Bab 53 •pregnant lady•

12.8K 357 13
                                    

Kereta Audi hitam Zafriel mula masuk ke dalam perkarangan rumah agam keluarganya . Kereta diparkirkan betul betul dekat dengan pintu rumah untuk memudahkan Asyiefa berjalan masuk ke dalam setelah tiga hari ditahan di dalam hospital .

Asyiefa membuka pintu dan terus keluar dengan berhati hati , dia menuju ke belakang kereta untuk mengambil beg bajunya . Zafriel lantas menahan tangan Asyiefa daripada membuka belakang kereta ..

"Awak pergi masuk , biar Abang ambil" tutur Zafriel sambil melingkarkan tangannya ke pinggang Asyiefa menuju ke pintu rumah

Mommy yang muncul di muka pintu terus menyambut Asyiefa , tangan diraih erat dan dibawa masuk ke dalam rumah .

Mommy membawa Asyiefa duduk di atas sofa mewah yang empuk . Mommy melabuhkan punggungnya di sebelah Asyiefa sambil mengusap belakang tapak tangan Asyiefa , ada kapas ditangannya yang menunjukkan bekas jarum yang dicucuk .

"Syiefa duduk sini dulu , Mommy pergi buat air . Syiefa nak minum apa?" Soal Mommy

"Tak pelah Mommy , Syiefa tak nak..."

"Eh apa taknak taknak , takpe biar Mommy buat susu untuk Syiefa . Mommy ada beli susu Anmum essantial untuk Syiefa . Limited tu"

"Hm baik Mommy.." Asyiefa senyum memandang Mommy yang berjalan menuju ke dapur . Terlalu caring lah mommy ni

Asyiefa sedikit terkejut bila ada susuk tubuh duduk disebelahnya . Dia menoleh melihat Zafriel menyandar di sofa sambil mendepakan sebelah tangannya . Tangannya jatuh ke belakang Asyiefa dan dipeluk erat .

Zafriel duduk tegak semula macam kurang segar bila dia tak tahan tengok muka Asyiefa , dia menarik Asyiefa dan mencium kepala Asyiefa berkali kali . Asyiefa mula naik rimas lantas menolak dada bidang Zafriel daripada mendekatinya

Macam nak lemas!

"Abang , janganlah..." ronta Asyiefa

"Aik sejak bila suka menolak ni? Bukan ke...sayang suka kalau Abang buat macam tu . Dulu bukan main menggedik nak Abang tapi sekarang cakap taknak pula"

"Bukan tak suka , suka . Tapi macam..em macam...."

"Pregnant lady memang macam ini gaya dia Zaf , kenalah sesuaikan diri...Mommy dulu pun macam ni tau . Tunggulah lagi dua bulan macam ragam lah muncul so be prepare okay Zaf?" Sampuk Mommy sambil membawa piring kecil yang berisi gelas susu dan dihulurkan ke arah Asyiefa

Asyiefa mengambil gelas tersebut daripada huluran Mommy , dia menghirup sedikit setelah membaca doa . Perlahan lahan susu yang berada di dalam gelas tersebut habis diminum , licin . Zafriel terbuntang matanya melihat Asyiefa yang minum susu tu dengan cepat

"Sayang? Tadi Sayang cakap dengan Abang yang Sayang tak dahaga? Abang belikan you juice apple from fresh market Sayang tak nak"

Asyiefa mengangkat kedua dua bahunya ke arah Zafriel

"Susu yang Mommy buat nih sedap" ujar Asyiefa . Lidahnya menjilat hujung bibirnya yang ada sisa susu

Asyiefa mula berdiri dan mengambil piring yang diletakkan di atas meja kecil sebelahnya dan terus bergegas bawa masuk ke dapur , lantas dihalang oleh bibik .

Sebab bila Mommy baru perasan Asyiefa dah mula berangkat nak ke dapur bawa gelas tu lantas Mommy memanggil bibik untuk mengambil gelas dan piring kecil daripada tangan Asyiefa .

Zafriel pula bergegas mendapatkan Asyiefa dan memeluk bahu Asyiefa dengan sebelah tangan lagi membiarkan Asyiefa mencengkam tangannya . Dibawanya naik tangga dan menuju ke bilik mereka . Baru sampai di muka pintu bilik , Asyiefa memberhentikan langkah sebab matanya tertacap dekat piano Yamaha yang penjuru dinding sana .

Love you Mr Hot GuyWhere stories live. Discover now