。 •́ ❥ ( 09 ) ❥ •̀ 。

42.3K 936 28
                                    

🌻🌻🌻

Eiden melangkah keluar dari lobi apartmentnya dan menuju ke lamborghini merahnya yang sudah siap sedia untuk di pandu. Eiden merengus geram apabila mengingat tujuan dia keluar malam ni. Malas tahu tak?!

Pintu keretanya di hempas sedikit, melepaskan marahnya seketika sebelum dia menarik nafasnya. Tangan mengenggam kuat pada stereng, matanya merah menahan marah.

Fuck. Fuck. Fuck. Fuck. Fuck.

Carut Eiden tidak henti. Dan ketika itu handphonenya berbunyi. Lantas tangannya menyeluk ke dalam kot yang di pakai mengapai handphone yang berdering kuat.

"Hello?" Eiden mengawal suaranya apabila Nannynya sendiri yang call dia.

"Where are you? Majlis dah nak start ni,"

Eiden memejam mata menahan nafas amarahnya, dengan lembut dia membalas kata Larissa, "On my way, just give me 5 minute."

Eiden mematikan panggilan selepas Nanny memujuknya supaya jangan buat hal. Sedaya upaya dia mengawal dirinya. Dia tidak bersedia mahu berjumpa dengan ayahnya, Carstens. Kalau boleh tak nak jumpa pun. Sudah 5 tahun dia tidak berjumpa dengan keluarganya sejak umurnya 20 tahun ketika itu. Dia membuat keputusan mahu menjauhkan diri dari semuanya. Dia perlukan masa untuk tenangkan diri.

Dengan kejadian yang berlaku antara dia dan Carstens. Tambah lagi Carstens asyik mendesaknya supaya bersedia untuk mengambil D'amico. Benar benar buat dia gila. Dia tak mahukan semua itu. Dia perlukan masa bersendirian. Dan dia harap sangat bahawa ayahnya tidak buat hal malam ni.

Dia belum sedia untuk di perkenalkan sebagai waris D'amico generasi ketiga. Sampai dia sanggup gagal dalam exam semesternya untuk buat ulangan. 5 tahun dia kekalkan kebangangannya duduk dalam kolej. Saja mahu buat ayahnya sakit hati.

Kepala di sandar, tangannya masih mengenggam kuat stereng kereta. Mata di pejam cuba untuk bertenang. Handphone yang di campak ke seat sebelah di ambil kembali. Nombor Anne di cari dan lantas di dialnya.

Anne seorang saja. Suara Anne mampu menenangkan dia. Dia tidak perlukan ibunya atau nannynya untuk memujuk dan menenangkan dia. Cukup Anne sahaja. Majlis malam ni pun dia tidak memberitahu Anne. Dia juga belum bersedia mahu mendedahkan kisahnya pada Anne. Belum tiba masanya.

Beberapa saat menunggu panggilan masih belum di sambung. Eiden mengenggam handphone erat. Makin naik darah Eiden di buatnya. Marah yang teramat sehingga mampu menitiskan air matanya. Handphone kembali di campak ke seat sebelah.

Gear dimasuk. Kaki menekan minyak sehingga terdengar ngauman bising lamborghininya. Nafas di tarik sebelum lamborghininya laju merentas jalan lapang itu menuju ke destinasinya.

Fikirannya bercelaru, dia tak tahu mahu buat apa sekarang. Hatinya sakit.

🌻🌻🌻

Anne menoleh apabila ada cuitan di bahu kirinya, bibir mengukir senyuman melihat wajah rakan sekerjanya.

"Why Uma? You nak apa apa ke?" Tanya Anne sambil tangannya menyusun buku buju yang berselerak. Matanya tajam menyusun mengikut abjad tajuk buku.

Uma berdiri sebelah Anne, dia juga menolong Anne menyusun buku. "Takdelah. Just nak bagitahu tadi i pergi locker and then i rasa handphone you berbunyilah,"

"I tak berani nak usik, so why not you pergi tengok. Mana tahu penting. Buku ni biar i yang susun okay,"

Anne ketawa kecil dan mengangguk kecil pada Uma sebelum dia beredar. Siapa yang call malam malam ni? Kakinya menuju ke locker miliknya, handbagnya di punggah mencari handphone di dalam.

MISCHIEVOUSWhere stories live. Discover now