56 💔

5.6K 730 92
                                    

Hai Seok, Nara.

Sihat? Dah sampai ke dekat rumah Makcik Hannah? Emm.. syukur, semuanya baik-baik.

Hoseok, Nara.. sebenarnya saya.. saya tak tahu macam mana nak cakap. Sebab saya pun tak sangka seberat ni dugaan dan cabaran hidup yang saya terpaksa terima.

Kalau awak nak tahu, saya ada breast cancer stage four. Yang dah kronik, dan tak boleh diselamatkan lagi. Saya datang ke sini sebenarnya saya tak nak nampak sakit dan lemah depan awak, depan anak saya. Saya tak nak rasa sedih langsung.

Sebab tu lah saya berani tinggalkan anak saya dekat awak. Saya tak boleh menyusu badan. Saya sakit. Hmm.. tapi lepas saya 'keluar' semalam, saya dah rasa lega.

Betullah orang kata, Seok, Nara. Syurga tu sangat indah. Lebih indah dari semua tempat.

Hoseok, Nara.. saya ada amanah untuk awak berdua.

Pertama, awak kena jaga anak saya. Sayang dia lebih dari saya sayang dia. Saya... saya tak sempurna. Saya dah tak ada. Saya tak mampu nak tenangkan dia bila menangis. Hanya awak berdua je tahu apa kemahuan anak saya.

Nara.. tolong ambil injection dekat hospital untuk menyusu badan anak saya. Saya tahu, awak sudi. Saya merayu.

Seok.. kahwinlah dengan Nara. Jadilah ayah Jung Hyung. Sebab selama ni dia tak pernah tahu dan faham apa masalah saya dengan 'dia'.

'Dia' macam mana, Seok? Sihat? Hmm.. saya tak layak tanya semua tu dekat awak. 'Dia' mestilah bahagiakan kan. Kalau awak terjumpa dia nanti, awak tolong sampaikan ayat ni untuk dia ya?

Taehyung, cinta saya terhadap awak tak akan pernah pudar sampailah ke helaian nafas saya yang terakhir.

Saya masih cintakan dia. Sikit pun tak pernah kurang walaupun dia dah lupa pasal saya. Tapi saya tak salahkan dia, ni semua permainan takdir. Tapi saya dah 'game over'. Awak, Nara dan Jung Hyung kena habiskan permainan ni.

Kalau 'dia' tanya kat mana saya.. cakap je yang saya 'jauh'. Saya boleh nampak 'dia', tapi 'dia' tak akan boleh nampak saya kecuali ketika mimpi. Saya akan datang untuk dia setiap hari. Saya nak cuba sentuh dia tapi saya tahu saya tak akan mampu.

Hoseok, Nara.. mati itu pasti. Tapi cinta itu mematikan. Saya mohon sangat... jangan berdendam dengan 'dia'. Kawanlah dengan 'dia'. Jangan biarkan 'dia' terus sesat, bawa 'dia' jadi 'dia' yang asal.

Jadi Kim Taehyung yang asal.

Jangan halang kalau 'dia' nak jumpa Jung Hyung. Izinkanlah. Sebab saya tak pernah halang. Cuma saya agak terkilan dan terlupa, sebegitu kuat hentakan yang berlaku sampaikan memori kami dia lupa. Hmm.. teruknya saya.

Sekali lagi, Seok, Nara.. awak baliklah ke Korea. Tuntut 'saya' dekat Hospital Rom. Jasad saya dah kaku dekat sana. Bawa 'saya' ke Korea. Saya nak habiskan sisa baki jasad saya dalam tanah yang saya lahir dan datang. Saya tak nak di sini. Saya sunyi.

Semoga urusan awak berdua lancar.

Jung Hyung anak mama... sekarang awak dah ada daddy dan mummy yang baru. Sayang mereka macam mana awak setiap malam ganggu mama tidur ya? Redakan sakit mereka macam mana awak redakan sakit mama. Mama puas hidup dengan anak mama walaupun tak lama. Sekejap tu, umpama mama dah berhabis seribu tahun untuk sayang.

Dan sayang kena ingat, hati mama tak akan pernah padam untuk 'dia'. Hati mama sentiasa terang selagi nama sayang dan 'dia' berlayar di hati mama. Sayang dan 'dia' adalah cahaya yang menerangi hari-hari terakhir mama. Sayang dan 'dia' lelaki yang paling mama cinta sepanjang 26 tahun mama hidup.

'Dia' papa sayang, suami pertama dan terakhir mama, cinta pertama dan terakhir mama. Mama saya kedua-duanya. Jaga diri, anak mama. Suatu hari nanti, Tuhan akan bagi chance untuk mama bermain dekat sayang. Mama nak tengok sayang membesar.

Ingat pesan mama, sayang. Mati itu pasti, tapi cinta yang mematikan.

Yang benar, mama.

Hyun Jungra / Kim Jungra

[COMPLETED] Affair 추문 (Taehyung BTS)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang