De dagen daarna waren veel rustiger en vooral ontspannender voor Farrah. Hermelien vertelde haar dat professor Zwamdrift een beetje teleurgesteld was dat ze haar vak hadden laten vallen, maar het kon Farrah niets meer schelen. Het enige wat ze maar niet kon loslaten, was de hond. Hier zei ze niets over tegen George, maar ze dacht wel constant aan hem.
Farrah bekeek af en toe de brief van professor Lupos. Ze had hem er nog niet over gesproken en dat wilde ze liever een tijdje zo houden. Ze had het gevoel dat ze beter niet te veel kon weten over wat er in de brief stond.
Het einde van het semester naderde en er werd weer een Zweinsveld weekend aangekondigd. George had tegen haar gezegd dat hij met Leo en Fred zou gaan deze keer, dus ging Farrah met Hermelien en Ron.
Het was een prachtige ochtend met dwarrelende sneeuw en een licht briesje. Ze had medelijden met Harry, maar ze wilde hem geen gezelschap houden aangezien ze kerstcadeaus moest gaan kopen.
Hun eerste stop was Zacharinus' Zoetwarenhuis. Ron wilde er zeker van zijn dat ze nog wat nieuwe smaken konden proeven. Farrah kocht er ook wat Smekkies in alle smaken als kerstcadeau voor Ron en knalbonbons voor Harry. Farrah bedacht zich dat Hermelien vast liever een boek zou hebben.
Toen ze bij de afdeling Bijzondere Smaken stonden en Hermelien niet wist wat ze voor Harry moest kopen, verscheen hij naast hen.
'Harry!' piepte Hermelien. 'Wat doe jij hier?'
Harry legde hen alles uit over hoe Fred en George hem de Sluipwegwijzer hadden gegeven. Het leek Farrah het beste Ron niet te vertellen dat ze al een paar keer met zijn broers op pad was geweest met behulp van de Sluipwegwijzer.
Farrah, Ron en Harry probeerden Hermelien ervan te overtuigen dat Harry de kaart niet moest inleveren. Uiteindelijk had Ron er genoeg van en begon hij Harry rond te leiden door de winkel.
Daarna gingen ze een boterbiertje drinken bij de Drie Bezemstelen. Net voor ze naar binnen gingen, zag Farrah de tweeling met Leo Zonko's binnengaan en zei ze tegen de anderen dat ze nog wat was vergeten. Hermelien keek haar sceptisch aan, maar zei niets.
Het was niet moeilijk om ze in de winkel te vinden. De enige andere leerlingen waren derdejaars en waren een stuk kleiner dan hen. Ondertussen keek ze rond voor cadeautjes.
'Dus jullie hebben jullie succes doorgegeven aan Harry?' vroeg Farrah toen ze naast hen ging staan. Leo draaide zich verward om naar de tweeling en kreeg een gekke uitdrukking op zijn gezicht toen hij doorhad waar Farrah het over had.
'Jullie hebben de kaart aan hem gegeven?' vroeg hij ongelovig. Fred zuchtte.
'We zagen dat Harry hem meer nodig had dan ons. En we kennen het toch helemaal vanbuiten', zei hij rustig.
'Maar nu weet je niet waar Vilder is', merkte Farrah op. Fred nam een zakje mestbommen van de lade.
'Hoe spannender, hoe beter', antwoordde hij. Farrah keek naast haar en zag een doosje hikgum naast wat neusbijtende theekopjes. Ze nam het doosje hikgum, als cadeau voor Lena.
's Avonds aan de tafel van Griffoendor, voelde Farrah dat er iets mis was. Hermelien en Ron wierpen constant zenuwachtige blikken. Lena keek Farrah vragend aan, maar die haalde gewoon haar schouders op.
'Blijf jij hier deze vakantie?' vroeg Farrah om haar wat af te leiden van Ron en Hermelien. Lena keek haar vrolijk aan.
'Natuurlijk! Je dacht toch niet dat ik jou alleen zou laten, of wel soms?' Farrah lachte. Ze wierp een blik naar de tafel van Ravenklauw, spotte Lucy helemaal alleen en fronste.
'Heb je nog met je zus gesproken?' vroeg Farrah zonder haar blik af te wenden. Lena volgde haar blik en zuchtte.
'Nee. Maar ik heb haar vandaag in de bibliotheek gezien, helemaal alleen.' Er klonk geen medelijden in haar stem.
'Waarom ga je niet eens praten met haar?' vroeg Farrah. Lena keek haar ongelovig aan.
'Ik weet niet hoor, misschien omdat ze me jaren heeft buitengesloten.' Farrah beet op haar onderlip en keek terug naar Lucy, die nu opstond en de Grote Zaal uitliep.
'Hoe gaat het tussen jou en jeweetwel?' vroeg Lena om van onderwerp te veranderen. Farrah keek even om en liet haar ogen rusten op George, die druk voorovergebogen in gesprek was met Fred en Leo.
'Goed', antwoordde ze. Lena rolde met haar ogen en schudde haar hoofd.
'Details graag', zei ze lachend. Farrah gaf haar een stootje en giechelde.
'Die ga ik lekker niet aan jouw neus hangen', zei Farrah. Lena probeerde nog een pruillip, maar Farrah schudde alleen haar hoofd.
Ze had erg veel zin in de vakantie.
JE LEEST
Unfolding Magical Mysteries: years 2-3 ~ Dutch Harry Potter fanfic
FanfictionFarrah begint aan haar tweede jaar op Zweinstein. Haar ouders hebben haar die zomervakantie een maand opgevangen en de rest van de vakantie verbleef ze bij Hermelien. Maar wanneer het schooljaar begint weet ze dat er slechte dingen gaan gebeuren. Ze...