𝐸 : 𝟦𝟧

3.2K 143 7
                                    

Complex ENEMY
Friday , 3 December
2:45 p.m.

Pintu kaca ditolak lalu seorang gadis yang masih kemas berpakaian sekolah masuk ke dalam bilik mesyuarat pt. 1.

" so, here is our princess. " perli Haikal sebaik sahaja El duduk di kerusinya.

" shut up you bullshit. " Haikal sedikit tersentak tetapi sebenarnya dia telah biasa dengan sifat kasar El. Gadis yang tak pandai nak hormat orang lebih tua darinya.

El menyuapkan lollipop berperisa strawberi ke dalam mulutnya lalu membuka aplikasi PUBG di tabletnya.

" weh, aku nak join. " sampuk Mira.

" hm, cepat. " balas El .

Selepas hampir 15 minit El menggunakan tabletnya, pintu kaca bilik mesyuarat ditolak. Dua orang lelaki yang berkaca mata masuk sambil memegang beberapa kertas.

Semua memusingkan kepala memandang ke hadapan tetapi El memusingkan kerusinya sambil bersandar untuk memandang ke hadapan.

Ad menyusun kertas kertas di atas meja lalu memandang setiap ahli pt.1 yang ada di dalam mesyuarat. Matanya fokus memandang seorang gadis berpakaian sekolah yang sedang memakan lollipop .

" El? " panggil Ad.

" yes, im here . What's wrong? " tanya El selamba. Ad cuba menahan marahnya.

" kenapa kau end call kelmarin? " tanya Ad tegas tetapi kedengaran lembut bagi El.

" oh, pasal tu . Aku kena kejar dengan anjing dekat lorong. Disebabkan aku gelabah sangat, jari aku tertekan button end call. " tipu El.

" alasan kau tak muhasabah langsung El. " bisik Taufiq.

" asal lak? " bisik El pula.

" biasanya bukan anjing yang kejar kau tapi kau yang kejar anjing. " kata Ad lalu menjeling El.

" okay guys! Back to our discussion ."

" semalam ada satu surat yang sampai di complex kita. Tak pernah ada satu surat pun yang pernah sampai ke complex kita dan yang anehnya surat tu berada dalam bilik ni semalam. "

" wow, hebat. " kata El sambil menepuk-nepuk tangannya.

" apa yang hebat? "

" habis surat bil air dengan elektrik kau dapat dari mana? Surat bayar cukai bangunan and kenderaan dekat sini ? "

" online . " El hanya membuat mulut O sambil mengangguk.

" stop joking, El . Kita perlu serious. " tegas Ad .

" Ad, apa isi surat tu? " Aliff bertanya. Jari telunjuk Ad dihala ke arah gadis yang bername tag Elyana Nadia.

" me? " Ad mengangguk.

" as we know, tomorrow is the day . Hari yang kita akan berjuang untuk selamatkan beribu nyawa dari serangan Squad Black.Aku akan paparkan setiap plan kita. " lalu terpaparlah peta Vircon Highschool.

" Seperti yang kita dapat lihat , sekolah VH ada 5 blok iaitu blok A, B, C, D dan E ."

" Blok A adalah blok menempatkan pelajar tingkatan 1 dan 2 , blok B pula ialah blok bagi tingkatan 6 atas serta 6 lower dan blok C ialah blok tingkatan 5 . Blok D menempatkan pelajar tingkatan 3 manakala blok E menempatkan pelajar tingkatan 4 serta guru guru dan kaki tangan sekolah. Get it? " jelas Ad panjang lebar . Semua mengangguk faham dan mencatat setiap maklumat pada tablet masing-masing.

" now, aku akan agihkan posisi. " Ad mencapai botol mineral dan meneguk sedikit air sebelum sambung menerangkan segala maklumat kepada pt.1. Lengan baju kemeja dilipat dan rambutnya yang menutupi dahi ditolak kebelakang.

Pintu bilik mesyuarat tiba tiba diketuk dan 3 orang ahli pt.2 berjalan masuk ke bilik ini.

" disebabkan bilangan ahli bagi pt.1 hanya 7 orang dan terdapat 5 blok di VH , maka kita akan meminta bantuan dari pt.2 iaitu seramai 3 orang , Khairul, Zahra dan Syed. " mereka bertiga mengambil tempat duduk masing-masing.

" baiklah. Bagi blok A, aku nak Haikal dan Mira uruskan. Laila dan Syed di blok B while Aliff di blok C. Taufiq di blok D dan Zahra serta Khairul uruskan blok E. Aku pula akan beri arahan dari semasa ke semasa. "

" habistu aku? "

" kau kira bertuah la tu tak ada tugas. Ad nak protect kau , dia sayang kau. " El menjeling tajam Syed yang mula bersuara .

" tepat jam 3:00 petang , Aliff akan bawa kau terus ke van sebab kau adalah orang utama dalam hal ni. Diorang nak kau bukan orang lain . Faham? " El mengangguk perlahan.

" aku nak tepat jam 3:00 petang, semua blok telah dikosongkan. Jangan terlepas pandang walau seorang pelajar sekalipun. Kumpulkan semua pelajar di padang dan arah mereka untuk bergerak keluar dari kawasan sekolah melalui pintu pagar di padang sekolah . Bawa mereka ke Safety Hall yang berada berdekatan sekolah tu. dapat? " Ad menerangkan setiap maklumat dengan penuh terperinci supaya setiap rancangan akan berjalan dengan lancar.

" dapat! "

" how about the war? "

" the war, squad ENEMY akan uruskan. Pastikan korang semua dapat setiap maklumat yang aku sampaikan . Jangan miss satu pun maklumat yang aku bagi atau rancangan kita akan hancur. " pesan Ad sebelum memberi pesanan terakhir.

" aku namakan plan kita sebagai ENEMY WAR. Aku harap takkan ada nyawa tak bersalah yang tergadai sepanjang berlakunya peperangan ni. Lakukan yang terbaik. Aku merayu pada korang semua untuk lakukan tugas masing masing dengan betul. "

" baik sir! " laung Taufiq.

" SQUAD ENEMY GO! "

tbc .

EGOWhere stories live. Discover now