INTERVAL 5.0

3 0 0
                                    


Pen di tangan diputar perlahan membentuk heli-spin. Teratur susunan dia. Sekali putaran, dua kali putaran heli-spin. Namun apa yang dilakukan tak seiring dengan apa yang difikirkannya sekarang. Lelaki yang ada di seberang meja pun hanya mendiamkan diri, tak berani nak mengangkat kepala memandang ketua yang ada di depan. Muka lelaki tu memang nampak takut betul ditambah lagi dengan suasana hening, senyap dan sunyi kalah kawasan hutan. Dia hanya menunggu respon dari ketuanya, sama ada baik atau buruk keputusan yang diputuskan dia perlu menerima dengan hati yang terbuka. Itulah lumrah kalau jadi kuli orang.

"Adriana ada kat mana sekarang?" Soalan itu membuatkan lelaki itu tersentak.

"Mmmmmm... dia ada kat IJN Kuala Lumpur sekarang. Dia dah dihantar ke sana sebab ada kompilasi jantung." Ringkas dan padat report lelaki itu.

"Habis tu takkan kau tak buat apa-apa?" Maksud soalan ketua dia tu memang sudah terang lagi bersuluh untuk hapuskan Adriana dari muka bumi ini. Tergagap-gagap dia nak menjawab soalan tersebut. Diurutnya leher yang tetiba terasa lenguh. "Mmmmmm.... susah nak jawab soalan tu Uncle Kuan."

"Apa yang susahnya Lokman? Soalan aku senang je. Takkanlah selama ni kau tak buat apa-apa kot" Provok Uncle Kuan. Lokman masih lagi dengan rasa bersalah sama ada nak jawab atau tidak soalan tu sebab kalau tersilap jawab, dia akan tahu nasib dia macam mana. Uncle Kuan adalah antara manusia yang paling menggerunkan. Villain dari segala villain atas dunia ni.

"Saya dah cuba bermacam cara untuk hapuskan Adriana, tapi mungkin Daniel dengan Dahlia tahu kita plan macam ni, diorang ambil keputusan untuk letakkan bidyguard dekat luar bilik Adriana. Possibility nak pecah masuk sangatlah tipis. Menyamar jadik doktor pun dah. Nurse pun dah, lepas tu menyamar jadik ahli keluarga dia pun sudah. Tapi semua tak lepas. Bukan calang-calang security yang diorang letakkan untuk protect Adriana." balas Lokman.

Uncle Kuan hanya diam mendengar penjelasan dari Lokman. Daniel. Dahlia. dua orang custode memang tak habis-habis menghalang segala niat aku. Pen yang ada ditangannya digenggam kuat sampai terpatah dua. 

LUKISANOnde histórias criam vida. Descubra agora