Bab 9

904 86 8
                                    

Keadaan di situ agak sesak dengan perlanggan. Mereka mencari baju tux di bahagian budak.(S&Y: Kami bukan budak-budak lah! Author: Tapi umur korang ikut dalam musim 3..budak la tu~)

"Cuba yang ni!"
"Yang ni macam kecik je.."

Ying memegang baju tux yang berwarna hitam tetapi saiz nya macam kecil dari Solar. Ying meletak semula baju itu dan mengambil yang lain. Kali ni saiz nya sama tapi..

"Tak suka warna ni.."😔
" Aiyo! Cerewet betul kau ni! Habis nak yang mana?" Soal Ying.
"Mm..nak..nak yang tu!"

Solar menunjuk ke arah satu baju tux yang hujung sikit dari rak yang mereka sedang mencari.

"Ok"

Ying mengambil baju itu dan bayar. Solar mencuba baju itu dan ia memang sepadan.

Malam Esok...

Semua penduduk membanjiri kawasan istana kerana tak nak lepas kan peluang menyaksikan pertabalan seorang putera. Solar juga berada di situ dengan berpakaian tux yang dibeli dengan harga yang murah.

(Macam ni baju dia..)

Mereka pergi ke dewan istana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka pergi ke dewan istana. Memang luas dan cantik tempat itu. Tak lama kemudian raja mereka tiba di situ. Solar cuba untuk melihat tapi semua orang yang berada di situ tinggi-tinggi macam dinosaur.

"Ish! Susah betul nak tengok!"

Terlompat-lompat Solar untuk melihat tapi tetap tak dapat. Akhir nya dia membuat keputusan untuk pergi ke arah satu tangga yang tinggi untuk naik ke tempat lampu.(faham ke? Macam ni..kan selalunya cite spy kan ada dia naik kat atas tempat lampu macam kat konsert tu..kalau tak faham lagi, tanya)

"Baru boleh tengok"

Agak lama untuk tunggu raja itu habis berucap sampai Solar naik bosan tahap babun. Kemudian raja habis berucap dan disambung ratu mereka pula...adoi...😩

S
K
I
P

T
I
M
E

Selesai ucapan dari dua pasangan kerabat diraja itu, semua orang memberi kan tepukan. Kemudian seseorang datang ke arah pentas itu. Ia adalah putera nya. Solar hanya memerhati dari atas.

"Dijemput putera Animal Kingdom untuk naik ke pentas" Kata raja.

Putera itu naik ke pentas dan berdiri menghadap raja. Putera itu separuh rusa. Tanduk nya tak berapa besar. Kemudian dia melutut macam style nak melamar(jangan pikir bukan-bukan)

"Dengan ini, kamu adalah putera Animal Kingdom. Beta berharap kamu menggunakan tanggungjawab kamu dengan baik"

Raja itu meletak kan satu mahkota kecil di atas kepala putera itu. Apabila putera itu menoleh ke arah penduduk, Solar dapat melihat muka nya. Seorang yang beriris hijau gelap dan hitam.

"Thorn!"

Thorn terdengar nama nya disebut lalu dia memandang sekeliling dan mendongak ke atas di mana Solar berada. Dengan pantas Solar menyorok di sebalik palang besi yang besar.

"Kenapa ni?" Soal ratu.
"Oh..tak de apa-apa" Jawab Thorn sambil senyum.

Kemudian semua orang rancak bersembang sesama mereka dan ada sebilangan kecil yang bersembang dengan keluarga diraja. Thorn sudah bosan sehingga kepala nya tertunduk memandang lantai. Solar turun semula dari tempat tinggi tu.

'Hmm...bosan gila nak tunggu majlis ni habis..' Rungut Thorn dalam hati.

Tiba-tiba seseorang mendekati nya dan...

"Hai tuanku.."
"Hah?.."😮

Boboiboy 7 DimensionsWhere stories live. Discover now