。 •́ ❥ ( 15 ) ❥ •̀ 。

30.1K 773 33
                                    

Suasana dewan makan yang tadinya bising bertukar senyap apabila Eiden melangkah masuk ke dalam dewan itu.

Sejak khabar berita mengenai Eiden, the Heirs of D'amico. Satu kolej ini jadi kecoh dan agak huru hara. Mereka tidak sangka Eiden adalah the son of Carstens D'amico and also cucu kepaada Larissa Kaltenbrunner. Memang bagi kejutan yang agak boom bagi mereka. D'amico itu nama yang agak besar bagi dunia perniagaan.

Kebanyakkan di kolej mereka ini ramai dari golongan bangsawan, sudah tentu nama besar seperti D'amico menjadi perbualan. Cuma mereka tidak sedar yang waris D'amico belajar di sini juga. Patutlah, pihak kolej menyembunyikan identiti Eiden atau Eiden sendiri yang mahu sembunyikan.

Mereka semua tahu yang Eiden itu mungkin anak bangsawan, tengok saja pakaian dan kenderaan yang di bawa oleh Eiden. Cuma tidak sangka yang.. wow.. Eiden adalah salah seorang yang berpengaruh kuat.

Anne yang turut berada di dalam dewan makan, turut memandang Eiden yang bersama William itu. Matanya memandang saja pergerakan Eiden yang duduk di meja yang agak tersorok sedikit.

"You okay?" Tanya Rachel yang sedang membaca note di tangannya.

Tersentak Anne dibuatnya, "Ha? i okay je, kenapa?"

Rachel mengalih pandangan memandang Anne, "Serius?"

Anne mengangguk kepala laju, dia okay saja sekarang ini. Ada maksud lain Rachel ke?

"Sejak balik dari Paris 2 days ago, i jarang nampak you dengan Eiden? You guys gaduh ke?"

Soalan Rachel mula menjerat Anne. Terbungkam dia dibuatnya. Ketawa kecil di lepaskan menutup rasa gusar.

"Kita orang okay je lah, cuma you tahukan Eiden tu siapa. Tak akan kami berdua nak expose hubungan kami. Nanti lagi kecoh, i tak nak okay. And plus, final exam dah nak dekatkan? Memasing busy study. Tak ada apalah,"

Panjang lebar Anne menjelaskan. Rachel memandang Anne tajam, dia dapat rasa yang Anne sedang menipunya.

Anne berpura-pura membaca buku di hadapannya. Gugup dia rasa. Berharap Rachel mempercayai kata-katanya.

🐯🐯🐯

Anne menutup dan mengunci pintu bookshop memandangkan minggu ini, minggu Anne untuk menutupi kedai. Setelah memastikan pintu semua di kunci, Anne berjalan ke arah bus stop yang berdekatan.

Nafas penat dilepasnya, dia penat sangat. Pagi petang hadirkan diri ke kelas, kemudian berlari untuk bekerja pula. Sekarang sudah masuk musim exam, makin busy dibuatnya. Dia perlu pandai mencari masa untuk belajar. Sudahlah ini semester terakhirnya, semestinya dia mahu berjuang hingga ke penamatnya.

Telefon di tangannya di renung. Skrin kosong, tiada message yang masuk. Anne mendongak kepala memandang langit yang gelap tanpa bintang yang menyinari pada malam itu. Hatinya turut gelisah mengenai Eiden.

Sejak..

Sejak akhir ini, hubungannya dengan Eiden agak regang. Semenjak mereka pulang bercuti hari itu. Mahu kata mereka bergaduh sudah tentu jawapannya tidak, mereka berdua okay saja tiada masalah sehinggalah pulang.

Cuma ketika mereka tiba di airport, Eiden agak tergesa-gesa mahu pulang. Jadi di tinggalnya Anne bersama Rachel dan William.

"Aku gerak dulu, ada hal. Nanti aku call okay?" Dengan cepat Eiden berkata, mahu mengejar masa. Dahi Anne sempat kucupnya.

Tapi sampai sekarang tiada call or message dari Eiden. Di kolej pun sudah jarang nampak kelibat Eiden, namun ada juga mereka terserempak tapi Eiden.. Langsung tidak menegurnya apatah lagi memandangnya. Anne agak kecewa di situ. Namun dia hanya berpura-pura okay di hadapan kawan-kawannya.

Adakalanya Anne cuba menghantar message kepada Eiden namun langsung tidak balasnya. Call juga tidak dapat.

Dia tidak tahu apa yang berlaku sekarang. Kenapa Eiden seakan mahu berjauhan darinya? Apa salah dia sudah buat? Kenapa?

ting!

Segera Anne melihat notification yang masuk, di sangkakan Eiden namun it's just a random notification for news. News yang terpapar di tekannya.

Anne tersenyum membaca title dan juga terdapat gambar seorang lelaki.

It's Eiden..

News mengenai D'amico yang bakal di ambil alih oleh Eiden Karlheinz tidak lama lagi.

Gambar Eiden yang hensem itu di usap perlahan.

Handsomenya awak..

Mesti awak makin busy sekarang ni kan..

Setitis air mata jatuh ke skrin telefon.

Awak selalu ada di depan mata saya..

Tapi kenapa saya rasa yang awak makin menjauh dari saya?

i miss you..

Anne mengesat air mata yang mengalir, hatinya betul-betul sedang sedih. Dia tidak tahu apa puncanya ini.

MISCHIEVOUSWhere stories live. Discover now