14 | Sembunyi Keinginan

81.7K 1.4K 179
                                    

[ Media ]
Davika di Junior Gala Night

[ Kredit Lagu ]
Don't Phunk with my Heart - Black Eyed Peas
Lelaki - Yuna

[ Sebutan ]
STiM aes-tee-yaem
$TIM dollar-tim

* * *

Persoalan pertama yang terlintas di benakku— apakah reaksi Marc jika dia melihat penampilanku begini?

Jawapan yang diberikan akalku— dia tak kisah, tak peduli, tak jakun, tak hairan pun.

"Wow, Davika, awak nampak berbeza malam ni." Puji Pierre di dalam van junior ketika kami dalam perjalanan ke Dewan Besar Flexi. Qiss dan Nina saling berpandangan dan tersenyum antara mereka.

"Terima kasih. Ni rambut palsu je." Jawabku sambil mengelus rambut di dahiku.

"Bukan rambut tu yang cantik, tapi awak." Bisik Pierre perlahan di telingaku. Aku cuma mampu tersenyum malu dan menundukkan kepalaku, tak biasa dipuji sebenarnya.

Sampai di belakang tabir dewan, ramai Super Flexian dari rumah lain sudah tiba, keluar masuk. Mataku tak dapat mengelak daripada cuba mencari kelibat super senior Flexian Muse, terutamanya Marc.

"Jom pergi sana tu, changing room Flexian Muse." Roy menunjukkan salah satu pintu. Oh, mungkin super senior ada di sana?

"You boys pergi dulu. Davika, Nina, teman I pergi sapa mamat sana tu kejap?" Qiss mengajak. Aku menoleh ke arah lelaki yang dimaksudkan. Tanpa menunggu persetujuanku, Qiss menarik tangan Nina dan Nina menarik tanganku, berjalan merapati seorang lelaki yang sedang bercakap di depan seorang krew berkamera.

"Hai!" Sapa Qiss, tak teragak-agak. Lelaki itu berpaling dan tersenyum lebar.

"Hai, hai, hai." Balas lelaki itu mesra.

"I am Qiss, and these are my ladies— Nina and Davika. We're juniors from the Flexian Muse." Qiss dengan penuh keyakinan memperkenalkan kami bertiga.

"Well, hello pretty ladies. I'm Gavin, a junior from the Flexian Empanda." Dia menghulurkan tangannya untuk bersalaman.

Oh, Flexian Empanda (Kewartawanan). Patutlah gayanya seperti seorang wartawan. Dia kemudian menawarkan untuk mewawancara Qiss apabila dia mendapati Qiss seorang pemain gitar utama. Aku dan Nina menjauhkan diri dari lensa kamera.

Sedang memerhatikan sesi temuramah Gavin dan Qiss, mataku melilau sekeliling. Tiada niat di hati untuk mencari wajah itu, aku hanya ingin memerhatikan ragam manusia malam ini, tapi sewaktu tak dicari, sewaktu itulah wajah itu muncul.

Marc sedang berciuman rakus dengan seorang lagi perempuan lain— bukan Agnes, bukan perempuan yang pernah dibawa pulang ke Flexian Muse, bukan perempuan yang diheret ke stor semalam. Mereka tak mempedulikan orang lain langsung yang lalu lalang di sekeliling mereka.

"Oh, oh. Marc curang lagi." Usik Nina yang turut perasan ke mana mataku memerhati.

"Saya dengan dia tak ada apa-apa hubungan." Jawabku sikit tegas.

"Eleh. Tengok riak muka, dah tahu dah you cemburu." Tembakan Nina tepat mengenai mukaku. Aku cuba menahan perasaan sedih yang terbit, melihat dia mencium perempuan itu seperti dia menciumku malam tadi— ciuman ketiga. Malah, boleh juga kalau dikatakan ciuman itu sebenarnya lebih daripada ciuman ketiga Marc untukku.

PREVIU || DavikaWhere stories live. Discover now