56

1.5K 50 3
                                    

KookV ~

Sudah dua hari jungkook menghindari taehyung. Entah apa yang membuatkan dia menghindari namja cantik ini. Taehyung sungguh berasa kesal teramat. Jungkook sering abaikanya dan itu menyakitkan.

Jungkook tidak mengangkat panggilanya dan tidak juga membalas mesejnya. Taehyung sungguh kusut entah kenapa jungkook seringkali mengelakan diri.

Taehyung juga telahpun mengikut keputusan jungkook untuk tinggal diseoul dan tinggalkam busan. Taehyung sanggup buat sehingga dia kehilangan rumah kecilnya dibusan itu. Dan Han-sol juga berpindah randah bersekolah di seoul.

Pada malam itu..

Taehyung sedang berjala keluar membeli barang menaiki teksi dan tak semena-mena matanya tertumpu pada seseorang lelaki bersama seorang perempuan yang sedang memilih cincin didalam kedai jewellery itu. Dari sudut itu taehyung kenal itu jungkook yang terasa amat bahagia disitu sibuk memilih cincin. Gadis sebelahnya itu tersenyum bahagia juga.

Tapi taehyung disini apa ?..
Hatinya sakit sekarang ni.. susah untuk diungkapkan. Itu terlalu sakit
Taehyung meramas dadanya , kenapa dia harus merasa sakit sebegini lagi , apa lagi yang tuhan ingin uji makhluk kim taehyung ini.

" Oh tuhan.. kenapa sakit.. sakit sangat.. Tolonglah.. jangan uji aku dengan hal sebegini.. sungguh sakit.. Tergamak jungkook.. "

Air mata taehyung sebutir demi sebutir mengalir membasahi pipi mulusnya itu. Matanya tak berhenti menatap pada jungkook yang tertawa bahagia dengan gadis itu.

Taehyung berbalik dan terus masuk kedalam teksi. Menangis terisak-isak sepuas hatinya. Mahu kemana lagi taehyung ingin melepaskan. Memedam itulah jalan terbaikk..

.

Taehyung pulang kerumah dengan mata yang bengkak. Taeyong yang melihat turut terkejut. Menghampiri taehyung itu.

" Hyung.. "
lirihnya dan taehyung mendongak memandang taeyong itu dengan senyuman yang amat pahit dan itu menyakitkan taeyong.

Tak lama selepas itu , taehyung terus rebah jatuh diatas lantai sempat taeyong menyambutnya dan mendukung taehyung secara ala bridal style kedalam bilik taehyung.

Han-sol dah pun tidur dan taehyung kini dibaringkan diatas katil. Lalu taeyong membawakan air suam bersama tuala kemudian meletakan diatas kepala taehyung bagi menurunkan suhu kepanasan tubuhnya. Taehyung terkena serangan demam.

Taeyong turun kebawah dan melihat ibunya sedang berjalan didapur. Taeyong pergi kearah ibunya.

" Mama! "
Mrs. Kim menoleh melihat taeyong yang terpacak dibelakangnya.

" Yong ? tak tidur lagi "

" Tak.. Mama Taehyung-hyung demam "

" Ha ? kenapa demam "

" Entah dia balik tadi terus pengsan matanya bengkak macam baru lepas nangis. "

" Betul ke ? "

" Haah , esok kita bawa hyung pergi klinik. Risaulah. "

" Ha yela. "

.

Keesokan paginya , taehyung tersadar kepalanya sakit dan pening. Terasa ingin muntah dan sakit perutnya. Matanya sukar terasa untuk buka. Nak bangun pun rasa tak larat. Tubuhnya terasa amat meletihkan.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now