14

8.6K 317 3
                                    

"People said, happiness depends on your attitude, not on what you have."

RUDI menurunkan bajunya setelah siap luka jahitannya disapu ubat dan dibalut semula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

RUDI menurunkan bajunya setelah siap luka jahitannya disapu ubat dan dibalut semula. Direnung muka Nisa yang asyik termenung. Beberapa kali dia menegur Nisa tadi kerana asyik termenung ketika menyapu ubat di lukanya.

"Hui, cik adik! Jauhnya termenung dah sampai mana tu?" tegur Rudi membawa Nisa ke dunia nyata. Matanya dikerdipkan beberapa kali sebelum berdehem perlahan.

"Huh? Awak ada cakap apa-apa ke dengan saya ?" soal Nisa blur. Dia membuang kain balutan dan kapas yang telah digunakan dan menyimpan yang bersih di dalam bekas itu.

"Awak ni kenapa daripada tadi asyik termenung?" soal Rudi balik. Ditongkat dagu menggunakan tangannya dan merenung Nisa ke dalam matanya.

Nisa melarikan pandangan. "Tak ada apa-apa. Oh ya Doktor cakap luka awak akan sembuh dalam masa seminggu. Jadi esok atau lusa awak dah boleh discharge" balas Nisa cuba menukar topik. Dia tidak ingin terbawa-bawa masalah peribadinya ke tempat kerja.

"Esok atau lusa? Awalnya!!! Kalau saya rindukan awak macam mana?!" luah Rudi. Sengaja dicebikkan bibirnya minta perhatian. Menyampahnya!

"Awak punya rindu awak settle kan lah sendiri. Saya taknak masuk campur" balas Nisa dingin. Jujur dia tiada niat ingin bergurau saat ini.

"Tapi orang yang saya rindu nanti tu awak! At least bertanggungjawablah sikit!" ujar Rudi keras. Dia memalingkan muka tanda merajuk.

"Kenapa awak nak rindu saya? Awak kan ada ramai lagi perempuan dekat luar sana yang tengah tunggu awak!" balas Nisa membuntangkan mata Rudi. Dia tidak menyangka jawapan sebegitu akan keluar dari mulut Nisa.

"Aik, jeles ke? Diaorang yang tunggu saya tapi saya tunggu awak sorang je" jelas Rudi. Dia memandang Nisa dengan senyuman lebar. Ingat Handsome!

"Hm, dahlah. Saya nak pergi tengok pesakit yang lain" balas Nisa seraya kakinya melangkah laju keluar dari ruangan ward Rudi. Mukanya mulai berona merah.

"Sukalah tu" omel Rudi sendiri. Dia pun ikut tergelak. Seketika, Nisa kembali lagi ke biliknya untuk mengambil bekas ubat yang tertinggal di birai katil Rudi. Rudi tersengih apabila melihat kekalutan Nisa sehingga terlanggar kerusi. Rudi menahan gelak.









KUIH karipap, donat, popia sayur goreng dan lain-lain menarik nafsu Ariq yang baru selesai mandi. Ditambah lagi dengan bau aroma kopi dan teh menambahkan seleranya pagi ini.

'Kalau hari-hari macam ni, hilanglah semua biceps aku' gumam Ariq.

Tanpa disedari, dirinya diperhatikan Najwa yang sedang elok berdiri di sinki dan ibu ayah yang sudah sedia mengambil tempat dimeja makan.

Masihkah Ada Cinta ✔️Where stories live. Discover now