24 | Buka Mata

70.6K 1.4K 194
                                    

[ Media ]
Marc

[ Terjemahan ]
-

[ Sebutan ]
STiM aes-tee-yaem
$TIM dollar-tim

* * *

"Marc??" Panggilku dalam esak. Mataku ligat memandang suasana di dalam studio yang lengang. Marc nampak kasual dengan T-shirt hitam. "Marc, tadi—"

"Kau bermimpi." Bisik Marc dengan nada memujuk. Aku pandang ke dalam anak matanya dan sepantas kilat, Marc menyambar bibirku. Aku terkejut, tapi spontan aku memuncungkan mulutku juga, membalas ciumannya.

"Aku—" Marc cium pula rahangku beberapa kali, "—rindukan—" ciumannya beralih kembali ke bibirku sambil kedua tangannya mengurut-urut tepi pinggangku, "—kau."

Nafasku naik seiring nafsuku. Perasaan rindu pada Marc yang membuak-buak membuatkanku sekelip mata terjaga dengan keinginan untuk mendekat padanya. "Saya rindukan awak juga."

Marc berhenti menciumku. Dipandang anak mataku penuh kesal. "Aku mintak maaf. Aku akan jelaskan semuanya dalam kereta, tapi sekarang kita kena gerak. Baju kau aku dah kemas dan masukkan dalam kereta. Jom?"

Hah?

"Gerak? Pe-pergi mana?" Soalku sambil menarik nafas.

"Kau ikut aku balik. Jom." Jawab Marc pendek lalu menarik tanganku.

Di perkarangan Flexian Muse, ada sebiji kereta yang asing. Aku tak pernah nampak kereta ini di Flexian Muse selama ni. Tapi, aku turutkan saja langkah Marc dan masuk ke tempat duduk sebelah pemandu. Aku pandang ke tempat duduk belakang dan ternampak begku.

"Awak kemaskan baju saya?" Soalku, sebaik Marc menghidupkan enjin dan menggostan kereta.

"Yup. Aku sampai-sampai tadi cari kau, jumpa kat studio dah tertidur. So, aku naik bilik, kemaskan terus baju kau." Jawab Marc tenang. Kemudian dia menambah, "Ingat nak dukung je kau masuk kereta, tapi tiba-tiba kau menangis pulak."

Aku terus pandang ke luar tingkap. Perkarangan Flexian Muse semakin jauh ditinggalkan di belakang. Aku terasa tanganku digenggam dan aku pandang ke bawah. "Kau mimpi apa tadi?" Soal Marc perlahan.

Aku menelan liur.

"Mimpi aku tinggalkan kau, hm?" Teka Marc apabila aku masih senyap. Aku cuma mengangguk kecil dan kembali memandang luar, tak pasti jika Marc perasankannya. Aku terasa tanganku diramas perlahan. "Aku mintak maaf. Aku bukan sengaja abaikan kau seminggu ni. Aku terpaksa."

Aku spontan memandang Marc. "Maksud awak?"

Marc menarik nafas panjang. "Aku dapat berita yang tindak-tanduk kita sedang diperhatikan dalam Flexian Muse tu. Aku tak pasti siapa antara mereka dalam rumah tu yang senyap-senyap jadi spy dan buat aduan pada warden." Terang Marc seraya melepaskan tanganku sebentar untuk menukar gear.

"Kenapa awak tak beritahu saya?" Aku bertanya perlahan.

"Bahaya. Aku tak nak ambil risiko. Sebab tu aku blah awal siang tadi sebagai alibi aku balik tanpa kau, lepas tu cepat-cepat aku balik tukar kereta and balik sini untuk pick-up kau." Marc genggam semula tanganku.

PREVIU || DavikaWhere stories live. Discover now