53

1K 47 3
                                    

Taehyung terus bergerak pulang ke seoul bersama han-sol. Hatinya kini remuk dan kecewa dengan jungkook. Dia terlalu cintakan jungkook begitu juga sayangkanya. Tapi itu hanyalah sia-sia dan tak berguna lagi kalau taehyung masih cintakan jungkook kerana jungkook masih suami yura itu adalah utama.

Taehyung tak mahu jadi perampas antara yura. Dia tahu yura telahpun merawat dan menjaga jungkook dengan sangat baik. Kerana dirinya juga jungkook seperti orang hilang kewarasan.

Dia tahu kalau jungkook bukan miliknya lagi. Ia tetap kukuh milik yura. Siapa taehyung dalam hati jungkook. Betul kata taeyong yang yura memang dah banyak susah sebab jungkook. Pelbagai cara dia lakukan untuk jungkook sukakanya tetapi tetap sahaja jungkook mencintai taehyung.

Taehyung perlu membuang perasaanya jauh dan lupakan kenangan silam antara jungkook dan juga dirinya.

Taehyung ingin hidup sendirian dan membesarkan anaknya dengan baik. Cukuplah kalau dahulu dia menyusahkan semua orang. Dia sedar semua itu.

Taehyung terus bergerak ke busan membawa segala pakaianya dan juga pakaian han-sol. Taehyung ingin menghilangkan dirinya untuk kali yang kedua.

“ Mama! kita nak pergi mana ? ”

“ Kita pergi kat rumah baru ”

“ Ha ? Rumah baru ? ”

“ Iya sayang ”

“ Bukan kita dah ada rumah ke ? ”

“ Itu rumah aunty jisoo sayang.. Mama dah beli rumah baru untuk kita dan mama akan sekolahkan han-sol disekolah yang bahru ”

“ Ha ? sekolah bahru ? ”

“ Iya.. ”

“ Tapi.. Papa jungkook kenapa
tak ikut kita mama ? ”

“ Han-sol kita tak akan jumpa papa
jungkook sampai bila-bila lagi tau.. ”

“ Tapi.. kenapa ? ”

“ Papa jungkook tak akan jumpa
kita lagi. Sebab papa jungkook sibuk kerja. ”

“ Hmmm.. ”
Han-sol mengeluh berat. Taehyung tahu kalau han-sol sedang kecewa saat ini. Dia pun tak mahu kecewakan anaknya tapi dia harus mengatakan bahawa jungkook tak akan bersamanya lagi.

“ Han-sol ”
panggil taehyung. Han sol menoleh kearah ibunya.

“ Promise dengan mama kalau han-sol tak akan ingatkan lagi papa jungkook.. Boleh ”

“ Tapi.. mama han-sol sayang papa jungkook ”

“ Tapi dia bukan Papa han-sol ”

“ Hmm.. ”

“ Sayang maafkan Mama ”
Ujar taehyung. Perlahan airmatanya keguguran membasahi pipi mulusnya itu. Taehyung tak kuat untuk semua ini. Dia terpaksa lupakan jungkook untuk selamanya. Dah tak ada apa lagi yang harus taehyung harapkan.

Move on itu yang utama
semoga hatinya dapat menerima jungkook pergi.

Tapi tidak kepada jungkook. Sampai bila-bila nama taehyung tetap ada dalam hatinya. Menjadi oksigen untuk dia bernafas. Dan Juga menjadi jantung untuk dia hidup.

Skip

Kereta yang dinaiki taehyung itu berhenti disebuah rumah yang kecil tetapi nampak cantik sangat. Taehyung keluar dari perut kereta bersama han-sol disisinya.

Bagasinya dibawa keluar oleh pemandu teksi itu dan sempat taehyung menundukan kepalanya akhirnya teksi itu beredar dari situ.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now