39 | Lupakan Jungkook

830 93 10
                                    

Song Ji Hyo's

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Song Ji Hyo's

Kaki ku terasa hilang langkah, debaran jantung tidak berirama terasa sesak saat aku menapak diri dihadapan rumah lama kami atau lebih tepat lagi rumah sejarah kami.

Tangan aku kepal, menahan air mata dari jatuh. Segala peristiwa tertanam di dalam rumah ini membuat kepala serta ingatan ku mengimbau kembali sejarah perit Jeon Ji Hyo.

Sudah tiba masanya untuk aku tamatkan segalanya, tamatkan kata-kata manis Jungkook, tamatkan dunia gelap Jeon, tamatkan cerita bertahun-tahun kelam ini.

Tiada lagi untuk aku teruskan.

End pov

"Jihyo...", pemanggil memanggil gadis Jihyo dengan sayu cukup sekadar Jihyo tersentak ditempatmya lalu mengalih pandangan pada empunya suara.

Sekali imbas, terlihat wajah kusut Jeon Jungkook yang cuba untuk mengukirkan senyuman.

"Masuklah"

Perlahan diambil langkah memasuki ke dalam rumah diikuti Jihyo. Sedang mereka terduduk sepi di ruang tamu, Jungkook cuba memecahkan suasana dengan berdehem.

"Ehem, aaa kau nak apa-apa yang boleh aku sediakan?", tanya Jungkook.

Jihyo mengeleng tersenyum.

Jungkook mengangguk faham, seketika suasana kembali menyepi kerana mungkin agak janggal apabila kedua mereka berada di rumah yang telah menjadi saksi segala kejahatan yang dilemparkan Jungkook pada Jihyo.

"Kita, kita boleh pergi tempat lain kalau kau tak selesa ja-"

"Ada sebab kenapa saya nak bertemu jumpa dengan awak dekat sini", dia tersenyum nipis "Saya nak, permulaan apa yang berlaku selama bertahun dalam rumah ini diakhiri dengan penamat yang gembira. Jadi, hai saya Song Ji Hyo bekas isteri awak dan kita masih boleh bina jalan cerita kita sendiri", tangan di hulur pada Jungkook.

Jungkook merenung diam pada tangan huluran Jihyo tersebut, dia faham ini apa yang kedua mereka mahukan. Perlahan, tangan tersebut di sambut jua akhirnya.

"Hai, aku Jeon Jungkook bekas suami Song Ji Hyo selamat berkenalan dan selamat tinggal"

Jihyo berkerut dahi membuatkan Jungkook tersengih menyaksikan raut wajah keliru comel Jihyo itu.

Jihyo berkerut dahi membuatkan Jungkook tersengih menyaksikan raut wajah keliru comel Jihyo itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] 𝓙𝓮𝓸𝓷'𝓼 𝓹𝓪𝓲𝓷𝓯𝓾𝓵 𝓽𝓸𝓾𝓬𝓱 | JungkookWhere stories live. Discover now