9 | Bibir merah

2.3K 336 215
                                    

Tipulah kalau Jimin tak terkejut dengan penyataan Jihyo petang tadi

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Tipulah kalau Jimin tak terkejut dengan penyataan Jihyo petang tadi. Dia kini berada di sofa merehatkan tubuh sambil fikirannya bercelaru dengan pelbagai soalan.

"Hyung, aku tak tahu lah apa masalah kau tapi apa hal kau beli bawang sebiji? Itu ok lagi sebiji, ini sebiji dan separuh! Ini nak buat nasi goreng untuk kita dua pun tak lepas hyung", gomel si adik datang membawa bawang separuh ditangan.

Jimin tidak membalas malah masih didalam dunia sendiri. Chan mengeluh, susah dapat abang kuat berfikir ni.

"Kau kenapa hyung?"

"Aihh kau ni sibuklah"

"Aku tanya ni, kau apa hal? Masalah apa yang besar sangat sampai bawang separuh pun kau beli sebiji je ni?"

"Ish jangan menyibuk boleh tak?"

"Mana aku tak menyibuk hyung, kalau kau hari-hari macam ni hari-hari jugalah aku dapat bawang separuh silap haribulan kau bawak balik makcik bawang. Eee tak nak aku hidup macam tu, sekarang bagitahu aku apa masalah kau?"

Jimin mengigit bibir bawahnya tertekan "Kau kenal tak jiran depan kita?", soalnya pada Chan.

Chan berfikir sejenak "Rasanya kenal, wae?"

"Ingat tak perempuan yang aku chat dekat Instagram semalam? Perempuan tu jiran depan kita"

"Ohh Cik Jihyo! Or should I call her Jihyo noona", nada gembira diberi "Chan tak nampak apa-apa masalah pun", polos Chan.

"Dia dah kahwin"

"Auch", ujar Chan laju mendapatkan abangnya lalu menepuk bahu abangnya itu kuat "Auhh gwenchana gwenchana hyung, ramai lagi perempuan single. Gwenchana aigoo, aku tumpang sedih untuk kau aigoo", dipeluk pula erat tubuh Jimin mahu tidak lepas.

Jimin yang rimas itu lantas menendang tubuh Chan dengan kekuatan yang dia ada "Aihh! Bukan tulah masalahnya"

"Habis tu?"

"Suami dia Jeon Jungkook"

"WATER PARK?!"

"Nama appa jangan buat main!", diluku kepala Chan kuat habis penuh segala jeritan kesakitan didengari dari rumah adik beradik itu.

____

Mata itu, mata yang penuh dengan rasa kebencian menatap nyalang wajah isterinya yang baru pulang dari membeli barang dapur.

Mata itu, mata yang penuh dengan rasa kebencian menatap nyalang wajah isterinya yang baru pulang dari membeli barang dapur

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
[C] 𝓙𝓮𝓸𝓷'𝓼 𝓹𝓪𝓲𝓷𝓯𝓾𝓵 𝓽𝓸𝓾𝓬𝓱 | JungkookTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang