。 •́ ❥ ( 17 ) ❥ •̀ 。

31.5K 746 25
                                    

"Hi baby, morning." Eiden memeluk tubuh Anne dari belakang. Bahu Anne di kucupnya perlahan. Matanya menahan ngantuk.

Anne tersenyum kecil, "Why bangun? Pergilah sambung tidur. Saya buat breakfast dulu then dah siap, saya kejutkan awak ok?" Teko yang di pegang tadi di isinya dua sudu gula, lalu di larutkan dengan air panas.

"No.. i need you in my bed,"Eiden makin memeluk tubuh Anne seeratnya. Tidurnya terganggu apabila Anne tiada di sebelahnya. Dia tidak kisah sekarang ini mahu tidur berdiri janji dapat peluk Anne. Kepalanya di landingnya di atas bahu Anne.

Rambut kusut Eiden di usap Anne. Dia kembali membancuh air untuk mereka berdua.

"Are you okay?" Bisik Eiden di telinga Anne. Mengeliat tubuh Anne mendengar suara seksi Eiden pagi-pagi ini.

Anne tidak faham maksud Eiden, "What do you mean?" Ok apa?

Eiden tergelak kecil, telinga Anne di bisik perlahan. Anne yang mendengar terus mukanya merah. Eiden sudah tersenyum nakal, pipi merah itu di kucupnya.

"Kalau sakit, let me know ok baby. Aku pergi belikan krim nanti." Eiden lagi mahu mengusik. Anne hanya diam menunduk, dirinya penuh dengan perasaan malu sekarang ini.

"Saya oklah. Tak payah nak beli krim," Anne menjeling Eiden geram. Malu tahu tak.

"Seriously baby? Bukan sekali ok baby, are sure tak sakit?" Kali ini Eiden serious. Dia betul-betul mahu tahu keadaan Anne sekarang ini. Tubuh langsing itu di balikkan menghadapnya. Wajah Anne di dongakkan memandangnya. Bukan sekali aktiviti mereka malam tadi. 3 kali dia mengejut Anne hanya untuk menyambung aktiviti mereka.

"Jujur sekarang," Paksa Eiden.

Makin merah muka Anne dibuatnya. Jarinya bermain dengan baju kolar yang di pakai Eiden. "Saya ok je, cuma pedih sikit je. Tak sakit sangat pun, lagipun tadi dah mandi dengan air panas so kurang sikit."

Pipi Anne di usap, "i'm sorry baby," Tergelak Anne dengar, "Saya ok je, lagipun.." Ayat Anne tergantung, malu mahu menyambung ayatnya.

Eiden menunggu, "Lagipun?"

"You look amazing last night," Perlahan sehingga tidak kedengaran suara Anne, namun di dengar jelas oleh Eiden. Terlepas gelak Eiden. Malu pula dia dengan pujian Anne.

"And you too baby, maaf aku tak dapat kawal malam tadi. You look so beautiful.. sexy.. and amazing too baby. I cant stop," Seusai kata, Eiden memagut bibir Anne perlahan.

Suasana romantik mereka terganggu dengan bunyi lift. Terlepas ciuman mereka. Eiden sudah berkerut, siapa yang dapat ke rumahnya. Tak silapnya, yang ada access untuk masuk ke rumahnya hanya ibunya dan nannynya sahaja. Kalau ibunya mahu datang, akan memberitahunya terlebih dahulu.

Kalau bukan, Valeria ibunya.. Jadi..

"Oh shit," Eiden sudah mengelabah. Segera dia mengintai dari dapur.. Oh damn..

"Baby, stay here.. Jangan keluar dari dapur ok?"

"Ha?" Anne sudah cuak, kenapa? Matanya memandang Eiden yang sudah keluar dari dapur.

"Kenapa datang tak bagitahu?" Mata Eiden memandang Larissa yang sedang memandangnya tajam.

"Why? i kena buat appoiment ke?" Larissa menyilang tangannya ke dada. Kaca matanya di betulkan, muka Eiden yang serius itu di pandang dengan senyuman sinis.

Eiden bersandar pada sofa, sesekali matanya melarikan matanya ke dapur. Keluhan di lepaskan, sengaja dengan kuat. Mahu Larissa tahu, yang dia malas mahu mendengar bebelan Nanny dia.

"Just shot, what do you want?" Eiden bertanya tanpa memandang Larissa, matanya di pejam. Kerana dia tahu apa hala tuju yang mahu di bincangkan oleh Larissa. Larissa dengan Carstens sama sahaja.

"Tinggalkan perempuan tu," Terus terang dengan nada tegas Larissa bersuara. Eiden ketawa kecil. Dia tidak membalas kata-kata Larissa. Matanya memandang tajam mata Larissa.

Anne yang berada di dapur sudah bersandar pada dinding. Dia berdebar dengan topik yang di bangkit oleh wanita yang berkerjaya itu. Dia kenal wanita itu, wanita yang di geruni dan di hormati oleh ramai orang. Suasana tegang di ruang tamu betul-betul meremangkan.

🐯🐯🐯

Perlahan Anne mendekati Eiden yang bersandar lemah. Dia duduk di sebelah Eiden, bahu Eiden di gosok perlahan. Eiden terus memandang Anne di sebelahnya.

"Baby.. i.. i s-sorry.."

Anne mengeleng kepalanya, mata menahan air mata dari jatuh. Tubuh Eiden di peluknya erat.

"i'm sorry baby, i- cant p-protect you.." Eiden membalas pelukan Anne.

"Its okay, Eiden. Saya ok.." Anne menahan esakkannya, Dia dengar semuanya, dia tahu semuanya, dia dengar semua syarat yang di kenakan oleh Larissa. Dia dengar juga apa akibatnya jika Eiden tidak menurut arahannya.

Eiden melepaskan pelukan mereka. Pipi Anne di pegang dan mengesat air mata yang mengalir itu.

"Aku janji, aku akan fight untuk kau. i will protect you," Bersungguh-sungguh Eiden menyakinkan Anne.

Jika sebelum ini dia mengelakkan diri dari Anne kerana tidak mahu apa-apa jadi pada Anne. Tapi sekarang dia akan fight untuk Anne walaupun dia tahu dia berhadapan dengan risiko yang amat tinggi.

Anne mengeleng kepalanya, "No Eiden, please.."

"Saya sayangkan awak. Maaf kerana saya ini bukan siapa-siapa jika mahu di gandingkan dengan awak,"

"No. Aku tak nak dengar semua tu."

"Eiden please, kalau awak betul sayangkan saya. Please promise with me," Anne memandang mata Eiden yang merah itu.

Anne senyum, wajah Eiden di usapnya.

"Janji yang awak akan ikut kata-kata family awak, janji yang awak akan tolong family awak."

Eiden mengetap bibir, "Habis kau? Kau nak tinggalkan aku?"

"No.. Saya tak akan tinggalkan awak, saya janji tu."

"Betul?" Eiden mengenggam tangan Anne erat. Anne mengangguk laju, "Betul, saya janji."

"Cuma buat masa sekarang mungkin kita tak patut berjumpa," Anne berkata perlahan, "Kalau saya tak tegur awak semalam, mungkin awak tak akan hadap masalah ini," Baru Anne faham kenapa sejak kebelakangan ini Eiden sering mengelakkan diri darinya.

"Baby, no.. Bukan salah kau," Eiden memegang wajah Anne.

"Ok macam ni, aku janji. Lepas semua ni dah settle, aku akan cari kau and kau kena janji yang kau akan tunggu aku," Eiden berkata dengan tegas. Dia serious dengan kata-katanya.

Anne memandang mata Eiden sedalam-dalamnya.

"Saya janji,"









MISCHIEVOUSWhere stories live. Discover now