thirty [ last ]

338 33 63
                                    

Saya mendoakan kesejahteraan kamu semua sbb chap ni cringe giler 😔- author yang comel,anis 🖤

Pagi yang indah dan nyaman disinari dengan sinaran matahari. Tak ubah seperti dalam cerita disney princess.

Hari yang paling bermakna bagi Haneul, Minhwa, San dan Yeosang. Minta-minta tak de yang pengsan la.

Haneul dan Minhwa berada di dalam bilik persiapan yang disediakan khas untuk pengantin perempuan. Dua-dua tak sempat untuk melihat antara satu sama lain, memang sibuk tak bawak bincang!

Mereka berdua melepaskan nafas berat lepas siap menyiapkan beberapa sentuhan akhir pada persiapan perkahwinan.

"dah nak jadi pengantin dah pun penat lagi" Minhwa duduk di kerusi untuk stylist mereka menyiapkan rambut mereka.

"ala baru persiapan. Belum majlis lagi. Aku boleh jamin,lembik kau lepas habis majlis. " ugut Haneul sambil melihat rambutnya didandan.

Lepas siap disolek dan didandan termasuk menukar ke baju pengantin,mereka berdua duduk di sofa yang ada di bilik itu dan cuba bergosip untuk mengurangkan rasa gemuruh.

Pintu bilik bersiap mereka dibuka seseorang ketika mereka sedang bergelak ketawa bersembang. Haneul bangun secara drastik lalu berjalan kearah gerangan tersebut.

"eommaa! Ingatkan datang lambat tadi" Haneul memeluk ibunya yang mengenakan pakaian tradisional korean iaitu hanbok.

"majlis sayang eomma sorang ni takkan nak datang lambat?" Puan Cha membelai pipi Haneul sambil tersenyum.

Minhwa yang perasan Puan Cha melihatnya terus menunduk hormat padanya.

"err.. Annyeong aunty! " Minhwa tersyum manis pada Puan Cha walaupun dalam hatinya terselit ketakutan menghadap wanita tersebut lepas kisah hitamnya dengan Haneul.

"aigoo cantik-cantik puteri eomma ni. Macam mana bakal suami kamu nak hadap bila kamu dua masuk dewan kejap lagi" tangan Minhwa dan Haneul diraih Puan Cha. Minhwa yang bukan anak kandungnya juga dianggap anaknya walaupun banyak benda yang telah dia lakukan pada Haneul.

"Haneul.. Dah jadi isteri orang dah.. Bukan puteri kecil eomma yang selalu eomma dukung tiap malam..lepasni tak boleh main lari-lari balik rumah eomma macam masa gaduh dengan San dulu.. Tanggungjawab eomma dengan appa dah lepas sayang jadi kamu jaga diri kamu baik-baik.. " Pesan Puan Cha pada Haneul yang membuatkan dia mengalirkan air matanya.

"eomma ni! Haneul kahwin je bukan nak pergi perang! Everything gonna be fine!" Haneul menyeka air matanya dan cuba untuk gembirakan hatinya kembali.

"hehehe tisunya hati.. Minhwa pun! Dengar apa aunty cakap tadi. Biar nakal manja jangan nakal jahat. Ingat tu! " Puan Cha memesan pada Minhwa pulak. Minhwa hanya tersengih dan mengangguk padanya.

"eo eomma..eunwoo mana? Datang tak? " tanya Haneul. Jauh-jauh dia duduk pun kembar dia tak boleh dipisahkan ya.

"eunwoo datang la.. Dia ke bilik persalinan pengantin lelaki la.. Alah jangan risau kamu masuk dewan nanti dia orang first kamu nampak"

"pengantin perempuan boleh ready! Majlis dah mula!" jurusolek mereka memanggil Haneul dan Minhwa untuk keluar dan bersedia di luar dewan.

"hwating anak-anak! " Sorak Puan Cha pada dua pengantin perempuan itu.

/////

Dewan perkahwinan yang dihias dengan pelbagai jenis lampu dan renda memang menunjukkan majlis yang bukan Biasa-biasa. Memang taraf orang ternama.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] - Phone - | CSNWhere stories live. Discover now