Bab 31

709 64 4
                                    

Situasi Solar...

Solar menggoyangkan tangan nya untuk melonggarkan ikatan tapi susah..penculik tu ikat tangan nya terlalu kuat sampai sakit dibuatnya. Mesti berbekas ni kalau tali itu dah terbuka..

"Isk! Susah nye.." Kata Solar.

Selepas penat meronta macam ikan, Solar menghasilkan bebola cahaya yang kecil lalu mendekati tali ikatan itu untuk mereputkan(bukan reput tapi macam hangus..cahaya kan panas? Mesti akan terbakar. Harap faham) tali itu.

Tap!

Tali milik Solar sudah terputus lalu pantas membuka tali di kaki nya. Tapi sebelum itu dia mengibas tangan nya..Yelah..sakit kot kena ikat ketat-ketat macam tu.

"Abang dah lepas!" Kata Mia.
"Biar abang buka kan tali adik." Kata Solar.

Solar menghasilkan satu laser(?) Untuk memotong tali itu. Kesemua tali telah terputus lantas Mia memeluk Solar. Kalau dari riak wajah nya, dia nampak gembira dapat lepas tapi masih takut.

"Terima kasih abang.."
"...sama-sama..dah jangan risau..kita akan keluar dari sini" Kata Solar.

Solar cuba menenangkan Mia dengan mengusap rambut coklat nya yang lembut. Dia hanya menggangguk. Solar menuju ke pintu kontena dan cuba menolak pintu tersebut. Ia dikunci dari luar mungkin menggunakan rantai sebab dia terdengar sesuatu apabila ditolak nya pintu kontena itu.

"Dia rantai pintu ni.." Kata Solar perlahan.

Dia melihat keseluruhan kontena dan pandangan nya terhenti pada siling(?) kontena. Dia dapat idea.

"Abang nak buat apa ni?" Soal Mia.

Mia hanya memandang Solar yang tersengih-sengih apabila melihat siling kontena. Solar kemudian menghasilkan satu laser cahaya yang kecil lalu menghala nya ke atas dan membuat bentuk bulat macam ala-ala spy.

"Erm..adik mari sini. Abang akan angkat adik ke atas ok? Adik pegang kuat-kuat." Kata Solar.

Mia hanya menggangguk. Solar mengangkat Mia ke atas. Lantas Mia mencapai siling dan naik ke bumbung kontena. Selepas Mia naik ke atas, Solar terus melompat tinggi dan berjaya naik ke bumbung dengan bantuan Mia. Mereka perasan yang mereka bukan di pekan atau bandar tetapi seperti di dalam hutan.
Keadaan agak bergoyang-goyang akibat banyak lubang di jalan. Yelah..hutan kan?

"M..macam mana nak turun ke bawah?" Soal Mia risau.

Situasi Tanah...

Mereka menaiki kereta polis. Terdapat tiga kereta polis termasuk kereta yang dinaiki mereka.

"Kat mana lokasi lori tu sekarang?" Soal Solar.
"Hmm.. sekarang dia dekat pedalaman yang lama..lori tu masih bergerak" jawab polis itu.

Kereta itu memecut laju di jalan raya untuk mengejar lori tersebut. Kemudian Tanah mendapat idea sampai terangkat kepala nya dari tertunduk sejak tadi.

"Apakata kita mintak bantuan dari balai polis yang berhampiran dengan kawasan lori tu berada sekarang?" Kata Tanah.
"Hmm..betul juga tu..kejap saya cari"

Polis itu menaip sesuatu di laptop.

"Ada satu balai polis berada di kawasan yang sama cuma dia depan lagi..Kita boleh mintak mereka untuk kepung lori tu!" Kata polish tersebut.

Mereka semua menggangguk tanda setuju. Kereta yang dipandu memecut laju di jalan raya.

(Yo..sorry sangat-sangat sebab lambat sangat update! Ada problem dengan internet tu yang tak boleh publish tuh! Terus kan membaca dan vote ya?)

Boboiboy 7 DimensionsWhere stories live. Discover now