2

1.6K 76 2
                                    




~ Happy Reading ~

____________________________________

Kring...

11.10 A.M

Semua pelajar tahap 2 keluar pergi kantin kerana ini waktu rehat bagi mereka.
Taehyung keluar lambat dari kelas dan mengambil sebuah buku lalu keluar pergi ke kelas Sebelahnya. Matanya mencari baekhyun keluar dari kelas, Dari luah taehyung Lihat Baekhyun sedang mengemas buku buku Kemudian Dia keluar dari kelas.

" Tae ! Lama tunggu ke ? Maaf " Ujar baekhyun yang baru sahaja keluar dari kelas.

" Tak lah aku baru je keluar ~ Jomlah kita pergi kantin " Taehyung mengajak baekhyun pergi ke kantin. Kemudian mereka berjalan menuruni tangga dan menuju kekantin.

Sesampai dikantin, Taehyung membeli Roti dan juga Air Kotak. Taehyung memang tak suka makan banyak kerana pagi tadi dia dah sarapan jadi perutnya masih kenyang. Baekhyun makan Nasi goreng kimchi yang dibeli dikantin sebentar tadi.

taehyung mencubi roti dan suap kedalam mulutnya sesekali dia menyelakan buku tu. Taehyung memang rajin membaca buku dan dia sangat suka membaca buku.

Jungkook yang berada di sudut hadapan meja Taehyung lagi tadi tak berhenti merenung taehyung yang sedang membaca buku. Chanyeol dan Yang lain sibuk ketawa terbahak bahak, Ada yang sampai menyembur ketika makan. Jungkook masih Fokus pada taehyung yang mencubi roti itu.

Chanyeol perasan bahwa hari ini jungkook terlalu senyap kebiasaanya jungkook orang yang selalu buat kecoh, Kalau tak buat kecoh mesti ada seseorang yang dia nak buli tapi hari ini tak. Makanan langsung dia tak usik dan asyik termenung lagi tadi.

" Oi ! " chanyeol menolak bahu jungkook lalu dia menoleh kearah Chanyeol.

" Kau apahal tolak aku " Ujar Jungkook dingin dengan dahi yang berkerut seribu itu.

" Kau tu pandang siapa ? Lagi tadi asyik memerhati budak tu je kenapa ? " Chanyeol menunding jari kearah meja Taehyung dan Juga Baekhyun.

" Mana ada " Nafi Jungkook kemudian memandang kearah lain.

" Hek eleh !! Mamat Gangster jatuh cinta ke Kook kau ingat aku tak tahu ke ? Kau mesti pandang dia ! dari mata kau aku dah tahu "
Chanyeol menyiku lengan Jungkook.

" Haah memang aku pandang dia pun " Ujar jungkook kemudian dan memandang taehyung semula.

" Ha ! aku dah agak dah , kenapa kau pandang budak tu. Bukan ke ? Dia budak baru dalam kelas kau kan " Ujar chanyeol mata mereka tak lepas dari memandang Taehyung dan Juga baekhyun.

" Haah ! Dia budak baru , dan aku berkenan kat dia. Muka dia comel sangat dan dia sungguh pendiam " Puji jungkook tak berkedip matanya pada taehyung.

" Woaahh !! Hahaha jadi betulah kau suka dia ! Cuba lah kau Usha dia mana tahu sangkut ! Kau kan Handsome " Ujar chanyeol kemudian menepuk nepuk bahu jungkook

" Tengah cuba lah nie "

" Kawan sebelah dia pun baru je pindah sekolah sini, Rasanya diorang merancang kot pindah sekolah. Budak sebelah dia tu Sama kelas dengan aku dan Duduk depan aku ! Aku pun suka juga dengan dia sebab dia cute dan lembut dohh !! Suara dia jangan cakaplah Ayu gilee " Ujar chanyeol matanya memandang Tubuh mungil Baekhyun yang sedang berjalan.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now