Bab 35

685 64 9
                                    

Tap!..Tap!..Tap!..

Bunyi derapan tapak kaki yang sedang berlari tersebut masih didengari oleh Solar. Walaupun sudah berlari agak jauh, penculik tersebut masih mengejarnya. Akhirnya Solar membuat keputusan untuk berhenti dan bersembunyi di belakang pokok. Solar menekup mulut nya yang tercungap-cungap mengambil nafas.

'Tolong lah dia tak nampak aku..' Solar merayu di dalam hati.

Dia dapat mendengar bunyi tapak kaki itu dengan jelas. Mungkin jarak nya sudah dekat. Badan Solar sudah mula menggigil dan berpeluh walaupun suhu ketika malam itu dingin.

Tap!..Tap...tap...tap..

Bunyi tapak kaki itu makin jauh dari pendengarannya. Peluang untuk melarikan diri! Solar terus membuka langkah seribu dan pergi dari situ.

"Gerakan Cahaya!"

Solar menggunakan kuasanya untuk pergi jauh dari penculik itu. Kenapa dia tak guna kuasa dia dari awalkan? Mungkin terkejut sangat sampai blank sangat kot..

Situasi Tanah...

Mereka mencari Solar di merata-rata tempat tetapi masih tidak kelihatan pun susuk tubuhnya dimana-mana

"Mia rasa..ini lah arah yang pergi tadi.."

Kata Mia sambil menunding jarinya ke arah dimana Solar pergi mencari empunya suara yang memanggilnya 'Woi'.

" Tapi..ni bukan ke arah untuk masuk ke dalam hutan..? Dan arah yang Mia cari kami tadi arah untuk keluar dari hutan.." kata Tanah.
"Eh..siapa pula yang panggil dari arah situ pulak?" Soal Gopal.

Mia menundukkan kepalanya memikirkan sesuatu.

"Entah-entah..."

Sebelum menyambung ayatnya, Mia sempat mendongak memandang mereka dan nampaknya mereka dapat meneka apa yang terlintas si fikiran Mia.

Situasi Solar...

Solar duduk di sebuah pokok yang agak besar sambil menekup mulut. Muka berpeluh-peluh(Aina: siapa yang tak berpeluh kalau lari berapa kilometer! Author lain kali fikir sikit ya? Author: kurang hajar kau! Siapa ajar kau jadi OC derhaka ni?! Aina: Kau😑) kenapa tekup mulut? Sesorang berada berdekatan dengan nya. Siapa? Penculik tu. (Aina: banyak pulak menyoal nye..Author: kau boleh x jangan menyampoks dalam bab ni? Aina: bukan salah aku..kau yang taip kan? Author:....) tiba-tiba dia terasa lain. Rasa yang amat menjengkelkan. Hidung nya gatal.

"Ha..halamak...jangan la bersin.."

Kata Solar sambil menutup hidung nya yang mahu meletus. Muka dah naik buruk sebab nak terbersin tetapi..

"Hah..nasib tak bersin--"

HACOOO!! (😂😂)

Bergema seliruh hutan dengan bersin Solar yang mengalahkan bom atom. Muka nya terus pucat dan menoleh ke arah lain. Setelah beberapa saat bertentang mata, Solar memecut lari seperti Ying! Tapi..

GEDEBUK!

Solar jatuh tersembam akibat terlanggar akar pokok yang besar itu. Penculik itu terus gelak dengan gilanya sambil itu mendekati Solar dengan sebilah pisau di tangan. Makin penculik itu mendekatinya, makin itu Solar menjauhi penculik itu. (Ayat ape nih?😂) Pisau yang dipegang lantas diangkat tinggi dan...

(Yo...sorry kalau lambat update..please vote and comment Abaikan drama aneh author ngan OC tu ya?)

Boboiboy 7 DimensionsWhere stories live. Discover now