Author's Talk (2)

3.6K 68 7
                                    

Hai dan assalamualaikum semua. Saya nak bagitahu singgah lah karya kedua saya iaitu Lelaki Tanpa Cinta.

Itu buku kedua saya buat selepas Abang Pengawas Paling Hot. Sekarang saya masih hiatus kan untuk cerita itu tapi saya sebenarnya sudah give up but masih lagi ada pembaca yang sudi untuk support my own story so saya rasa saya akan cuba untuk teruskan. In Shaa Allah, amin.

Jadi, disini saya nak bagitahu tentang karya kedua saya mengenai pasal genre dark romance. Tentang seorang perempuan yang asalnya daripada keluarga yang warak dan alim tapi sifat aslinya tidak begitu. Dia lebih ke arah sosial dan lebih bebas daripada keluarganya. Dia mempunyai abang namun abangnya sudah meninggal akibat kes kemalangan. Juga hero kepada cerita ini adalah kawan baik kepada abang heroin tadi.

Jadi, mereka berdua berkahwin atas dasar hero mahu membalas jasa kawan baiknya dan menikah bersama heroin.

Kalau nak tahu kisah mereka berdua boleh jemputlah baca. Hehehe saranghae!!

From : buahlangsat.
Blurb :
Selepas kematian kawan baiknya iaitu Izzan Wafiq. Umar Imtiyaz mengambil keputusan untuk kali terakhir kawan baiknya. Dia buat semua ini hanya untuk membalas jasa. Namun, dia sendiri tidak pasti adakah perbuatannya ini tindakan yang betul ataupun salah?

Sudah masuk lima bulan mereka berkahwin. Motif dalam bahtera perkahwinan bagi semua pasangan adalah tujuan bahagia tapi lain sekali matlamat mereka berdua. Langsung tiada sebuah kebahagiaan mahupun cinta dalam yang sebuah ikatan yang terikat hanya kepada sia-sia.

"Babe, are you happy with your marriage?" -Zahra Wilson.

"Abang... Tell me!  Abang sayang kan Medina atau tak? Cukuplah abang tarik tali dengan Medina. Medina dah penat!"

Umar terasa buntu. Dia seakan tersekat dengan dua pilihan antara dia mahu menjaga keselamatan Medina ataupun mengikut kata hatinya sendiri.

"Maafkan aku. Aku tidak boleh nak mencintai kau, Medina."

Namun, perkahwinan sudah mula menjadi teka-teki apabila Medina sendiri sudah mula ragu-ragu dengan suaminya sendiri. Siapakah Umar yang sebenarnya?

"Umar... Kau kena bagitahu perkara yang sebenar" - Hairul Afeef.

"Tak boleh Hairul, aku kena jaga keselamatan dia. Kalau aku pilih untuk mencintai dia. Dia akan terseksa dengan permainan dunia aku. Aku tak mahu itu berlaku!"

Dia boleh sayang kau lebih dari segalanya terasa seolah dunia ini dihadiahkan kepada kau sendiri. Namun, siapa sangka lelaki ini boleh berubah sekelip mata menjadi mimpi ngeri kau pada setiap malam.

Berjayakah Medina membongkar rahsia yang dipendam oleh Umar selama ini?

"Dia mempunyai sifat lelaki yang sempurna tetapi hati dan jiwanya kosong."

Continue.

[EDITING] Abang Pengawas Paling Hot! ✓Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ