• part 3 •

163 22 1
                                    

Pagi ini sedikit kelam kabut. Oh ya kerana hari ini merupakan hari dimana bts akan berpindah ke dorm mereka yang baru. Kelihatan ahli bts semua mengangkut barang barang yang diperlukan di sana.

Staf dari bighit juga menolong bts mengangkut barang mereka, dan beberapa barang yang menurut mereka penting dan perlu dibawa.

Setelah semuanya selesai, bts masuk ke dalam van yang dipandu oleh salah satu staf bighit. Ketika van sudah mulai bergerak, mereka menatap sendu ke arah luar tingkap yang menunjukkan pemandangan dorm mereka.

"bubye dorm kesayangan! jadila lebih besar dan lebih cantik bila kami pulang ya!" Jimin berucap dari dalam van sambil melambai lambaikan tangannya.

"Jimin sok dramatis." Taehyung menjeling Jimin lalu memasang airpods ke telinganya. Jimin yang melihat hanya mengabaikan.

"em Sungwon hyung, maaf mengganggu tetapi aku mau bertanya sedikit, berapa lama perjalanan ini?" tanya Namjoon kepada staf yang memandu van mereka.

"oh? kira kira 2 jam jika jalan clear." jawab Sungwon yang masih memandu.

"oh baiklah, makasih."

Selama dua jam bts hanya berada di dalam van tanpa aktivitas lain selain bermain game, mendengar muzik atau makan beberapa cemilan.

Akhirnya mereka sampai ke destinasi. Dengan terujanya mereka keluar dari van dan menatap kagum kearah dorm baru mereka yang nampak lebih besar sedikit dari dorm asal mereka.

"Woah ini kah dorm baru kita hyung? ternyata gratis juga ya." Hoseok berucap kagum, tetapi dia masih merindukan dorm asal mereka.

Bts mengangkat beg pakaian mereka dan masuk ke dalam dorm. Staf bighit mengangkut barang barang lain ke dalam dorm dan disusun ke tempatnya.

"Kalian bisa melihat lihat dulu seluruh penjuru dorm ini." ucap pdnim sebaik sahaja dia masuk ke dalam dorm.

Bts hanya mengangguk dan melihat sekitar. Seokjin meluru ke dapur- dasar eomma. Manakala yang lain naik ke tingkat atas untuk melihat kamar.

•••

Kesemua barang telah disusun dan dibawa masuk ke dalam dorm. Staf dan pdnim telah pulang ke bighit sejam lalu. kini, bts berkumpul di ruang tamu untuk berbincang soal kamar.

"baiklah, ada 4 kamar di sini seperti yang telah kita lihat. Jadi sekarang aku mahu membahagikan kamar-"

"aku mahu jadi roommate Jungkook!" jerit Jimin memotong ucapan Namjoon.

"tapi kan aku mahu jadi roommate nya Jungkook sih!" Taehyung membantah ucapan Jimin.

"yak! aku yang memintanya dulu pokoknya aku yang harus menjadi roommate nya Jungkook!" balas Jimin tidak terima.

"sudah! berisik sekali kalian ini. yaudah biar aku sahaja yang bagikan roommate masing masing." ucap Seokjin final kerana serabut akan pertengkaran kecil Vmin yang memperebutkan Jungkook- eh?

"Aku akan sekamar dengan Yoongi, Namjoon sekamar dengan Hoseok, dan final Taehyung sekamar dengan Jimin juga Jungkook. Ada bantahan?" Seokjin berucap tegas.

Ahli lain hanya menggeleng, tanda mereka setuju.

"sekarang sudah lewat malam, semua kembali ke kamar dan tidur."

•••

Jimin baru saja akan memasuki kamarnya, tetapi telinganya tidak sengaja mendengar bunyi ketukan di tingkap dapur. Jimin mengedarkan pandangannya ke sekeliling, ternyata ahli lain telah tidur di kamar masing masing.

Jimin jadi takut sendiri. Melangkahkan kaki ke dalam kamar-

tok! tok! tok!

-tetapi bunyi ketukan di tingkap semakin berbunyi kuat.

Mau tidak mau, Jimin kembali melangkahkan kakinya ke dapur kerana tadi dia ke dapur kerana kehausan, dapur di aras bawah jadi nya dia lelah jika harus naik turun tangga.

Semakin hampir di dapur, Jimin menyalakan lampu dapur agar senang mau melihat. Jimin mengambil pisau buah yang berada di rak pisau dan berjalan dengan ketakutan ke arah tingkap.

Jimin menyelak langsir tingkap itu dengan perlahan, lalu menutup mulutnya dengan rapat, mau menjerit tetapi suaranya seperti tertahan. Jimin ketakutan, sungguh.

Dia melihat diluar dorm berdekatan tingkap dapur itu, terdapat sosok wanita berambut panjang berjongkok membelakangi nya, jadi Jimin tidak melihat muka sosok tersebut. Baju putih berlumuran darah membuat Jimin mau terkencing kerana ketakutan.

Jimin membelalakkan matanya apabila sosok tersebut memutarkan kepalamya kebelakang dan menatap Jimin dengan seringai yang sungguh mengerikan. Jimin terkejut lalu melempar pisau sembarangan dan berlari ke kamarnya. Menutup pintu kamar dengan kencang dan menguncinya. Jimin melompat ke atas katil single nya dan menyelimuti dirinya dengan selimut tebal.

Jimin sedikit mengintai ke arah pintu dan tingkap kamarnya, bernafas sedikit lega ketika sosok tadi tidak mengikutinya sehingga ke kamar. Lalu Jimin kembali ke posisi baringnya yang betul dan tidur.

Wah, sepertinya ada penghuni baru ya disini. hehehehe.









tbc.







haihaihai! maaf jika part horror yang tidak berapa horror nya hanya sedikit di part ini, jangan risau deh, banyak lagi part horror menanti. Pls vote and comment makasih!💘

also, follow my friends
amalvmin chimlalla_ kimcshi

[C] psycho 'pjm+bts'Όπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα