28 💔

6.2K 739 84
                                    

"Puan dah 9 cm. Tunggu satu lagi baru kita mula." Air mata aku tak henti-henti mengalir. Hampir tiga jam aku menahan sakit, akhirnya bukaan aku akan ke 10 cm. Lama. Tapi dalam masa yang sama aku gembira. Aku bebas dari cengkaman Taehyung.

Dia dekat sebelah aku sekarang.

"Nak air?" Soalnya. Aku menggeleng. Dahi yang berpeluh dia lapkan dengan tuala. Terasa diri aku betul-betul dijaga dan disayangi.

Kontraksi datang sekali seminit membuatkan aku lupa tentang jurang aku dengan Taehyung. Tangannya aku genggam dan aku bawa ke dada. Minta kekuatan yang selama ini aku tinggal.

"Taehyung..."

"Hmm?"

"Kita akan berpisah sekejap lagi."

Dia diam. Tetapi aku nampak, matanya seakan berkaca-kaca. Aku sakit, seperti hendak membuang air besar. Menendang-nendang rasa sakit itu sampailah aku tak tahan dan menjerit halus.

"Sakit..."

"Shh.. a little bit more, sayang. Doktor akan sampai sekejap lagi. And you'll be mine." Telinga aku sayup-sayup mendengar pujukan itu. Aku pejamkan mata apabila terasa kedua belah kaki aku dikangkangkan sedikit. Tak sabar rasanya aku hendak meleraikan rasa sakit. Demi anak aku.

Anak Taehyung.

"Puan, awak sangat kuat!" Aku menangis. Aku tahu, aku rasa sangat hujung sekali.

"Kepala bayi dah mula nampak. I count three, awak push." Aku ikut arahan doktor dan jururawat. Sambil-sambil tu aku mula rasa kasih antara aku dan Taehyung kembali bertaut. Dan dalam pada masa itu, aku rasa juga tautan itu bakal terlerai setelah bunyi tangisan bayi kedengaran.

Dan ya.. aku dah mula dengar. Tangisan itu.

"Tahniah both of you. Anak kembar, kedua-duanya lelaki."

Apa? Kem.. kembar?

💫💫💫💫

Bulan2 puasa ni, belajar sikit2 pasal proses nak bersalin ya hahahahaha 😂😂😂. Semoga bersedia wanita2 di luar sana.

Tanda2 nak bersalin apabila :

1. Keluar calitan darah di celah faraj
2. Kerap kencing
3. Perut mengeras
4. 'Fake contraction'
5. Rasa nak terbuang air besar, tapi tak keluar pun apa-apa
6. Sakit pinggang, belakang
7. Ada lendiran jernih keluar dari celah faraj
8. Pecah air ketuban
9. Perut terasa melayut ke bawah (sebab tu kerap buang air)

Kalau semua kat atas tu dah berlaku, bermakna awak betul-betul dah dekat hujung. Jadi bersedialah untuk ke hospital sebelum baby terkeluar. Hahahahahaha semoga bermanfaat walaupun semuanya masih bersekolah!

💫💫💫💫

[COMPLETED] Affair 추문 (Taehyung BTS)Where stories live. Discover now