seventeen part.2

338 41 1
                                    

Okay gaes. Selagi tak masuk chap 18 selagi tu tak habis flashback. Lama kan?  Hahaha ite buat mcm ni nak bgi korang paham jugak. Maaf ye.

Enjoy reading!

//////

-nyum nyum cafe-

San masuk ke dalam cafe itu dan terus meluru ke meja di mana eunwoo berada.

Tadi masa awal pagi lagi eunwoo sudah call dia untuk berjumpa dekat cafe ni. Katanya banyak benda yang nak dibincangkan.

Haneul sudah 3 hari tak sedarkan diri dan 3 hari jugak San tak munculkan diri di hospital. Dia hanya bertanya khabar Haneul melalui eunwoo. Dia takut kalau dia pergi hospital makin bertambah benci parents Haneul padanya.

"bro.. Ssup? Banyak sangat ke kau nak cakap dekat aku tu? " seloroh San lalu duduk di depan eunwoo.

"eo? Ha ah banyak.. Kalau boleh sampai petang japgi kita duduk sini cakap pasal Haneul.. "

"uish kau.. Kau nak sampaikan wasiat dia ke apa sampai petang nak duduk sini"

"hotak lu.. Hahaha tak ahh ni aku nak gitau apa yang eomma dengan appa cakap dekat aku tadi pasal Haneul"

San segera memberikan sepenuh perhatiannya pada eunwoo apabila dia terdengar ayat terakhir eunwoo itu.

"tadi dekat hospital.. Doctor cakap ikutkan kalau Haneul sedar cepat memang tak de apa yang jadi.. "- eunwoo

"tapi sebab dah 3 hari dia tak sedar dia mungkin berlarutan sampai 5 hari atau seimggu kesan dari hentakkan masa dia accident tu"- eunwoo

"kesan dari coma yang lama tu jugak mungkin akan buat dia hilang ingatan.. "- eunwoo

Tersedak air yang diminum San lepas dengar yang Haneul mungkin hilang ingatan. Sayu sahaja pandangan eunwoo yanh dihadiahkan pada San.

Ye la mereka je adik beradik yang ada dalam keluarga Cha jadi meraka berdua saling bergantung antara satu sama lain. Tak ke susah kalau salah sorang dah tak ingat adik beradik dia?

"h-hilang ingatan? Berapa lama dia tak ingat nanti? " tanya San pada eunwoo

"bergantung dengan usaha dia dan orang terdekat tu yang doctor cakap.. Kalau dia berusaha nak ingat dengan cepat, cepat la dia ingat.. Kalau lambat, lambat la"- eunwoo

San menghela nafas berat lalu bersandar di kerusi yang dia sedang duduk. Kalau dia sempat tahan Haneul masa tu,tak da nak jadi macam ni. Tapi apakan daya,takdir telah diaturkan kita hanya mengikutinya.

"yang ni kau memang kena kuatkan jiwa dan raga untuk dengar.. Even aku pun tak kuat bila appa cakap benda ni dekat aku" eunwoo mencapai tangan San untuk menangkan dia.

"benda apa? "

"apa cakap.. Lepas Haneul sedar dan luka dia dah pulih.. Appa nak hantar dia ke Sydney untuk berehat di Sana.."- eunwoo

"sydney? What? Seriously? Takkan dia pergi sorang dengan ingatan pun tak berapa nak ada tu? " hampir bertaut kening San memikirkan Keadaan Haneul apabila di negara orang nanti. Bukan dekat sydney tu. Dah ke benua lain dah negara tu.

"takk dia akan pergi dengan kerani appa dekat office..diorang tu kira rapat jugak la dengan Haneul so diorang pergi sama-sama 3 orang.."- eunwoo

"bila dia akan pergi nanti? Berapa lama dia kat sana? " san bertanya kembali pada eunwoo

"lepas-lepas luka dia sembuh.. Dia pun dah ingat family dia dan kawan-kawan dia.. Dia pergi la..appa cakap setahun"- eunwoo

[C] - Phone - | CSNWhere stories live. Discover now