8 | Kesilapan comel

1.9K 331 142
                                    

Hari yang cerah, udara yang nyaman dan masyarakat negara menjadi renungan Jihyo selepas selesai membayar keperluan rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hari yang cerah, udara yang nyaman dan masyarakat negara menjadi renungan Jihyo selepas selesai membayar keperluan rumah.

Jam ditangan di kerling seimbas "Barang dapur dah habis, kajja kaki kita pergi beli barang dapur pula"

Sedang dia berjalan, rongga hidungnya seperti menangkap bau sesuatu yang harum dan menyelerakan. Matanya meliar mencari dan akhirnya tertancap pada sesuatu yang bila dipandang terimbas ingat akan wajah seseorang.

Dia mendekati diri ke kedai BISKUT itu dan nampaknya biskut-biskut yang berwap panas itu berjaya menambat hati Jihyo.

Ye, wajah yang dia teringat bila melihat biskut ini sudah semestinya Jungkook, tanpa sedar dia tersenyum sendiri.

"Cinta itu patutnya memberikan kebahagiaan dan bukannya penderitaan", bisik hati kecilnya mencari mana silap dia?

"Nak beli berapa?", tanya tuan punya kedai agak biadap nadanya.

Jihyo tersentak "Oh tak saya tak beli. Saya cuma teringat dekat seseorang bila tengok biskut ni", dia tidak mempunyai duit lebih.

"What the fuck, tak nak beli boleh jalan kot", tempik ahjusshi itu sempat menyumpah seranah "Aihh seakkia"

Terguris hatinya dan dia pantas menyusun langkah pergi.

Apa yang Jihyo tak tahu, selepas dia melangkah pergi terdapat seorang figura lelaki datang menyinggah di kedai BISKUT itu.

Dia menatap belakang tubuh Jihyo sebelum memandang ke arah tuan punya kedai "Ahjusshi bagi 1500₩ biskut ni", pesan jejaka itu.

"Baiklah"

Sedang ahjusshi itu ralit membungkuskan biskut untuk jejaka itu "Sekarang bahasa kita makin lama makin indah, tak rasa rugi ke kalau kita biarkan bahasa kita diambil alih dengan kata-kata kesat yang tak ada faedah?"

"Apa?", ahjusshi itu terasa bungkusan di tangan di rampas jejaka itu dan duit di letakkan di tangan ahjusshi itu kemudian pergi dengan bergayanya.

"Apa?", ahjusshi itu terasa bungkusan di tangan di rampas jejaka itu dan duit di letakkan di tangan ahjusshi itu kemudian pergi dengan bergayanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

____

Sedang dia fokus memilih barang dapur serta menilik label makanan dan sebagainya dia dengan secara tidak sengaja terlihat akan seorang jejaka yang agak familiar tidak jauh dari tempatnya.

[C] 𝓙𝓮𝓸𝓷'𝓼 𝓹𝓪𝓲𝓷𝓯𝓾𝓵 𝓽𝓸𝓾𝓬𝓱 | JungkookWhere stories live. Discover now