47

783 40 1
                                    

Pada malam itu , taehyung datang awal kerumah Tuan Kim dan Puan Kim kerana ingin menyediakan Makanan sedikit.

Taehyung datang dengan Han-Sol malam sikit nanti barulah jisoo akan datang. Taehyung sedang sibuk memasak didapur. Air tangan taehyung sendiri.

Taehyung memang pandai dalam acara memasak ini dikategorikan Jaguh memasak. Kesemua masakan taehyung memang sedap , kalau ada kesempatan taehyung boleh juga membuka restoranya sendiri.

Mr.Kim masih lagi tak boleh menerima kehadiran taehyung dan juga han-sol. Baginya sangat susah dan berat. Memandang taehyung sahaja membuatkan dirinya lemas.

Siapa tak marah kalau taehyung buat macam tu tanpa bersebab dan menjatuhkan nama keluarga. Tetapi tak sepenuhnya salah taehyung semua ini kerana dia tiada pilihan lain untuk buat.

Taehyung derita selama 5 tahun tak pernah bahagia. Terseksa hidupnya bersama jackson yang selalu memukulnya.

Siapa yang tak merana kalau hidup dengan orang yang tak cinta dan berkahwin atas paksaan bukan kehendaknya ikutkan kalau taehyung tak ada perasaan dah lama Han-sol pun dia akan buang. Tetapi sebagai seorang ibu siapa je yang sanggup buang anak walaupun benci sekali pun ayah kepada bayi itu tetap sahaja itu anaknya.

Han-sol belari-lari diruang tamu dengan kapal terbang miliknya itu kemudian dengan secara tidak sengaja han-sol terlanggar Mr.Kim. Dan Kini Mr.kim Memandang han-sol dengan menegaskan rahangnya.

Itu membuatkan Han-sol berasa ketakutan sedikit. Dia teringat jika papanya akan menegaskan rahangnya apabila marah. Membuatkn Han-sol teringatkan Papa jahatnya itu.

“ Kau buta ke ? Aku kat depan ni ”

Tengking Mr.kim dan taehyung yang didapur mendengar lantas belari keruang tamu melihat anaknya sedang menunduk habis kerana dimarahi oleh Appanya.

“ Appa !! ”
Panggil taehyung
Mr.Kim menoleh kearah suara
itu dan menjeling tajam.

“ Kau tak reti nak jaga
anak kau ke ?? ”

“ Maaf Appa , Han-sol buat apa ? ”

“ Dia langgar aku , Kau memang tak
ajar anak kau supaya hormat orang
yang lebih tua ke ? Ishh Menyampah aku ”

Kata Mr.Kim rimas kemudian berlalu pergi. Taehyung membungkuk dihadapan Han-sol yang tertunduk iti lalu menarik wajah anak kecil itu perlahan melihat sebutir demi sebutir cecair jernih yang jatuh dipermukaan Pipi tembam itu.

“ Sayang kenapa ? ”
Soal Taehyung tanpa berkata apa apa Han-sol terus memeluk Ibunya dengan erat, wajahnya disebabkan pada ceruk leher taehyung. Perlahan taehyung mengusap belakang badan han-sol bagi menenangkan anak itu.

“ Shh...Mama ada ni jangan
nangis ye Okey.. Anak mama kan
kuat janganlah menangis ”

Pujuk Taehyung didalam pelukan itu han-sol mengangguk perlahan kemudian taehyung mendukung anaknya bawa masuk kedalam bilik.

Dia menidurkan anaknya didalam bilik. Selepas ketiduran Han-sol Taehyung berinjak keluar dari bilik dan sambung memasak semula.

Kemudian dalam taehyung merasa makanan terdengar bunyi suara lelaki yang garau sedikit sedang memanggil seseorang.

“ Eomma !! Eomma ”
Panggilnya segala pergerakan
taehyung terhenti seketika mendengarkan suara siapa disana itu sepertinya suara itu sedang
menghampiri dikawasan dapur ini.

“ Eomm— ”
Teriakanya terhenti bila melihat taehyung berada didapur. Taehyung juga tercengang melihat seorang lelaki yang lebih tinggi darinya berpakaian pemain basket ball sambil menyandang beg dibahunya.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now