Chapter 7 : Kejutan

2.1K 91 11
                                    


Pembedahan Ali mengambil masa selama 6 jam. Sudah hampir 4 jam Ali berada didalam bilik pembedahan tersebut. Apa yang jadi kat dalam sana tiada siapa pun tahu.

Sementara menunggu Ali di hospital,Alicia bersama General keluar pegi cari makanan,mereka berdua decide untuk mengeteh / minum di Stabak Cyberaya. Setelah mereka memesan pesanan dan mengambil, duduklah mereka disatu meja. Sesuatu telah mencuri perhatian Alicia,jelas sekali apa yang dilihatnya adalah Ejen Bakar,Uncle kepada Ali. In the same time, Bakar,Leon dan Geetha pun keluar pergi Stabak sebab Ejen Leon nak belanja. Lalu terserempaklah ketiga-tiga mentor tersebut dengan General Rama..

"Eh General, Alicia, buat apa kat sini?" tanya Ejen Bakar.

"Ada kamu nampak saya tidurkah? Sedang minumlah dei!", General Rama memerli/bergurau dengan Ejen Bakar.

"Ohh, General dari mana? Tak pernah saya nampak General minum dikedai,selalu Jenny yang buat kopi untuk general?", tanya Ejen Bakar lagi.
(fyi selain jadi Ejen Teknologi M.A.T.A,Jenny pun part time jadi pembancuh kopi General😂)

"Sudah 2 hari saya tak balik HQ,saya dari M.A.T.A Medical Center tadi,oh ya,kenapa kamu tidak membalas mesej saya? Call juga tidak diangkat. Ali sedang dibedah sekarang. Kamu sepatutnya ada semasa kami bertemu dengan Ali buat kali terakhir sebelum dia dibedah.",terang General Rama.

"Ali dah dibedah??! Saya ingatkan pembedahan dia minggu depan! Maaf General,telefon saya jatuh dalam longkang,tak sempat diselamatkan.", kesal Ejen Bakar.

Ejen Leon dan Geetha juga terkejut. Mereka ada perkara yang hendak diberi tahu kepada General. Tiba-tiba

"Janam--janam--janam"
Telefon General Rama berbunyi.
Tertera nama " M.A.T.A Medical Center
Telefon diangkat.

Doktor : Hello General,selamat petang. Minta datang ke hospital sekarang juga,ini berkaitan dengan Ali. Emergency!

General Rama : baik²! Saya kesana sekarang juga! Apa yang berlaku doktor?

Doktor : datang sahaja sini,secepat yang mungkin.

General Rama : baik doktor.

Telefon diletak.

Pelbagai persoalan yang mengetuk pintu kepala General,Alicia,Rama,Leon dan Geetha.
Kenapa doktor kata ini emergency?
Berkaitan Ali?

"General,kami ikut.", ucap Ejen Leon mewakili Bakar dan Geetha.

Mereka semua meninggalkan stabak,bergerak terus menuju M.A.T.A Medical Center.

Setibanya mereka di M.A.T.A Medical Center,terus menuju ke bilik pembedahan. Kelihatan 2 orang doktor dan 3 jururawat berada disitu.

"Doktor,apa yang berlaku?", tanya General Rama.

"General,saya mahu kamu bersabar..pembedahan Ali tidak berjaya..dia telah..", kata Doktor.

"Tidak berjaya?!", General Rama memandang kesemua ejen yang berada di belakangnya. Wajah kesemuanya muram. Meriakkan tanda sedih.

"Pembedahan Ali tidak berjaya,dia telah koma semula,kadar nadinya sangat rendah. Selain itu kami ingin memberitahu berita buruk,Dr. Ghazali telah tiada. Dia meninggal semasa pembedahan sedang berjalan.Kami minta maaf. Dr. Ghazali meninggal bukan kerana pembedahan ini,dia meninggal kerana terdapatnya implikasi di bahagian otak.General,sila ikut saya.

Doktor membawa General Rama kedalam pejabatnya.Sementara itu,suasana muram masih lagi membelenggu Alicia dan Bakar. Mana tidaknya,sudahlah pembedahan Ali tidak berjaya,Dr. Ghazali pula meninggal semasa pembedahan dijalankan.

Mr Agent & Mrs AgentWhere stories live. Discover now