Bab 40

625 64 0
                                    

Mereka berdua berdiri di hadapan pintu masuk sebuah stesen kereta api yang sudah lama atau ditinggalkan. Suasana disitu agak suram kerana keadaan stesen itu yang menyeram dan ketika itu juga sudah hampir malam.

"Ini ke stesen nya..?" Soal Solar.

Blaze menggangguk tanpa sepatah perkataan dari mulut nya.

"Jom masuk.."

Blaze berkata sambil memotong rantai yang ada pada pemegang pintu masuk itu. Cara nya amat berhati-hati supaya tidak terlalu bising.

" Dah ke belum??" Soal Solar.
" Sabar lah..yang kau cemas sangat ni apasal?"
"Aku risau kalau zombie tu ada kat sini.."

Blaze menggeleng kepala nya perlahan dengan perangai Solar yang terlalu cemas tak tentu pasal. Tak lama kemudian rantai itu terputus dan mereka masuk ke dalam.

"Kita kena senyap dan jangan buat bising.." Kata Blaze dengan nada perlahan.
"Kenapa?" Soal Solar.
"Nanti zombie tu dengar. Diorang ni special sikit..pendegaran diorang amat tajam walaupun dari jarak jauh..!" Jawab Blaze.

Solar menggangguk. Mereka menuju ke arah kaunter tiket yang kosong lalu menyorok di belakang nya. Takut ade zombie yang dok mengintai.

"Ok..kita kena pergi ke tingkat atas untuk ambik benda yang boleh kita guna untuk lawan zombie tu nanti lepastu kita turun semula.." kata Blaze.
"Benda berguna? Maksud kau..senjata ke? Takkan kat stesen kereta api ni ada senjata?.." soal Solar.

Lantas Blaze menggeleng kepala nya.

"Memang aku maksud kan senjata tapi senjata yang 'ditinggalkan' oleh tentera masa diorang nak lawan zombie tu sebab tentera pon jadi zombie jugak..haish.." kata Blaze.(sorry ayat berbelit! Harap paham! Kalau x, tanya ok?)

Solar menggangguk lalu mereka bergerak ke tangga yang berdekatan.

Di Tingkat Atas..

"Woa.."

Ayat yang dikeluarkan oleh Solar apabila melihat kawasan di situ. Porak peranda segala nya..dan ada sedikit kesan darah di serata tempat.

"Mana kita nak cari senjata tu?" Soal Solar.
"Cari je lah..kalau jumpa benda yang berguna, ambik je"

Solar menggangguk perlahan lalu mencari benda-benda yang disuruh.

(Yo..sooooorry sebab lambat sangat update!! Readers pon mesti dah buang cite ni dari library korang kan? Sorry! Author tengah busy (practice melukis dan mewarna dengan betul) tu yang tak selalu jenguk Wattpad ni..and sorry sebab chapter ni pendek....

And...











































Sorry readers..ok bye)

Boboiboy 7 DimensionsWhere stories live. Discover now