16

884 53 1
                                    

____________________________________

Vkook 🐰🐯
Ignore Typo
Don't Forget to Vote
Happy reading To all Reader's

____________________________________

kediaman Jeon's

Keluarga Jeon sedang bersiap siap untuk bergerak pergi ke pulau jeju. Iaitu Kampung halaman mereka dan ini akan menjadi sebuah pengalaman pertama taehyung duduk dengan orang baru baru. Dan juga Mempunyai keluarga baru. Tepat pukul 8:00 AM mereka akan bergerak ke lapangan terbang bagi flight ke jeju.

Taehyung sedang bersiap dan mengenakan T-Shirt Berwarna putih didalam dan jacket denim berwarna Mustard berseluar skinny jeans berwara hitam. Manakala jungkook bertshirt Putih dan berjacket Hitam dan Seluar berwarna putih dikenakan dengan topi supreme berwarna Merah tu. Mereka sama sama turun kebawah sambil menyeretkan bagasi tersebut dan diangkat oleh pemandu rumah mereka. Kedua Ibubapa Jungkook mula menunggu mereka didalam kereta orang terakhir adalah jungkook dan Taehyung sudah melangkah masuk kedalam kereta. Mereka Bergerak ke lapangan terbang.

#Skip

Sesampai dilapangan terbang Tepat pukul 8:00 Pagi dan kami bergerak 8:20 Perjalanan dari Seoul ke Pulau Jeju mengambil masa dalam kira kira 2 Jam. Didalam kapal terbang terdapat ramai yang akan pergi ke pulau jeju. Sepertinya inikan Musim Cuti jadinya ramai keluarga yang melancong ke pulau jeju. Aku sesat didalam kapal dan tidak aku temui Kemana keberadaan Jungkook, Kerana disini terlalu sesak dan dipenuhi ramai manusia. Aku mencari seat dan nampaknya seat yang masih kosong disebelah namja berambut hitam itu sedang menghalakan wajahnya ke tingkap. Saat ini masih tidak kutemukan lagi Jungkook jadi mahu tidak mahu aku harus duduk sebelah namja itu.

Aku menghampiri lelaki itu dan nampaknya dia tidak perasan kehadiran aku disini.

" Excuse me , Boleh saya duduk sini tak ? " Ujarku dan nampaknya dia tidak dengar apa yang baru sahaja aku bicarakan. Aku tergerak untuk menyentuh bahunya dan dia menoleh kearahku

" Maafkan saya , boleh saya duduk sini atau tempat nie kepunyaan orang lain ? " Ucapku lagi. Dibalas dengan anggukan sambil melemparkan senyumanya.

" Duduklah , Lagipun memang tempat ni kosong " Lelaki itu membalas pertanyaanku. Aku mengutumkan senyuman buatnya kemudian melabuhkan punggungku diatas Kerusi pesawat ini.

" Terima kasih " Ujarku dan dia mengangguk lagi " Sama sama " Balasnya aku kembali memandang kehadapan. Nasih baik ada tempat untuk aku duduk. Tak sangka aku begitu jauh dengan jungkook.

" Nama awak siapa ? " Lelaki itu bertanya semula kepadaku. Nampaknya dia macam nak berkenalan dengan aku.

" Nama saya Kim taehyung " Aku mengenalkan diriku denganya. Wajahnya sangat familiar dan seorang yang peramah, Pada mulanya aku ingat dia ni lelaki yang sombong tak sangka dia peramah orangnya.

" Oh ! Nice to meet you , Well nama
saya Oh sehun " Ucapnya. Aku mengangguk dan mengeluarkan box smile. Aku jenis memang mudah tersenyum kerana itu adalah sifat keperibadianku dan senyum tu kan satu sedekah dan amalan yang baik.

( Box Smile awak tu selalu mengoda tahu tak ! Sebab tu Jungkook gugup untuk berhadapan dengan awak taehyung-Ah )

" Awak Menetap diseoul ke ? " Soalnya lagi aku menganggukan kepalaku. Entah aku tidak tahu kenapa aku semakin senang berbicara denganya. Tak sampai 5 minit kami berkenalan sudahpun menjadi mesra tak sangka dia lelaki yang pandai bergaul.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now