。 •́ ❥ ( 19 ) ❥ •̀ 。

25.7K 727 39
                                    

Selesai pelayan mengambil pesanan kami. Anne memerhati sekelilingnya. Suasana restaurant mewah yang pertama kali di jejak oleh Anne betul-betul memukau mata Anne.

"Dah ready?"

Anne terdiam mendengar soalan Julien.

Julien memandang wajah cantik adiknya. Bangga pula dia kerana mempunyai adik perempuan yang cantik sebegini, benar - benar seiras dengan wajah ibu mereka.

Dah bersediakah dia? Sediakah dia untuk memulakan kehidupan baru bersama keluarganya?

Anne memandang mata Julien sedalamnya. Bibirnya mengukir senyuman, "I'm ready," Dengan yakin Anne berkata.

"Thanks god, i just takut yang you tak boleh nak terima. But thanks Anne, i know how you feel bila berjauhan dan di tinggalkan oleh family sendiri.. But trust me.. setiap apa yang berlaku, ada sebabnya,"

Julien mengapai tangan Anne. Julien cuba untuk menenangkan Anne walhal dia sendiri tidak tenang, ada satu perkara lagi yang membuatkan dia takut. Rahsia gelap keluarga mereka. Ya rahsia yang hanya segelintir saja yang tahu. Dia risau, kerana rahsia ini menyebabkan nyawa seseorang.

Julien memandang wajah adiknya. Rancangan yang sudah bertahun lamanya di rancang harap dapat berjalan dengan lancar.

🐯🐯🐯

Eiden melangkah masuk ke dalam apartmentnya, kakinya laju menuju ke bilik kecilnya. Bilik rahsianya. Beg sandangnya di campak ke sofa yang ada dalam bilik itu. Eiden mendekati meja kerjanya, punggung di labuh ke atas kerusi empuknya.

Bibir merahnya mengukir senyuman kecil. Tangannya menyeluk ke poket seluarnya. Benda kecil yang di terima petang tadi, berlegar di matanya. Pendrive putih itu, di goyangnya. Finally baby.

Jarinya membuka laptop di depannya. Pendrive tadi di cucuk masuk. Muncul satu file asing.

Eiden menyandar badannya. Matanya memandang saja file di screen laptopnya sambil mengingat kembali perbualannya bersama Lucas petang tadi.

"Ni semua yang kita perlukan, aku dah transferkan semua. So now its your turn,"

Maklumat yang mereka mahukan, ada di tangannya sekarang.

Tangan kirinya membuka laci mejanya. Bungkusan yang di beri oleh Mike hari itu di capai. Tangannya yang mahu menutup kembali lacinya terhenti apabila matanya tertangkap sekeping gambar. Matanya tajam memandang gambar dirinya bersama Lucas. Kenangan lama mengusik hatinya. Tak lama itu, Eiden menutup laci tersebut.

Dia bangkit mengambil kembali beg yang di campaknya tadi. Tangannya menyelongkar isi begnya. Dapat. Sekeping gambar yang juga di beri oleh Lucas di pandangnya. Tubuhnya bersandar pada kerusi empuknya. Matanya sayu menatap wajah cantik Anne yang terdapat dalam gambar itu. Masa-masa mula menerima gambar ini, dia agak terkejut. Namun dia kawal riak terkejut itu.

Tak sangka.. Rupanya selama ni..

Eiden menghela nafas berat. Kepalanya mula terfikir sesuatu. Sesuatu yang bakal terjadi.

File yang terpapar di screen di tekan dan terus keluar lagi bermacam macam file serta digit digit dam gambar yang terdapat dalam file itu. Sambil itu tangannya membuka bungkusan Mike, mengeluarkan beberapa keping kertas yang menjadi senjata rahsia mereka.

Let see, what we have here.

🐯🐯🐯

Ting! Bunyi notification di telefon Julien. Terhenti perbualan mereka yang sedang rancak. Julien melihat message yang di terima. Bibirnya mengukir senyuman.

"Anne,"

"Yes?" Anne mengesat mulutnya dengan tisu, matanya memandang Julien yang tersenyum itu.

"Actually i nak kena pergi right now, ada kerja sikit. So i really sorry, tak dapat teman you today. But i boleh hantar you kalau you ada nak pergi mana - mana, you bagitahu mana you nak pergi?"

Anne terdiam, kepalanya berfikir nak pergi mana? Tiba-tiba dia teringat akan kawan baiknya, Rachel. Dia ada hutang story dengan Rachel. Anne memandang Julien.

🐯🐯🐯

"i tak sangka," Rachel memandang wajah Anne dengan riak tidak percaya. Cerita yang baru di dengar ini, betul-betul mengejutkannya.

Anne cuma tersenyum, kalau Rachel tidak percaya apatah lagi dia.

"Ya me too, i pun tak sangka. Siapa sangka kan? But i know, apa yang terjadi mesti ada sebabnya."

Rachel mengangguk tanda setuju, "But wait.."

Anne menunggu kata - kata Rachel sambil baring telentang di katil empuk Rachel, "Kenapa?"

"Can you imagine if you dengan Eiden? OMG! It'll be sensational news!" Rachel sudah berangan memikirkan perjalanan cinta Eiden and Anne. The son of Carstens D'amico and the daughter of Stanislas Darzins bercinta? OMG! Dia tidak sangka dia kelilingi dengan orang yang hebat - hebat. Walhal dia tidak tahu mengenai apa yang berlaku antara mereka berdua. Anne langsung tidak membuka mulut.

Anne tersenyum pahit, "Berita sensasi? Merepek!" Anne menangkas kata-kata Rachel.

"What? Betullah apa yang i cakapkan? Now, satu dunia dah tahu pasal The heirs of D'amico and tak lama nama you pula naik. You rasa? Oh my god," Rachel sudah gembira. Tidak tahu kenapa dia rasa gembira.

Anne hanya diam, memikirkan status dia sekarang membuatkan keadaan menjadi rumit sebenarnya.

Dia takut nak hadap semua ini.





Helo

MISCHIEVOUSWhere stories live. Discover now