01

25.9K 562 44
                                    

"Hati yang mulia itu adalah hati yang sentiasa melihat kebaikan dalam keburukan orang."


"SAH?"  tanya tok kadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"SAH?"  tanya tok kadi.

"Sah" jawab mereka yang menjadi saksi penyatuan dua mempelai pada pagi ini.

"Alhamdulillah.Bismillah....."

Sesi pembatalan air sembahyang dan bergambar membuatkan Ariq berasa sangat rimas. Tapi matanya tetap merenung tajam mata gadis yang kini sudah bergelar isterinya.

"Hoi perempuan! Kau jangan ingat kau boleh bahagia lepas dah jadi isteri aku . Aku akan pastikan hidup kau terseksa macam dalam neraka!!"  ucap Ariq sinis dengan renungan tajamnya lalu menapak keluar meninggalkan Najwa sendiri di bilik.

Airmatanya mengalir perlahan menuruni pipi. Hatinya terasa pedih. Apakah salahnya sehingga Ariq membencinya sebegitu rupa.  Dia tidak ingin nampak lemah di mata suaminya.

Dia sendiri tidak pernah  menginginkan perkahwinan ini terjadi. Kalau tak di kenangkan niat suci mama dan papa Ariq ingin membalas jasa ibu dan ayah yang telah menyelamatkan Zaxier Holdings SDN.BHD yang pada ketika itu berada di ambang kemuflisan dengan melaburkan sejumlah wang yang sangat besar.

MAKAN malam hari ini terasa riuh apabila keluarga Najwa dan keluarga Ariq makan bersama.

"Sayang nak tambah lagi?"  Tanya Ariq. Najwa tahu Ariq hanya berpura-pura mengambil berat tentangnya di hadapan keluarga mereka. Hebat sungguh lakonan kau, Ariq!

"Hm tak nak lah abang. Najwa dah kenyang"  tolak Najwa dengan sopan. Aku pun pandai berlakonlah!

"Tambahlah lagi. Ke nak abang suapkan pula?"  soalnya lagi. Terasa kembang tekak Ariq bila membahasakan dirinya abang.

"Ariq, dah la tu kacau isteri kamu. Tengok tu sampai malu Najwa"  celah mama sambil tersenyum melihat mereka berdua.

Ariq hanya tersenyum dan menyambung makan.








SUASANA  malam yang sunyi sepi. Najwa sedang ralit melihat gambar perkahwinannya tadi siang. Tiba-tiba ada tangan yang menolaknya sehingga dia terjatuh  dari katil.

"Hoi! Sedarlah diri kau tu sikit. Orang kampung macam kau tak layak tidur sekatil dengan aku! Faham?!! Tempat kau kat situ!"   kata Ariq dengan riak sinisnya sambil menunding ke arah lantai. Dahi Najwa ditonjol kasar.

Tanpa sebarang respon, Najwa hanya diam membisu dan  terus mengambil satu bantal lalu berbaring di lantai yang sejuk itu. Namun belum sempat dia baring, Ariq menahan badannya daripada berbuat demikian.

" Kau ni dah jadi bisu ke?!"  ujar Ariq. Dia berang apabila Najwa memilih untuk diam membisu.

" Saya penatlah. Saya malas nak gaduh dengan awak. Boleh tak bagi saya tidur ?"  jawab Najwa lemah. Sesungguhnya dia memang betul-betul letih.

Masihkah Ada Cinta ✔️Where stories live. Discover now