Twenty two

320 37 25
                                    

Haneul terbaring di atas sofa sambil menonton tv di depannya. Mata je tengok tv tapi otak fikir benda lain.

Dia melihat jam yang sudah menunjukkan pukul 4.00 petang. Lagi sejam jungkook nak balik tak campur jem dekat jalan lagi.

Sunyi betul rumah ni bila dia sorang je yang ada tv je yang ada nak bagi riuh. Dah nama pun berkurung memang tak ke mana haneul terperuk dalam rumah jungkook. Kerja pun tak pergi memang berani mati dia ni.

Haneul membuka phonenya dan tangannya laju membuka aplikasi instagram. Baru saja dia buka post dari account San terpampang di feed ig nya.

 Baru saja dia buka post dari account San terpampang di feed ig nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


( hanya sekadar edit 😂 korang cri dekat ig mmg tak de 😂)

Haneul tersenyum seorang diri melihat post baru San itu. Ikutkan hati nak je dia comment dekat post tu tapi dia tak nak diserang nanti jadi dia diamkan saja. Hampir saja dia nak menangis bila dia stalk ig milik San.Rindu yang tak dibuat main lansung.

Haneul bangun dari sofa lalu naik ke biliknya untuk menukar baju. Tiba-tiba dia rasa rindu dekat rumah dia Jadi dia nak ke rumahnha sebentar. Mintak-mintak tak bertembung dengan sesiapa lah.

/////

Haneul turun dari grab yang di ordernya tadi. Mujur dalam beg baju dia ada kunci rumah dia jadi boleh la masuk.

Baru saja dia nak melangkah masuk ke dalam rumahnya, dia disapa dari belakang.

"see? Lari jauh mana pun ada jodoh bertembung jugak" hampir nak tercabut jantung haneul bila disapa oleh orang itu.

Haneul cuba menahan riak mukanya yang sudah gembira melihat orang yang didepannya. Mukanya masih deketatkan walaupun hati sudah melompat gembira.

"jangan kacau saya San..Saya nak ambik barang je" Haneul menjeling San lalu membuka pintu rumahnya.

Dia melangkah masuk ke dalam rumah lalu menutup pintu tapi di tahan San dan berjaya membuatkan lelaki itu masuk ke rumah Haneul.

Segalanya berlalu dengan pantas, macam mana San buat pun tak tahu sedar-sedar Haneul dah tersandar dekat dinding dengan tangan San yang mengunci dirinya dari terlepas.

Segalanya berlalu dengan pantas, macam mana San buat pun tak tahu sedar-sedar Haneul dah tersandar dekat dinding dengan tangan San yang mengunci dirinya dari terlepas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] - Phone - | CSNWhere stories live. Discover now