Chapter Three

647 43 1
                                    

De volgende morgen stonden Farrah en Hermelien al vroeg op. Hermelien was door het dolle heen dat ze eindelijk weer mochten toveren, maar Farrah had toch liever een uurtje extra geslapen. Ze werd dan ook niet blij van Hermelien's gezeur over dat ze de vorige avond geen enkel schoolboek had opengeslagen.

'Stel nou dat ze beginnen met een proefwerk', zei ze teleurgesteld,'dan ben je tenminste voorbereid.' Farrah beloofde haar in de trein wat te lezen.

Eenmaal in het King's cross, verbeterde Farrah's humeur pas toen ze de Wemels zag. De Wemels waren een beetje aan de late kant. Farrah zwaaide naar Ginny, aangezien Ron en Harry nog nergens te bekennen waren. Ze besloten dat ze best al maar een lege coupé moesten zoeken en Ginny volgde hen. Toen ze eenmaal zaten en hun hutkoffers met grote moeite op de rekken hadden gegooid, vertrok de trein al. Farrah had Harry en Ron nog steeds niet gezien.

Hermelien maakte zich duidelijk ook zorgen, want ze keek Ginny vragend aan. Zij haalde alleen maar haar schouders op. 'Ik ben als eerste gegaan, dus ik weet niet waar ze blijven.' Farrah stond op van de bank en liep naar de schuifdeur. Ze stak haar hoofd in het gangpad en keek van links naar rechts. Alleen Marcel stond aan het einde van de gang in zijn eentje. Farrah gaf hem een teken dat hij naar onze coupé moest komen.

'Heb jij Harry of Ron gezien?' vroeg Farrah aan Marcel, die ondertussen al was gaan zitten. Hij schudde zijn hoofd en Farrah keek Hermelien ongemakkelijk aan. Ze wisten dat er geen andere mogelijkheid was. Harry en Ron zaten niet in de trein.

De rest van de treinrit probeerden ze het over iets anders te hebben, maar Farrah was toch een beetje bezorgd. Als ze niet in de trein zaten, zouden ze misschien stomme dingen doen. Zoals met z'n twee op een bezemsteel stappen en helemaal naar Zweinstein te vliegen.

~~

In de Grote Zaal ging al gauw het gerucht dat Harry Potter en Ron Wemel in een vliegende auto naar hier waren gevlogen. De geruchten werden jammer genoeg bevestigd door de Avondprofeet. Ze hadden zelfs de voorpagina gehaald.

Tijdens de sorteerceremonie lette Farrah niet erg op, ze keek alleen toen Ginny en Lena naar voren werden geroepen. Ginny had de hoed nog niet eens op of Griffoendor galmde al door de Zaal. Iedereen applaudiseerde luid terwijl Ginny vrolijk naar de tafel van Griffoendor liep.

Toen het Lena's beurt was, zocht Farrah aan de tafel van Ravenklauw naar Lucy. Toen hun blikken kruistten, gaf Farrah haar een bemoedigende glimlach.

Het duurde een tijdje voor de sorteerhoed iets riep. Farrah hoopte vurig dat ze niet in Zwadderich zou worden ingedeeld. Alles behalve Zwadderich.

'Griffoendor!' Ze liet een kleine zucht ontsnappen en volgde Lena met haar ogen tot ze naast Ginny zat.

Een tijdje later keek Farrah naar de Oppertafel om te zien wie dit jaar Verweer tegen de zwarte kunsten zou geven en ze was geschokt om te zien dat dat wel degelijk zo was. Natuurlijk wist ze wel dat iemand Krinkel zou moeten vervangen. Maar deze persoon maakte haar niet gerust.

Nee. Ze had niet verwacht Gladius Smalhart aan de Oppertafel te zien zitten. Dit zou een zeer.. Ehm... Interessant jaar worden, dacht ze.

De rest van het Feestmaal vloog voorbij. Farrah was nog erg bezorgd om Harry en Ron. Ze waren tenslotte niet binnengekomen. Als het verhaal van de Avondprofeet klopte, dan zaten ze diep in de problemen.

Om het allemaal nog erger te maken, was Malfidus er ook nog. Toen ze richting de toren van Griffoendor liepen, stootte hij haar 'per ongeluk' aan, waardoor een heel groepje Ravenklauwen haar vuil aankeek.

Maar ze keurde Malfidus geen blik waardig, na zijn houding bij klieder en vlek kon hij het wel schudden. Hij had hun vriendschap volledig verpest.

~~

'Dus jullie hebben een vliegende auto gestolen, er helemaal mee naar Zweinstein gevlogen en dan tegen de Beukwilg aangevlogen?' Hermelien schudde haar hoofd ongelovig. 'Jullie hadden geschorst kunnen worden!'

Farrah dacht echter heel anders over de situatie. Ze had meer aandacht voor de muur waar ze tegen waren opgebotst. 'Dus, jullie knalden recht tegen de muur tussen perron 9 en 10?' vroeg ze nog eens voor de zekerheid. Harry en Ron knikten.

'Jullie weten zeker dat jullie op het juiste perron stonden?' Ze knikten weer en Farrah zuchtte diep. Het was allemaal zo vreemd. Eerst stal iemand (ze wisten allemaal dat het Dobby was, wat de situatie voor Farrah nog vreemder maakte) Harry's post en dan sloot iemand de ingang naar perron 9 3/4 af.

Iemand wilde hem dit jaar duidelijk niet op school.

En Farrah kon niet een reden bedenken waarom Dobby hem niet op school wilde hebben. Tenzij hij dat als taak had gekregen van Lucius, natuurlijk. Dan kon ze het wel begrijpen.

'Ik denk dat jullie best naar bed gaan, anders kunnen jullie morgen niet opletten tijdens de lessen', zei Hermelien vastberaden. En deze keer kon Farrah haar geen ongelijk geven. Het was al laat en ze dacht niet dat professor Sneep het zou kunnen waarderen als Harry en Ron in slaap zouden vallen tijdens de les.

Dus liepen ze de wenteltrap op naar de jongensslaapzaal. En enkele minuten later liepen zij en Hermelien ook naar hun slaapzaal.

Ondanks alle bezorgdheid van die dag, viel Farrah bijna onmiddellijk in slaap.

(A/N)

Het is lang geleden sinds ik heb geüpdatet, maar ik had het erg druk. Eerst en vooral met mijn examens en nu met de vakantie. Je zou verwachten dat ik eindelijk kan ontspannen nu het vakantie is, niet dus (sniksnik). Ik zal proberen zoveel mogelijk te schrijven maar de komende weken ga ik geen wifi hebben dus de volgende update gaat waarschijnlijk weer even duren.

Ik weet niet precies hoe het met de Nederlandse vakanties zit, maar alvast veel plezier en ontspanning toegewenst.

-Aynixx

kplus.%X

Unfolding Magical Mysteries: years 2-3 ~ Dutch Harry Potter fanficWhere stories live. Discover now