsikannya?" Baekhyun menyoal kembali lalu menghirup airnya sehingga habis.

"Kita bukan rakan sekerja?" Mingyu tersenyum sinis. Kini mata Baekhyun dialihkan seratus peratus merenung Kim Mingyu. Mingyu tidak menukar reaksinya.

"Hanya di mata Hyeryung." jawab Baekhyun selamba.

"Tapi atas arahannya." Mingyu tidak mahu mengalah. Dia bangun dari kerusinya lalu mendekati meja Baekhyun. Ekor mata Chanyeol hanya memerhatikan gelagat mereka.

"Well Byun Baekhyun. Aku dengar kau taruh perasaan pada Hyeryung. Betul?" soalan Mingyu membuatkan Baekhyun berasa menyampah. Baekhyun cuba buat tak endah.

"Why not aku tolong kau?"

"Non of your bussiness, you idiot." Baekhyun semakin geram dengan Mingyu yang masih enggan mengalah untuk cuba mendapatkan sesuatu yang diketahui olehnya.

Half Eclipse CenterWhere stories live. Discover now