Chapter 18 : Kehidupan Baru

1.7K 87 30
                                    

*mini notes from me to readers*

------------------mini notes start----------------------

Hi semua reader yang saya sayangi dan saya hargai😆! Terima kasih diatas semua sokongan anda!

Terima kasih juga untuk 1K reads + 230++ votes! Korang memang terbaik!

Harini, 17 Oktober 2018 menandakan genapnya 1 bulan fanfiction Mr Agent & Mrs Agent dipublish!

Semua ini tidak lain tidak bukan adalah disebabkan oleh readers semua!

Saya amat bersyukur kerana masih dapat meneruskan fanfiction ini walaupun terdapat kekangan masa (maaf,kadang² terlewat 3 hari untuk new chapter),dan sebagai hadiah menghargai readers saya,saya akan cuba sebaik mungkin untuk publish new chapter tiap 2 atau 2⅔ hari bermula bulan November,sebab bulan 10 macam² nak kena buat,assignmenr semua,saya busy sikit bulan Oktober ni🤣.

Saya juga berjanji dengan reader,akan saya tamatkan fanfiction ini sebelum akhirnya tahun 2018 (insyallah) dan Mr Agent & Mrs Agent 2 akan menyusul kemudian! (jika mendapat sokongan mengalakkan)!.

Selain itu,ya,bermulanya chapter 20(ya! Kali ni betul² saya janji🤣),semua scene / latar cerita hanya akan berpaksikan / berfokuskan kepada ship AliLicia dan sedikit RuLi (tapi cerita ni masih bersesuaian untuk dibaca 13+ dan sekali lagi saya ingatkan,cerita ini adalah cerita berkisahkan / berpaksikan / berarahkan / berdasarkan  ship AliLicia!

Sekali lagi,terima kasih diatas sokongan anda semua. Tanpa anda, mungkin saya pun akan stop update cerita ni!.

---------------------mini notes end-------------------

Tiba-tiba,alat tersebut menunjukkan...

Patient Unstable!
Pulse reading too high might trigger Phase 2 to be activated
Please assist help from Medical Officer.

Ejen Bakar teringatkan perbualan dia bersama General Rama.

-------------------flashback start----------------------

Ejen Bakar bersama General sedang menunggu pembedahan MITO Ali yang sedang dijalankan oleh doktor.Ejen Bakar yang secara tidak langsung muncul suatu persoalan dibenak hatinya, lantas bertanya kepada General Rama.

"Er General,nak tanya sikit ni", Ejen Bakar memecahkan kesunyian.

"Hmmm,ada apa?"

"Maknanya,bila Ali telah dipasangkan bersama MITO,semua input output perasaan dia akan dikawal melalui IRIS. Betul?", Ejen Bakar mengajukan persoalannya.

"Ya betul,ini bermakna, Ali perlu sentiasa berada didalam keadaan "Balanced" yang bermaksud,tidak boleh terlalu gembira,tidak boleh terlalu sedih,tidak boleh terlalu marah,tidak boleh terlalu stress,tidak boleh banyak berfikir. Apabila salah satu daripada sebab diatas dilanggar,ini akan menyebabkan impulse Ali meningkat dan secara tidak langsung menghantar signal ke IRIS. Dan...kamu tahu kan selepas itu apa akan jadi?..", General memberi Ejen Bakar suatu informasi yang amat penting.

"Phase 2 kan General...jadi bagaimana kita mahu elakkan perkara tersebut?"

"Itu sebab kami perlukan kamu untuk melatih Ali mengawal IRIS bersama MITO. Tapi jangan risau,ada satu cara untuk membatalkan phase 2. Kalau kamu perasan nadi Ali berdenyut lemah,pasangkan alat external MITO dan jika alat tersebut menunjukkan amaran impulse Ali terlalu tinggi,masih ada harapan untuk membatalkan signal tersebut. Keadaan ini biasanya akan berlaku ketika Ali tidur. Kamu hanya perlu memujuk Ali,walaupun dia dalam keadaan tidur,pujuk dia supaya tenangkan diri. Walaupun kamu nampak seperti tiada kesan mengenai teknik ni,lama kelamaan impulse Ali akan kembali normal."

Mr Agent & Mrs AgentWhere stories live. Discover now