Chapter Six

536 38 3
                                    

Zondagochtend kregen Harry en Ron beiden een brief waarin stond wat hun strafwerk die avond om 8 uur inhield. Ron moest Vilder helpen het zilver in de prijzenkast te poetsen, zonder magie. Smalhart had gevraagd Harry te laten helpen met zijn fanmail. Eerlijk gezegd had Farrah meer medelijden met Harry.

Dus die avond zaten Farrah en Hermelien alleen te leren in de leerlingenkamer. Nadat alle Griffoendors naar bed waren en Hermelien klaar was met haar opstel voor toverdranken, zat Farrah in haar eentje naar het nasmeulende vuur te kijken. Ze had net de kans gehad Hermelien over de brief te vertellen, maar ze kon het niet. Iets hield haar tegen.

Toen het elf uur was, begon Farrah slaperig te worden. Ze had geen zin om nog helemaal naar de meisjesslaapzaal te gaan, dus bleef ze gewoon in de leunstoel voor het haardvuur zitten. En na een tiental minuten viel ze al in slaap.

Toen ze wakker werd, was de zon al op. Er waren al enkele leerlingen die nog snel wat huiswerk maakten of op weg gingen naar de Grote Zaal om te ontbijten. Farrah ging rechtop zitten en liet haar deken, waarvan ze niet kon herinneren dat ze er een had genomen, van haar af glijden.

Toen ze de Grote Zaal binnenkwam, kon ze Hermelien al zien zitten. Ze ging naast haar zitten en schepte haar bord vol met eieren, toost en bacon.

'Morgen', zei Farrah slaperig. Hermelien gaf haar een knikje, haar ogen gefixeerd op het boek voor haar. Na een paar minuten kwamen Harry en Ron gelukkig. Ze keken beiden heel mysterieus. Farrah fronste.

'Wat is er gebeurd?' vroeg ze zacht. Harry keek gauw om zich heen of iemand meeluisterde. Naast gen voerden Percy Wemel en een zesdejaars een druk gesprek en aan de andere kant zaten Parvati Patil en Belinda Broom te roddelen over ene Huffelpuf. De kust was veilig.

'Gisterenavond tijdens het nablijven hoorde ik plots een stem zeggen dat hij iemand ging vermoorden', zei Harry. Farrah keek hem verward aan. 'Maar Smalhart zei dat hij niets hoorde.' Vreemd.

'Wacht, een stem die alleen jij kunt horen?' vroeg Hermelien, duidelijk ook een beetje verward. 'Zelfs in de toverwereld is stemmen horen geen goed teken, Harry.' Oh wouw, Hermelien. Heel erg tactisch.

September werd al gauw oktober, en daarmee veranderde ook het weer. Maar natuurlijk hield dat Plank niet tegen van de oneindige trainingen. Farrah beschuldigde hem van niets, ze hadden vorig jaar eigenlijk al moeten winnen. En het hield haar gedachten bij Zwerkbal.

Halloween kwam steeds dichterbij en toen het zover was, keken Harry en Ron droevig naar de Grote Zaal.

'Beloofd is beloofd', zei Hermelien vastberaden. Harry was uitgenodigd op het Sterfdag feestje van haast onthoofde Henk. Farrah rolde met haar ogen. Zij ging niet mee, ze wist al dat ze op Sterfdag feestjes niet echt veel te eten hadden voor stervelingen. En ze had geen zin om in een ruimte te zijn vol met geesten. In plaats daarvan hield ze zichzelf voor wat eten mee te nemen voor Harry, Ron en Hermelien zodat ze na het feestje nog wat te eten hadden.

Farrah ging naast Lena zitten en even later kwam George naast haar zitten. Ze mompelde zacht hallo en hij deed hetzelfde.

'En, hoe zijn de lessen?' vroeg Farrah aan Lena. Lena keek op van haar pompoensoep en begon te grijnzen.

'Absoluut geweldig. Mijn favoriete les is Transfiguratie. Professor Anderling zegt dat ik echt talent heb.' Farrah grijnsde naar Lena. Ze had nooit gedacht dat Anderling's les haar favoriete zou zijn.

'Later wil ik ook Faunaat worden', vervolgde ze opgewekt. Farrah keek haar verrast aan.

'Heb je dat al tegen professor Anderling gezegd?' vroeg Farrah. Lena knikte.

'Ze heeft me zelfs al een paar boeken geleend. Ze zei dat als de tijd komt, dat ze me zal helpen. Is dat niet geweldig?' Farrah lachte. Als Lucy haar zusje nu maar eens had horen praten, dan had ze haar woorden van die zomer direct teruggenomen.

Na een tijdje begon Lena naar Fred en George's grappen te vragen. Farrah keek hen eerst waarschuwend aan alsof ze wilde zeggen dat ze haar niet te veel moesten beïnvloeden, maar daarna praatte ze actief mee.

'En die ene keer dat we een toiletbril naar moeder probeerden te sturen', zei Fred lachend. Farrah keek hen ongelovig aan.

'Een toiletbril? Serieus?' Farrah giechelen zachtjes. Er waren maar twee personen die zij kende die dat zouden sturen.

'Lena, zou je me een paar van die pompoentaartjes kunnen geven?' vroeg Farrah. Lena gaf haar drie pompoentaartjes en Farrah stopte ze in haar tas.

'Ah, we hebben een voedseldief', zei George plagend. Farrah rolde met haar ogen.

'Dit is voor Harry, Ron en Hermelien', antwoordde ze gauw.

'Waar zijn ze eigenlijk? Niemand wil het Halloween Feestmaal missen, toch?' vroeg Fred.

Farrah schudde haar hoofd. 'Ze zijn op het Sterfdag feest van haast onthoofde Henk.'

'Een Sterfdag feest huh, klinkt gaaf', zei George met enige bewondering.

'Geloof me, ze zullen blij zijn dat ze deze pompoentaartjes krijgen. Een Sterfdag feest is alleen tof als je werkelijk gestorven bent', zei Farrah.

'Het Ginny, je hebt nog niets gegeten', zei Lena plots. Farrah keek om en zag Ginny naast Lena zitten. Gek dat ze haar niet eerder had opgemerkt.

Ginny keek geschrokken op en stormde plots de Grote Zaal uit. Farrah keek verbaasd naar Fred en George. Die haalden hun schouders op.

'Ze is vast bang dat er dit jaar weer een trol in de kerkers is.'

Na het Feestmaal liepen ze met z'n vieren terug naar de leerlingenkamer. Lena babbelen vrolijk verder over de dingen die ze had gehoord over de tweeling. Farrah besloot dat Lena later waarschijnlijk een boek kon schrijven over al hun grappen.

Maar toen ze de volgende hoek omgingen, keerde Farrah's maag zich om. Iedereen stopte plots, zelfs Lena.

Voor hen stonden Harry, Ron en Hermelien te kijken naar iets op de muur.

'De geheime kamer is geopend. Hoedt u, vijanden van de erfgenaam.' Farrah huiverde. Toen ze wat beter keek zag ze dat mevrouw Norks ondersteboven hing. Ze zag er versteend uit.

Achter haar hoorde ze stemmen. Iedereen was op weg naar zijn of haar leerlingenkamer. Maar iedereen stopte.

Farrah kon Draco's snerende stem ook horen.

'Jullie zijn de volgende, modderbloedjes.'

(A/N)

Het spijt me dat dit hoofdstuk zo kort is, maar ik vond dit een mooi einde en dus heb ik het hier maar gestopt. Bam. Hopelijk vond je dit een leuk hoofdstuk, het volgende hoofdstuk komt zondag en dus tot dan!

-Aynixx

Unfolding Magical Mysteries: years 2-3 ~ Dutch Harry Potter fanficWhere stories live. Discover now