。 •́ ❥ ( 22 ) ❥ •̀ 。

26.6K 736 57
                                    

“Finally! Sampai juga rumah,” Anne menghela rasa lega yang teramat. “Thank you Melis, and you too Ben! See you tomorrow,”

Ben yang menjadi driver untuk Anne hari ini tersenyum manis. Suka dengan sikap prihatin Anne. Sudah mahu masuk 2 tahun dia bekerja dengan Anne, so far it’s good! Anne jenis yang tidak banyak karenah memang menyenangkan dirinya.

“Welcome! And don’t forget about tomorrow. So you kena rest secukupnya malam ni sebab esok memang you perlukan 100 percent tenaga you,” Melis mengingatkan Anne buat kali terakhir.

Anne yang mendengar sudah merengek, “Aaa you nieee, memang tak bagi i rest langsung eh minggu ni,”

Melis tergelak kecil, “Well, siapa suruh you pilih kerjaya ni?”

Bulat mata Anne mendengar perlian Melis, “Ee saja eh?” Melis di jelingnya geram.

“Oklah i gerak dulu, daadaa,”

Anne keluar dari kereta dan menunggu sebentar sehingga keretanya hilang di perkarangan rumahnya. Matanya memandang sekelilingnya, baru pukul 4 petang. Hehe, bolehlah petang ni dia keluar jogging. Sudah lama dia tidak mengambil angin petang, selalunya dia akan pulang malam. Dia terlalu sibuk dengan kerjanya yang semakin banyak. Sudahlah sekarang ni namanya sudah melonjak naik, jadi banyak job yang dia dapat.

Anne melangkah masuk, sambil lalu dia membuka ikatan rambutnya. Lega sedikit kepalanya. Kakinya singgah pada ruang tamu utama mereka dan matanya memandang mummy yang sudah pulang dari butiknya.

“Mummy?”

Adrienne mendongak memandang Anne yang sedang berjalan menuju ke arahnya.

“Hey darling... dah balik?” Adrienne mengamit tubuh Anne duduk di sebelahnya. Anne meletakkan handbag di atas meja lalu merebah tubuhnya ke mummynya. Tubuh Adrienne di peluknya.

“Yaa, hari ni shooting habis awal. Thanks god habis awal, penat sangat hari ni,” Anne meletak kepalanya di bahu Adrienne.

Adrienne mengusap rambut Anne yang lembut bak sutera itu. “Really? You should take a shower first then rest. Nanti dinner, i panggil you nanti,”

“Erm yaa later,” Anne memejam matanya dan terlelap. Adrienne ketawa kecil, tubuh Anne di peluknya dan wajah gadis itu di tatapnya. Pipi yang kemerahan itu di usapnya. Satu – satunya anak perempuanya yang tinggal. Tidak dibenarkan kejadian terdahulu terjadi kembali.

Julien yang baru pulang, terhenti melihat kedua wanita yang disayanginys di ruang tamu.

“Wah sweetnya, jelouse i,” Julien tersenyum senget lalu duduk bertentangan mereka.

Adrienne menjeling manja pada anak lelakinya itu, “Awal balik?”

“Singgah sekejap je ni, I nak tukar baju then keluar balik. Lucas suruh datang office ada hal,”

“Lucas dah balik?” Anne bersuara tiba – tiba.

Julien mengangguk lalu meneguk jus oren yang baru di hantar oleh pembantu rumah mereka.

Anne terdiam, tiba – tiba dadanya berdebar. Sudah lama dia tidak nampak Lucas, sebab abangnya itu selalu keluar outstation memang jarang dia melihat kelibat abangnya itu.

“Oklah, I naik atas dulu,” Julien bangkit dan melangkah, seketika dia berhenti.

“Oh ya I lupa. Mummy… Dinner nanti masak lebih sikit eh. Lucas ada invite kawan lama dia,” Julien menjeling Anne sekejap.

“Oh really? Okay!”

🌻🌻🌻

“Is that anything you like to drink while waiting for Mr. Stanislas?”

MISCHIEVOUSWhere stories live. Discover now