6 | POLICE REPORT

34.7K 1.7K 119
                                    

KEHULU HILIR Zakyna bercekak pinggang menunggu keputusan daripada pihak doktor

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KEHULU HILIR Zakyna bercekak pinggang menunggu keputusan daripada pihak doktor. Balik kerja petang tadi Zakyna dikejutkan dengan tubuh Kamarul yang masih terkupur di atas lantai dapur dengan kepala berlumuran darah. Kelibat Mawar juga tidak ada. Mungkin lama telah melarikan diri dari rumah sewanya. Tapi tidak semudah itu Mawar meloloskan diri. Zakyna telah berjaya membuat laporan polis atas dasar keselamatan dan tindakan Mawar terhadap Kamarul.

Bayangan sosok tubuh sasa seorang jejaka yang baru masuk ke dalam wad mematikan lamunan Zakyna. Hayden kelihatan mendekatinya bersama dua orang pengawal peribadi.

"Ini disebabkan isteri kau, Hayden! Kalau apa-apa jadi dekat laki aku macam mana? Hah? Nak ke korang tanggung? Kan aku dah pernah cakap, aku tak suka Mawar menumpang dalam rumah aku! Betina tu kalau tak menyusahkan orang memang tak sah!"Suara Zakyna terus menyeringai tidak puas hati menghentak telinga Hayden.

"Dekat mana dia sekarang ni?"Tanya Hayden.

"Mana aku tau. Aku balik kerja dia memang dah blah dari rumah aku. Aku tak taulah sebab apa dia hentak kepala laki aku dengan lesung batu. Mawar ni memang bermasalah. Mental!"Adu Zakyna bersungguh.

"Aku minta maaf bagi pihak Mawar."Letus Hayden. Malu dengan tindakan Mawar , dalam dasar hati dia akan menghukum habis-habisan perempuan itu nanti.

"Aku dah buat laporan polis. Lepas ni, mampuslah dia polis heret dia pergi balai. Meringkuk seumur hidup dalam penjara pun tak apa. Tak guna betullah."Zakyna menggerutu geram.

Hayden mengerutkan dahi.

"Mungkin ada sebab dia buat macam tu. Mawar memang bermasalah tapi aku rasa ada sesuatu yang tak kena."

"Sesuatu tak kena apanya? Mawar tu memang ada masalah mental. Sama macam mak dia. Ada skizofrenia. Dia tu bahaya. Bila-bila masa saja bunuh orang dan cederakan orang."Jelas Zakyna.

"Kalau ya pun dia ada skizofrenia, kau tak boleh dakwa dia sesuka hati."Bidas Hayden.

"Eh, suka hati koranglah. Yang penting sekarang, aku tak nak tengok muka Mawar lagi merempat dalam rumah aku. Kau kaya kan? Kenapa tak sewa rumah atau beli rumah untuk isteri kau yang mental tu kalau tak nak tinggal sebumbung? Kenapa nak hantar rumah aku? Aku dah muak. Titik!"Dengan angkuh, Zakyna memuntahkan rasa bencinya dia kepada Mawar.

Hayden cekup kolar baju Zakyna dengan drastik. Mata dipacakkan tepat pada mata Zakyna.

"Aku memang tak suka Mawar tapi aku paling pantang hina apa saja benda milik aku berlebihan macam tu!"

Zakyna tergamam lama sehingga Hayden meleraikan kolar bajunya. Tidak percaya manusia seperti Hayden sanggup menyebelahi orang yang salah sedangkan terang-terangan Mawar telah mencederakan Kamarul.

✅𝐓𝐇𝐄 𝐇𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍'𝐒 𝐂𝐎𝐔𝐑𝐓 Where stories live. Discover now