Twenty three

317 38 5
                                    

Haneul mengelipkan matanya berkali-berkali sambil memamdang jungkook. Sampai ternganga mulut dia.

"awak sedar tak apa awak cakap ni?" haneul melambaikan tangannya di depan jungkook.

"sedar la..Dan saya betul-betul maksudkannya" jungkook menurunkan tangan haneul yang di depan mukanya.

"ehe..sorry saya anggap awak kawan je..Saya masuk bilik dulu anny—-" haneul bangun dari sofa untuk ke biliknya tapi ditahan jungkook.

"if i say i love you..I really mean that" jungkook menunduk dengan tangan yang masih menggenggam tangan haneul.

"please jungkook don't..sebelum saya takut dengan awak..Dan sampai bila-bila awak takkan jumpa saya" haneul melepaskan tangannya dari genggaman jungkook lalu ke biliknya meninggalkan jungkook di ruang tamu seorang diri.

Haneul menutup pintu biliknya tidak lupa untuk menguncinya jugak takut di terjah jungkook.

Haneul duduk di atas katil sambil termenung seorang diri. Jungkook bukan apa yang dia sangkakan. Dia rasa badan dia agak panas sekarang tapi tangannya sangat sejuk.Takut mungkin.

Nombor San di dailnya. Jantungnya tak berhenti berdegup dengan laju. Sesekali bibirnya digigit sementara menunggu San menjawab panggilannya.

Dia cuma terkejut dengan perubahan jungkook.Baru semalam dia lihat jungkook seperti seorang yang periang tiba-tiba berubah menjadi seperti psychopath.

"cepatla San jawab.." haneul berkata dalam hati. Dia melihat ke arah pintu dan tiada tanda-tanda jungkook akan merempuhnya.

"eo haneul! Waeyo?" akhirnya San mengangkat panggilan tersebut.

Baru haneul ingin membalasnya,pintu biliknya sudah berjaya dibuka jungkook. Haneul melihat ada sekeping kad yang digunakan jungkook untuk membuka pintu.

"sayang?ada problem ke?" pertanyaan San tak dapat dijawab haneul kerana jungkook yang datang kearahnya.

Walaupun dengan gaya jungkook yang biasa seperti orang yang normal, tapi haneul dapat rasakan ada aura hitam yang muncul di sebalik diri jungkook.

"sorry haneul saya dah tak berlakon dengan awak" jungkook meletakkan tangannya di kepala katil lalu merendahkan badannya supaya bertentang mata dengan haneul

"a-awak cakap apa ni? A-apa yang awak berlakon?" haneul menginjakkan badannya tapi jungkook mengikutinya setiap kali dia bergerak ke belakang sehingga dia tersandar di dinding.

"berlakon jadi baik depan awak" jungkook dengan pantas mencengkam rahang haneul sehingga meronta-ronta gadis itu kerana sakit.

"ye la saya berlakon depan awak untuk senang awak dekatkan diri dengan saya jadi boleh la saya rampas awak..Tapi sayang.. terbongkar di tengah jalan.."

"jadi biar la saya hentikan lakonan ni"

Tangan jungkook masih lagi kemas menggenggam rahang haneul. Haneul cuba melepaskan tangan lelaki itu dari mukanya tapi tak berjaya.

[ San's situation ]

| ѕαи'ѕ ρσν |

"sayang? Ada problem ke?" soalan kedua aku tanya Haneul tapi masih tak berbalas.

Risau pun ada jugak.Dah la duduk dengan lelaki sekarang ni. Okay ke tak haneul ni.

Phone aku masih terletak elok dekat telinga. Nak tahu haneul selamat atau tak dekat rumah si jungkook tu.

"a-awak cakap apa ni? A-apa yang awak berlakon?"

"berlakon jadi baik depan awak"

[C] - Phone - | CSNWhere stories live. Discover now