• part 10 •

110 22 1
                                    

salam!

"Jim, mengapa bisa begini ya?"

"sudah la Jin hyung, Jimin pasti akan sedar. Namjoon hyung, apa kau sudah kabar kan ini kepada bighit?"tanya Taehyung sambil melihat ke arah Jimin di ranjang rumah sakit.

Namjoon menggeleng. "Aku akan kabarkan pada mereka esok saja. Pdnim akan memarahi kita karena membiarkan Jimin ke Busan seorang diri."

Yang lain hanya mengangguk. Mereka duduk di ruang VIP Jimin. Seokjin, Namjoon dan Hoseok duduk pada kursi di samping ranjang Jimin.

Manakala Taehyung, Jungkook dan Yoongi duduk di sofa. Keadaan sunyi, hanya terdengar suara mesin jantung Jimin. Mereka menghela nafas panjang.

"Aku mau keluar membeli makan malam. ada yang mau ikut?" Sahut Taehyung kerana ini sudah jam 8, mereka terlupa tentang makan malam mereka.

"ayo hyung, aku ikut." Jungkook bangun dan keluar dari ruangan Jimin diikuti oleh Taehyung.

•••

"Adakah rumah ini- dorm kami?"

Jimin bangun lalu melihat sekeliling dorm semula. Ya, sama seperti dorm mereka yang baru mereka duduki selama seminggu ini.

Jimin terasa bodoh karena tidak menyedari langsung bahawa tempat ini ialah dorm mereka. Dan, patutlah dia menjumpai barang ahli bangtan. Oke, Jimin jujur dia takut sekarang dan mau keluar dari situ.

Tapi ketika Jimin mahu membuka pintu, pintunya itu berkunci. Jimin cuba untuk membuka pintu utama itu dengan kunci yang dijumpai di dapur tadi- tapi gagal. sepertinya kunci itu bukanlah kunci yang tepat untuk pintu itu.

Jimin ga tau harus gimana. Dia keseorangan, di dunia yang berbeda dari dunia asalnya. Keberanian yang sedari tadi bersama Jimin kini hilang begitu saja. Jimin mau menangis sekarang, ga peduli jika dilabel bocah, dia ketakutan.

Kemudian Jimin teringat sesuatu.

Tali gantung yang terikat di pokok di luar dorm.

Jimin langsung berlari ke jendela untuk mengintai tali gantung di pokok itu. Iya, tali itu masih disitu tapi apa tujuannya?

"apa ada kisah yang aneh sebelum ini di dorm ini?"

Pikir Jimin lalu meneliti dorm ini semula. Iya, dorm ini terbiar.

"adakah sebelum ini dorm ini memang rupanya buruk segini? ah aku jadi pusing memikirnya."

Jimin merasakan ada 'mata' yang sedang memerhatikannya. Jimin lantas menoleh ke sekitar tetapi- "mungkin hanya perasaanku saja."

"Aku harus keluar dari tempat ini. Mengapa hanya ada aku di sini? Adakah aku sudah mati?"

Jimin terus fikir dan berfikir apa yang membawa ia kesini. Dia keluarkan kunci yang ia jumpa di dapur tadi dan melihatnya dengan lama.

"patutkah aku cuba kunci ini pada setiap pintu kamar yang- oh! kamar berkunci di atas! pasti ini kuncinya!"

Jimin lantas bangun dan berlari ke atas walaupun lantai sedikit penuh dengan akar akar pokok.

[C] psycho 'pjm+bts'Where stories live. Discover now